צילום: דוברות הכנסת - יניב נדב

לוין פתח את מושב החורף: "חירות הביטוי אינה החירות להכפיש ולעודד אנרכיה"

יו"ר הכנסת תקף בדיון הפתיחה של מושב החורף את נבחרי הציבור שהפרו את ההנחיות "מרגע שהתקבלו ההחלטות, זו חובתנו ואחריותנו לשמש דוגמא לקיום ההנחיות. בין אם אנחנו חלק מן הקואליציה ובין אם חלק מן האופוזיציה. הציבור הישראלי צופה בנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אמר היום (שני) בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת ה-23 כי "אנו מתכנסים כאן כאשר מזה מספר שבועות אזרחי ישראל נמצאים תחת סגר והגבלות עקב התפשטות נגיף הקורונה. הנגיף, מכה בעולם כולו, ובעוצמה אדירה. הוא מביא עמו אסונות כבדים. למשפחות רבות שאיבדו את יקיריהן. לרבים שחלו וסובלים מהשפעות המחלה. לעצמאים ולעובדים אשר מקור פרנסתם חרב או נפגע באופן קשה. זהו משבר אדיר ממדים, אשר מדינת ישראל, כמו מדינות העולם כולו, נדרשת להתמודד עמו בתנאים של אי וודאות וקושי הולך וגובר".

"אדוני הנשיא", פנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין שמשתתף בישיבה, "זוהי ישיבת הפתיחה האחרונה של מושב הכנסת המתקיימת בתקופת כהונתך, ואין היא דומה לאף אחת מקודמותיה. הישיבה מתקיימת כמעט ללא מוזמנים. אולם המליאה מפוצל בין רצפת המליאה ליציע. מורגשת היעדרותם של חברי כנסת המחלימים ממחלת הקורונה, אשר אנו שולחים להם, לכל עובדי הכנסת ולכלל אזרחי ישראל שנדבקו בנגיף, ברכת החלמה מלאה".

"האופן יוצא הדופן בו נערכת ישיבה זו הוא ביטוי לאתגר העצום הכרוך בפעילות הכנסת בזמן מגיפה. מאה ועשרים חברי הכנסת מגיעים מכל קצווי הארץ, נפגשים תדיר עם מספר רב של אנשים, וביחד עם עובדי הבניין נמצאים כאן במשך ימים ולילות ארוכים בחדרים סגורים. החשש להתפשטות רחבה של המגיפה ולשיתוק עבודת הכנסת, הוא יומיומי וממשי".


לוין מקבל את פניו של הנשיא. צילום: דוברות הכנסת – יניב נדב

"עד כה, עמדה הכנסת באתגר זה בהצלחה בלתי מבוטלת. בתוך כארבעה חודשים חוֹקְקָה הכנסת ששים וששה חוקים בקריאה השלישית, תוך שחברי הכנסת דנים בכל אחד מהם במקצועיות וללא לאות, תוך הקפדה על דיון ראוי וּמעמיק. הכנסת קיימה חמשים וּשתיים ישיבות מליאה ולא פחות משמונֶה מאות שמונים וּשמונֶה ישיבות של ועדותיה".

"כל הדיונים משודרים בשקיפות מלאה, וּמערכות הכנסת הותאמו על מנת לאפשר לציבור להשתתף גם מהבית בדיוני הוועדות. אני מבקש להודות לחברות ולחברי הכנסת, להנהלת הכנסת, למזכירות הכנסת ולכלל עובדי הבניין על התגייסותכם למאמץ הכרחי זה".

הוא התייחס למושב הצפוי, שעלול אולי להסתיים בבחירות: "המושב הקרוב הבא עלינו לטובה לא יהיה מושב רגיל. אנו נידרש במהלכו לעמוד איתן על כבודה ומעמדה של הכנסת. אנו עתידים לקיים במהלכו דיונים חשובים ואף היסטוריים, ובראשם הדיון על אשרור הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות. אדוני ראש הממשלה, זהו הישג היסטורי של מדיניותך העקבית, שביסודה חתירה לשלום מתוך עוצמה ומתוך עמידה על זכויותינו בארצנו. הסכם חשוב זה יתרום לא רק ליציבות ולביטחון באזורנו, אלא גם יהווה מנוע צמיחה חשוב לכלכלה הישראלית. אנו נקיים בכנסת דיון אישי בהסכם זה, כדי לאפשר לכל אחת ואחד ממאה ועשרים חברי הכנסת לומר את דברו ברגעים היסטוריים אלה".

"ימים של משבר היו תמיד הימים שבהם אזרחי ישראל הרשימו את העולם כולו. בלכידות, ביכולת להתעלות מעל מחלוקות ולפעול ביחד.
עלינו לנהוג בדרך זו ביתר שאת גם כאשר אנו נדרשים לבלום, ולאחר מכן להתגבר, על הנגיף המתפשט. ערבות הדדית והקפדה על ההנחיות הבריאותיות הם צו השעה. רבים מאוד מאזרחי ישראל מבינים את גודל השעה ומתגייסים, חרף הקשיים, למאבק בנגיף".

"כך עושה גם הכנסת. אנו מקיימים פיקוח פרלמנטרי ודיאלוג עם הממשלה. בד בבד, מרגע שהתקבלו ההחלטות, זו חובתנו ואחריותנו לשמש דוגמא לקיום ההנחיות. בין אם אנחנו חלק מן הקואליציה ובין אם חלק מן האופוזיציה. הציבור הישראלי צופה בנו. חובתנו להיות קשובים לזעקה העולה ממנו", תקף לוין את נבחרי הציבור שהפרו את ההנחיות.


לוין מקבל את פניו של הנשיא. צילום: דוברות הכנסת – יניב נדב

יו"ר הכנסת התייחס גם לשיח הבוטה בדיוני הכנסת: "המושב הקודם היה מהסוערים שידעה הכנסת. היו במהלכו יותר מדי מקרים בהם חברי כנסת בחרו בדרך של שיח אלים, קריאות להפרת החוק והתנהגות שגלשה לבריונות של ממש. איני מוכן לקבל זאת. אזרחי ישראל אינם מוכנים לקבל זאת".

"הדיון החופשי והפתוח בכנסת הוא מנשמת אפה של הדמוקרטיה. אני אמשיך להקפיד על כך שכל חבר כנסת יוכל להשמיע את עמדתו ללא מורא. באותה מידה, חירות הביטוי אינה החירות להכפיש ולעודד אנרכיה. אפשר לבקר, אפילו בחריפות, אבל לגופו של עניין, לא לגופו של אדם. בין אם הוא אזרח מן השורה או בין אם הוא ראש ממשלה".

"הגיעה העת לשיח אחר, שיח מאחד ולא מקטב. שיח תרבותי ולא מתלהם. הגיעה העת שנשמש דוגמא לאופן המכבד שבו כל ביקורת, חריפה ככל שתהיה, צריכה להישמע. זוהי חובה אישית של כל אחת ואחד מאתנו. אני קורא לכלל חברי הכנסת לעמוד בה", חתם לוין.

 

גנץ: "התקציב ל-2021 יעבור בכנסת השנה – כל האופציות על השולחן" • צפו

לפיד לגנץ: "הצבעה אחת והיום בערב נתניהו כבר לא יהיה ראש הממשלה"

לירבמן מעודד מרד: "מברך את העסקים הקטנים שבכל זאת פתחו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריכים לדרוש חוק שאוסר לכנות את החרדים פרזיטים אוכלי חינם, ולקבוע קנס כבד על זה

עצם הראיון שהראש ממשלה עבר למבכה שחורה זה בגלל שהוא בעד הדגלים השחורים ולא נאמן למדינת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture