Olivier Fitoussi/Flash90

"מזעזע, לך, אמרתי לכם": סערה במערכת הפוליטית בעקבות הקלטות מנדלבליט

בליכוד הגיבו בחריפות לדברי מנדלבליט נגד שי ניצן, שנחשפו במהדורה המרכזית, וכמה מהם קראו למנדלבליט להתפטר. יו"ר הכנסת: "אין מנוס מקיום בדיקה מקיפה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות רה"מ". מיקי זוהר: "למי בדיוק קראתם ארגון פשיעה?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המערכת הפוליטית סוערת והרשתות החברתיות בוערות לאחר שמוקדם יותר היום (שלישי) נחשפו לראשונה הקלטות היועמ"ש מנדלבליט תוקף את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, שנמנע לטענתו מלקבל החלטה בעניינו בפרשת הרפז: "הוא יכול להחזיק אותי בגרון". מי שהיה קצר לעניין הוא השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שכתב בטוויטר: "אמרתי לכם".

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אמר כי "הפרסום במהדורת 12 הערב הוא מזעזע. מצב בו היועץ המשפטי לממשלה מעיד בעצמו שפרקליט המדינה מחזיק אותו בגרון, הוא חסר תקדים בחומרתו. גם משפטנים הם בני אדם. כשפרקליט המדינה אוחז בגרונו של הממונה עליו המשמעות פשוטה – הליך קבלת ההחלטות פגום מיסודו, ועצמאות שיקול הדעת נפגעת באופן קשה. כשכל זה מתרחש תוך ניהול הליכי חקירה פסולים כנגד ראש ממשלה נבחר‏, הפגיעה הנגרמת להכרעה הדמוקרטית הישראלית היא אנושה".

"מערכת המשפט מתגלה שוב כמערכת שהכשלים היסודיים בה עמוקים. מערכת שבמקום לנקות את שורותיה, בכיריה עסוקים בהסתרה ובחיפוי האחד על השני. אין מנוס מקיום בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות ראש הממשלה. זה חיוני לניקיון המערכת, חיוני לאמון הציבור בה, וחיוני כדי לוודא שההכרעה הדמוקרטית לא תסוכל בדרכים פסולות", דברי לוין.

מנדלבליט הוקלט: "דינה זילבר ושי ניצן תפרו אותי בתיק – יכול להחזיק אותי בגרון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הגיב לפרסום אך בנו יאיר תקף את התנהלות ראשי מערכת אכיפת החוק: "הוכחה חד משמעית שפרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, סחט את מנדלבליט לתפור את נתניהו", טען בנו של רה"מ. יועצו של נתניהו, טופז לוק, כתב: "‏היועץ המשפטי מנדבליט היה כבן ערובה של פרקליט המדינה ניצן. פחד אלוקים. שנים אמרתם שזה ספין של ״אנשי נתניהו״ – עכשיו אתם מוזמנים לאכול את הכובע".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר צייץ בטוויטר: "‏חברינו לשמאל, למי בדיוק קראתם ארגון פשיעה? ברוך ה׳, הצדק יצא לאור. ניכר היטב שמנדלבליט נסחט ע״י שי ניצן כדי שיגיש את כתבי האישום נגד רה״מ. גם ביטול כתבי האישום, פרסום התנצלות פומבית של השניים והתפטרותו של מנדלבליט לא תתקן את העוול הנוראי והמיותר שנגרם לנתניהו ולליכוד".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "מנדלבליט חייב להתפטר עוד הערב ולהיחקר באופן מיידי. כמו שאמרנו כל הזמן, שי ניצן סחט את מנדלבליט -"תפס אותו בגרון", כלשונו. גם בתשובה שאני קיבלתי מהמשטרה נאמר כי הפרקליטות לא סגרה את התיק. ברור שיש כאן יחסי נסחט-סחיט, גם אם במסווה של עצמאות היועמש והצגה של קבלת רק חלק מהאישומים".

היועמ"ש מגיב להקלטות: "אין בין דברים אלו לבין החלטות מקצועיות שהתקבלו כלום"

חה"כ אריאל קלנר: "הדבר היחיד שמנדלבליט צריך כרגע זה תוכנית להגנת עדים. הקלטות שנחשפו מראות על יחסים מאפיוזים בין בכירי צמרת מערכת אכיפת החוק. לא "שומרי סף" ולא "נטולי פניות" השומרים על הדמוקרטיה. שחיתות מהסוג השפל ביותר שמטרתה הסופית: הפיכה שלטונית. עכשיו מתברר שהמאבק ההירואי שמנהל רה"מ נתניהו, מבלי להסכים לעסקאות שפלות, הוא הסיכוי הגדול של מדינת ישראל לבער את השחיתות".

כמה חברי כנסת אף צירפו לתמונתו של מנדלבליט את הכיתוב "לך", בדומה לסיסמא שהפכה לרווחת במחאות נגד נתניהו. "טימאתם את היכל הצדק. לכו מהחיים הציבוריים שלנו", כתב ח"כ עמית הלוי. "יש לנו מדינה לשקם. ברוך ה׳ יש הרבה אנשים טובים ומוסריים בישראל. אנחנו נשקם". חברת הכנסת קטי שטרית הגיבה בציונות: "מנדלבליט, מצמץ פעמיים אם הם הכריחו אותך לתפור תיקים לראש הממשלה. מצמץ פעם אחת אם שי ניצן ניסח לך את התגובה".

ניצן מגיב להקלטות מנדלבליט: "טענת 'הסחיטה' מופרכת ונטולת כל יסוד במציאות"

ח"כ מאי גולן קראה למנדלבליט "לך", וטענה שעבר על החוק ושהוא סחיט: "עברת על החוק. לך. שיקרת במצח נחושה. לך. תפרת תיקים לרה״מ. לך. אתה סחיט. לך. השחתת את מערכות המשפט בישראל. לך. מעכשיו תדע כל אם עברייה כי דגל שחור גדול מתנוסס מעל כל ההחלטות של היועץ המשפטי לממשלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ: "את הפרקליטות והיועמ"שיה צריך לסגור ולפתוח מחדש. מאז שמנדלבליט מונה לתפקידו אני שואל את עצמי למה הוא נותן לדינה זילבר להשתולל למרות שהוא יודע שהיא טועה ומטעה משפטית בכל תחום. הערב קיבלנו את התשובה. לכו. ‏גם תשובות לכניעה של מנדלבליט לשי ניצן בתיקי נתניהו קיבלנו היום. שי ניצן מתגלה כמאפיונר בשם החוק. הכל רקוב. מתסכל. אין לי מושג אם אכן אפי נווה עומד מאחורי ההדלפה הזו, אבל אם כן אז איך שזה נראה הוא בסך הכל פועל באותן שיטות שלהם. ברומא היה רומאי. לסגור ולבנות מחדש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שזה חדש לו, שיקום. נו, למה אף אחד לא קם?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture