Oren Ben Hakoon/POOL

לפיד: "יכולתי לקבל שישה מנדטים על הכעס שיש בציבור הישראלי על החרדים"

יו"ר יש עתיד אמר כי "יכולתי בארבעה ימים של עבודה תקשורתית מרוכזת, להיות עכשיו עם 25 מנדטים שמתוכם שישה הם על הכעס שיש בציבור הישראלי על החרדים. עשיתי החלטה לא לעשות את זה, כי זה לא נכון לחברה הישראלית כשמשתוללת מגיפה, כי בנקודה הזו בעצם אנחנו צריכים את הלכידות החברתית שתעזור לנו להילחם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר היום (רביעי) "יכולתי בארבעה ימים של עבודה תקשורתית מרוכזת, להיות עכשיו עם 25 מנדטים שמתוכם שישה הם על הכעס שיש בציבור הישראלי על החרדים. עשיתי החלטה לא לעשות את זה, כי זה לא נכון לחברה הישראלית כשמשתוללת מגיפה, כי בנקודה הזו בעצם אנחנו צריכים את הלכידות החברתית שתעזור לנו להילחם".

הוא הוסיף כי "הקואליציה הבאה תשנה את כל מה שאי פעם חשבנו על הפוליטיקה הישראלית ועל גבולות הגזרה שלה. כל הפסילות הישנות, לא קיימות יותר. בסוף הקואליציה הבאה תוקם על ידי אנשים, אם אנחנו חפצי חיים, שיודעים להגיד "הנה רשימת הדברים שצריך לעשות בשביל לטפל במגיפה, הנה רשימת הדברים שצריך לעשות בשביל לטפל בכלכלה" וזהו. כל נושא אחר לא רלוונטי כרגע. ברגע שאלה גבולות הגזרה, יכולים להיות יהודים וערבים וחרדים וחילוניים, כולם, ימין ושמאל ומרכז".

"אני אומר שוב, בל"ד לא. אבל איימן ואריה דרעי ונפתלי בנט וניצן הורוביץ, כולם יש להם הורים שהקורונה מאיימת עליהם, כולם יש להם ילדים שאין להם בית ספר. כל האנשים האלה הם שותפים פוטנציאליים בממשלה עתידית אם אני אקים אותה. (…) "נפתלי ואני יודעים לעבוד ביחד. כשנדע מה המספרים ומה התוצאות ואיך זה מתגבש, גם נוכל לדבר איך יראה שיתוף הפעולה".

לפיד אמר את הדברים בכנס מיוחד של המכון הישראלי לדמוקרטיה והמחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית לציון חצי יובל לרצח, שיעסוק בחוסנה של הדמוקרטיה והציונות הישראלית אל מול האיומים מבית, ובדרכים לחזק אותה לאור ערכי הליבה של מגילת העצמאות.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה אמרה בעניין ההפגנות: "מה שקורה פה מצריך בדק בית רציני ומקבלי ההחלטות יצטרכו לעשות רפורמה רחבה בכל מה שקשור למשטרת ישראל. עלינו לשאול את עצמנו שאלות – מהם התנאים לקבלת שוטר, מה המדיניות בכל מה שקשור להפגנות.המחאה של יוצאי אתיופיה התמקדה באלימות המשטרתית, לאחר ששוטר ירה בסלמון טקה ז"ל. אנחנו צעקנו את נושא האלימות המשטרתית, אך לצערי, התשובה שקיבלנו מהחברה הישראלית מכל הקצוות היא 'איבדנו אתכם'".

"מי שאמונים לאכוף את החוק צריכים לדעת שבידיהם היכולת לשלוט על גובה הלהבות. ביכולתם של מקבלי ההחלטות לנתב את ההפגנה למקומות יותר טובים. כולנו צריכים לעשות חשבון נפש, אבל מי שצריך לעשות ראשון חשבון נפש אלה מקבלי ההחלטות, כאשר אומרים גייס חמישי או בוגדים. אנחנו רואים איך רף הרגישות שלנו להסתה ולאלימות בחברה הישראלית הולך וגדל. זה כבר לא גיבורי מקלדת, אנשים פשוט נהיו אלימים".

על המערכת הפוליטית: "אני מאוד מכבדת את אסף זמיר, אבל לא הסכמתי עם הצעד שהוא עשה, אני חושבת שזה לא היה נכון. אבל מכאן לחשוב שאין בכחול לבן אחדות ושהיא נחלשה, אני חושבת שלא. אנחנו מאוד חזקים פנימה, ואין לי ספק בכלל שגם נקצור את הפירות החוצה כאשר נגיע לרגע האמת שיהיו בחירות לכשיהיו. אנחנו פשוט עושים את מה שאנחנו מאמינים שנכון לחברה הישראלית ולמדינת ישראל ויש לזה מחיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז יש לו רק עשרה מנדטים על שנאת חרדים, לא נורא גם זה מספיק…

לא נמאס לו…

אשליות. אשליות רבות. אך רובן אינן מתגשמות.

תותח על.
כל מילה בסלע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture