Oren Ben Hakoon/POOL

שר הביטחון גנץ מאיים על נתניהו: "בוחן אפשרות להקים ועדת בדיקה על הצוללות"

רה"מ החליפי איים: "זה או תקציב או בחירות, שעלולות להידרדר למלחמת אחים וזה חמור מאוד. מי שלא מקדם את תקציב 2021 עושה את זה משיקולים פוליטיים, אין עניינים טכניים - זה סיפורי מעשיות". על דברי זוהר נגד מנדלבליט: "זה נשמע חמור מאוד, זה נשמע כמו סחיטה באיומים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון בני גנץ בוחן את האפשרות להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות. בריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר (חמישי) "נושא הצוללות חמור, ראוי היה שייחקר". גנץ הגיב בכך בין היתר לתצהיר לבג"ץ של מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר אלוף במיל' דן הראל, שאמר כי רכש הצוללת השביעית יצא לדרך אף שהבהיר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין בה צורך: "התרשמתי כי מאחורי יוזמת רכש זו יש אינטרס שטיבו אינו ברור לי", אמר הראל.

גנץ אמר על הקמת ועדת בדיקה לצוללות: "מה שאפשר לעשות בתוך מערכת הביטחון מוגבל למה שאפשר לעשות בתוך מערכת הביטחון. אף על פי כן, אני מכיר את הסעיף שמאפשר לי להקים בדיקה בתוך משרד הביטחון, אני בודק את האפשרות להקים ועדת בדיקה לעניין הצוללות. אני בודק את האפקטיביות. העניין הזה הוא בהחלט צעד שייתכן שאני אעשה אותו".

מבלי להיכנס לפרטים אמר: "לא ייתכן שמזה שנים רבות מקבלים החלטות אסטרטגיות בלי היוועצות עם הגורמים המקצועיים. אני צריך להקשיב לפרסום האחרון שהיה, לבדוק אם הוא מזיז את המחט לכיוון של פעולה פנים-משרדית בתוך משרד הביטחון ואני אשקול את צעדיי בעניין הזה".

כזכור, במרכזה של פרשת הצוללות, הקרויה גם "תיק 3000", חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער מתאגיד "טיסנקרופ" הגרמני. הפרשה הובילה להחלטה להעמיד לדין כמה ממקורביו של נתניהו וגורמים אחרים, אך ראש הממשלה עצמו לא היה חשוד בה. במסגרת המחאה הנוכחית נגדו דורשים חלק מהמפגינים להקים ועדת חקירה שתבדוק גם את התנהלותו של נתניהו.

במהלך הראיון תקף גנץ בחריפת את התנהלות הממשלה: "צריך פה ממשלה מתפקדת לטובת אזרחי מדינת ישראל, צריך פה מאבק בקורונה שהוא מאבק אחראי ולא מאבק פוליטי, צריך פה כלכלה מתפקדת וחייב שיהיה פה תקציב. רק הבוקר הנגיד אמר שצריך ואפשר לעשות תקציב ל-2021. אני מזכיר לכם שזה היה צריך להיות לפני ארבעה חודשים. יש פה שיקולים פוליטיים. מי שלא מקדם תקציב 2021 לאלתר הוא לא עושה את זה משיקולים כלכליים. תקשיבו טוב, תקציב 2021 לא צריך להיות מסוכם עד 23 בדצמבר, הוא היה צריך להתרחש באוגוסט".

רה"מ החליפי הציב אולטימטום: "צריך להבין – זה או תקציב או בחירות, שעלולות להידרדר למלחמת אחים וזה חמור מאוד. מי שלא מקדם את תקציב 2021 עושה את זה משיקולים פוליטיים, אין עניינים טכניים – זה סיפורי מעשיות. או תקציב או בחירות. ואם זה בחירות זה יכול להתדרדר למלחמת אחים ומאבק אחים. וזה חמור מאוד".

"אני לא חושב שצריך להגיע לדצמבר בשביל לגלות את זה". על התנהלות הממשלה אמר: "מה, אני צריך להיאבק כל שבוע מחדש שתהיה ישיבת ממשלה? מה זה הבדיות האלה הדבר הזה צריך להיפסק. מה אני צריך להיאבק שיהיה מחר מפכ"ל? הדבר הזה צריך להיפסק. יש פה מדינה שצריך לטפל בה ולא לטפל בעצמנו".

על דבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר: "זה נשמע חמור מאוד, זה נשמע כמו סחיטה באיומים, זה בוודאי לא ראוי ציבורית. מיקי זוהר הוא איש ציבור, לא רק שליח של מישהו, זה נראה לי בלתי סביר פשוט לחלוטין שכל הזמן תוקפים את מערכת המשפט את מערכת אכיפת החוק, בשביל מי זה?".

ח"כ זוהר הזהיר אתמול כי אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יתפטר ויבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה – "תהיה רעידת אדמה", כלשונו, וייחשפו הקלטות נוספות – מעבר לאלה שפורסמו שלשום (שבהן תקף מנדלבליט את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן). בהמשך פרסם זוהר הבהרה ולפיה "הדברים נאמרו בעידנא דריתחא, על דעת עצמי, ולא הייתה לי שום כוונה לאיים על איש".

ביום אישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות בכנסת, בירך גנץ את נתניהו ואמר כי "ההסכם הזה לא היה מתאפשר לולא היינו בממשלת האחדות. לא היינו מאפשרים סיפוח חד-צדדי ללא הסכמות. לא הייתה מתפתחת האפשרות של הסכם השלום ואני מאוד שמח, אני מברך עליו. אני מברך את ראש הממשלה על ההישג המדיני החשוב". על סוגיית רכש מטוסי ה-F-35 בידי איחוד האמירויות, אמר: "אני דואג שיתרונה האיכותי של מדינת ישראל יישמר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, מסר כי הוא מברך על כוונתו לבחון ועדת בדיקה לפרשת הצוללות. "מדובר בפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. ראש הממשלה עדיין לא ענה על השאלה: למה אישר למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי לעדכן את שר הביטחון והרמטכ"ל. הגיע הזמן לוועדת חקירה, הגיע הזמן לקבל תשובות".

מהליכוד נמסר: "אחרי שראש הממשלה נתניהו הצליח להוריד את נתוני התחלואה בקורונה ובמקום להתאחד במאבק ולהציל חיים, כחול לבן ממשיכים לקיים ממשלה בתוך הממשלה ולמחזר את פרשת הצוללות. כולם יודעים שפרשת הצוללות נסרקה במסרקות ברזל ע״י כל גורמי אכיפת החוק, גם אלה שידועים בעויינותם לראש הממשלה נתניהו, שאפילו הם נאלצו לקבוע שאין בטענות דבר וחצי דבר. הגיע הזמן שגנץ יעבוד בשביל האזרחים ולא בשביל קולות בסקרים".

מכחול לבן נמסר: "אחרי עיכוב של חודשים עוד מהממשלה הקודמת, גנץ הוביל מהלך חד ומהיר להקמת מערך הלאומי לקטיעת שרשראות הדבקה, ועל אף ההתנגדות של גורמים שונים-הכניס את צה׳׳ל ופיקוד העורף למלחמה בקורונה בכ-250 רשויות וערים. אנו קוראים לראש הממשלה לשים שיקולים אישיים בצד ולקדם תקציב מדינה לשנת 2021 – לא למען כחול לבן, אלא למען אזרחי ישראל. זה לא הזמן לפוליטיקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture