Miriam Alster/Flash90

גפני תוקף: "הסגר לא בגלל החרדים – אנו חיים בצפיפות ולא מבינים איך נדבקים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני מספר על האירוע הלבבי: "בשבת, לפני תפילת מנחה, הייתי בבית. הרגשתי שאני לא יכול ללכת. נפלתי, וקיבלתי מכה מחלון. פתאום התמוטטתי. אשתי החזיקה לי את הראש, אמרה לי, 'אל תעצום עיניים, אל תעצום עיניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שניצל בנס מהתקף לב, יו"ר ועדת הכספים משלים פערים בהגנה על הציבור שלו. "לא הייתה שאננות אצל החרדים – גרמו לנו לחיות בצפיפות ועכשיו מתלוננים על הדבקות". דווקא בימים שבהם הקורונה מכה בציבור החרדי, אחד מהמנהיגים הפוליטיים הבולטים – ח"כ משה גפני, "נעלם". לפני כשלושה שבועות הוא ניצל בנס מאירוע לבבי ואושפז. כעת בראיון ראשון מאז האירוע הוא מדבר על מה שעבר וגם משלים פערים בהגנה על הציבור שלו שחוטף אש. את הדברים אמר ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

ח"כ משה גפני אומר: "במשך שנים ארוכות, אף אחד לא טיפל ולא השקיע בחינוך החרדי או בפתרונות דיור לחרדים. הציבור החרדי גר בצפיפות נוראית, הכיתות שלו עמוסות. עכשיו מגיעים כולם ולא מבינים איך בציבור החרדי יש הידבקות. אתם אלה שגרמתם לציבור החרדי לחיות ככה, עכשיו אתם מתלוננים עליו?! זה כמו האיש שהרג את שני הוריו וביקש מהשופט רחמים כי הוא יתום".

על השאננות של הציבור החרדי התייחס ואמר: "לא היתה שאננות. מהרגע שהתחילה הקורונה אני מתפלל בחצר ולא בבית כנסת. זה מאוד קשה בשבילי, כמו בשביל כל אדם חרדי. קשה להסביר כמה זה בדמנו, התפילה בבתי הכנסת. הציבור נשמע להוראות. רוב בתי הכנסת סגורים. אני מציע שיתחילו לבדוק גם במקומות שיש בהם ציבור חילוני שלא מקפיד על ההוראות".

לדברי גפני, הציבור החרדי סובל מגל הסתה נגדו: "לא היה כזה גל אף פעם. אני מקווה שזה זמני ולא יחזיק מעמד הרבה זמן. יש מגמות מכוונות לזרוק הכל על הציבור החרדי".

על כך שבערים החרדיות היתה תחלואה קשה. בגלל לחץ פוליטי שהפעילו המפלגות החרדיות שהן לא ייסגרו, סגרו על כך את כל המדינה אמר: "כל הזמן אומרים את השטות הזאת על 'לחץ פוליטי'. למה אומרים את זה רק כשזה נוגע לציבור החרדי? יש שרים שבאים לממשלה ומייצגים קבוצות באוכלוסייה שיש להם קשרים איתן, ואף אחד לא אומר 'לחץ פוליטי'. אומרים 'לחץ מקצועי'. לא בגלל החרדים אנחנו בסגר. חד־משמעית".

גפני מבקר את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה על ההתנהגות האלימה של המשטרה כלפי החרדים: "התנהגות השוטרים באירועים מול חרדים היא פריקת כל עול. יש מקרים שהגיעו למח"ש, ראינו את הילד שזרקו דלי על ראשו, ילדים שנדחפים על ידי שוטרים. למה? אם זה היה קורה בציבור החילוני, היתה קמה מהומה גדולה. אוחנה נושא באחריות, אבל הבעיה עם המשטרה היתה גם קודם, לפניו. אני לא יודע אם הוא מנסה מספיק. הוא ביקר בבני ברק, באלעד, אבל לא ראיתי שהוא מתאמץ מספיק בעניין. הוא צריך להיות מעורב יותר, לקבוע מדיניות ברורה".

באשר למצבו האישי מספר גפני: "בשבת, קצת לפני תפילת מנחה, הייתי בבית. פתאום הרגשתי שאני לא יכול ללכת. נפלתי, וקיבלתי מכה מחלון. פתאום התמוטטתי. אשתי החזיקה לי את הראש, אמרה לי, 'אל תעצום עיניים, אל תעצום עיניים'. כדי שהילדים לא ידאגו, החלטתי במוצאי שבת ללכת לעזר מציון בבני ברק, רק כדי שידביקו לי את החתך מעל העין שקרה לי כשנפלתי. רציתי לנסוע לבד, אבל אליהו, הבן שלי, לא נתן לי. כשהגענו לשם, עשו לי אק"ג. וברגע שהם ראו את התוצאות, הם אמרו לי: 'אתה נוסע למיון, עכשיו'.נסעתי לביה"ח מעייני הישועה. הגעתי לד"ר עבד זחאלקה, רופא בכיר שאני מכיר. הוא בן דוד של ח"כ לשעבר ג'מאל זחאלקה. הוא מסתכל על האק"ג ושואל אותי, 'תגיד, זאת הבדיקה שלך?'. אני אומר לו, 'כן'. הוא אומר לי: 'אתה בטוח?! לא החלפת עם מישהו בדיקות בטעות? כי אתה עכשיו באירוע לבבי פעיל'. קרה לי נס. אם לא הייתי הולך לטפל בחתך, לא בטוח שהיינו מדברים עכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture