צילום: דוברות הכנסת – גדעון שרון

ברוב מוחץ: מליאת הכנסת אישרה את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד אמירויות • צפו

ההסכם עבר ברוב של 80 תומכים מול 13 מתנגדים, כאשר רק חברי הכנסת של הרשימה המשותפת התנגדו. ההסכם יחזור כעת לממשלה לאישור וייכנס לתוקף בסיומו של תהליך אישור גם באיחוד האמירויות. נתניהו: "השלום הזה הוא תוצאה של משנה סדרה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לאחר דיון ממושך אישרה מליאת הכנסת את הסכם השלום עם איחוד האמירויות. 80 חברי כנסת תמכו באישור ההסכם, לעומת 13 שהתנגדו לו (חברי הרשימה המשותפת). 27 חברי כנסת לא השתתפו בהצבעה. כעת חוזה השלום יחזור לממשלה לצורך אישרור. הוא ייכנס לתוקף רק כאשר יסתיים תהליך האישרור גם באיחוד האמירויות

במהלך הדיון, שנמשך שמונה שעות וחצי, נאמו יותר ממאה חברי כנסת. לכל דובר הוקצו ארבע דקות, כשבאופן חריג, על פי החלטת ועדת הכנסת, בדיון יכולים להשתתף גם שרים וסגני שרים שאינם חברי כנסת. ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) החרים את ההצבעה על ההסכם בטענה כי לא הוצגה תכליתו המלאה לחברי הכנסת, למרות בקשותיו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את הדיון לפני ההצבעה ואמר: "אני מברך על הדיון שהתקיים פה, אני מודה לכל חברי הכנסת שמצביעים בעד ההסכם ואני רוצה לקוות שבעתיד הלא רחוק תהיה לנו עוד הזדמנות להצביע בעד הסכמי שלום נוספים עם מדינות ערב".

"השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים, הוא תוצאה של משנה סדרה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים. ממשלות ישראל בהנהגתי מטפחות את עוצמתה של ישראל בכל התחומים. העוצמה הזו אכן קירבה אלינו מדינות רבות בעולם ובכלל זה גם מדינות ערביות ומוסלמיות שעומדות איתנו בחזית אחת נגד הסכנה של איראן וגרורותיה".

"אני לא יכול לספר לכם על כל הפגישות, על כל הטיסות ברחבי המזרח התיכון אבל הינה אני מוסר לכם פיסת אינפורמציה. היה לנו קיטוע, הקפאת יחסים עם אחת המדינות החשובות באזור, או רק קשר טכני, אבל זה השתנה ביום אחד, וזה היה כשעבדכם הלך לנאום בקונגרס וקיבלתי מסרים שאם אתה מתייצב בכזו עוצמה נגד איראן אנחנו מוכנים להתייצב איתך. העובדה שהם הבינו שממשלות ישראל תחת הנהגתי מתנגדות בתקיפות לאיראן ולניסיון שלה לייצא את המהפכה לגבולנו ולגבולות אחרים".

"השלום הזה איננו מבוסס רק על הדיפת אויבים משותפים, זהו תנאי הכרחי אבל לא מספיק זהו גם שלום חם שמתבצע בן העמים. אנחנו כבר רואים את פירות השלום והם ילכו ויתרחבו".

"הקשרים שאנו מקדמים עם העולם הערבי שוברים את הוטו הפלשתיני על השגת שלום במזרח התיכון. במשך זמן רב מידי הסרבנות הפלשתינית בלמה התקרבות בין ישראל למדינות ערב. אני דבק במדיניות אחרת שהופכת את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלשתינים יתרצו אלא להתקדם, וכשהפלשתינים ישנו את השקפתם, לקדם הסכם שלום גם איתם".

"אסור לנו ללכת אחורה לרעיונות החזרה לקווי 67, הצפת המדינה בפליטים וחלוקת ירושלים. אם מישהו אצלנו או בקהילה הבין לאומית יחזור ויעורר בפלסטינים שאיפות לא מציאותיות כמו אלו שהזכרתי ההתקדמות במזרח התיכון תיעצר בחקירה חריקת בלמים זה הוביל למבוי סתום לחוסר יציבות להידרדרות זה לא יוביל לשלום אמת. ישראל ברשותי תמשיך לפעול להרחבת השלום אני מאמין שמדינות נוספות יתווספו בעזרת השם ויחד נעשה ונצליח".

מסיעת 'דרך ארץ' נמסר כי "הרשימה המשותפת הצביעה עכשיו ׳פה אחד׳ נגד הסכם שלום. חברי הכנסת של המשותפת לא מתנגדים להסכם שלום עם האמירויות, הם מתנגדים להסכם שלום עם ישראל. הם לא מייצגים את ערביי ישראל אלא בדלנות לאומית עקבית. הצבעתם היא אות קלון לכל מי שניסה לאחרונה להכשירם כשותפים לגיטימיים".

השר זאב אלקין בחשבון הטוויטר שלו‏: "הסכם השלום עם אמירויות אושר בכנסת. יום היסטורי. אפשר לעשות שלום עם העולם הערבי בלי נסיגות, בלי ויתור על חבלי מולדת, בלי הקמת מדינה פלסטינית. שלום תמורת שלום, ולא שלום תמורת קורבנות השלום. והרשימה המשותפת מוכיחה שוב שהיא לא מחפשת את השלום לישראלים, אלא פועלת לפי הפקודות מרמאללה".

צילום: דוברות הכנסת – גדעון שרון

20:06 – הכנסת אישרה את חוזה השלום עם איחוד האמירויות. 80 ח"כים הצביעו בעד. 13 הצביעו נגד. 27 לא השתתפו בהצבעה. כעת חוזה השלום יחזור לממשלה לצורך אישרור. הוא ייכנס לתוקף רק כאשר יסתיים תהליך האישרור גם באיחוד האמירויות

19:58 – נתניהו: "הייתה לנו הקפאת יחסים עם אחת המדינות באזור שדיברנו עליהן היום – קיטוע במערכת יחסים חשובה. שנים לא היה קשר וזה השתנה ביום אחד – כשעבדכם הלך לנאום בקונגרס. קיבלתי שם מסרים חזקים שאם אתייצב בעוצמה נגד איראן הם יתייצבו איתי"

19:54 – נתניהו: "ראיתי חברי כנסת שהצביעו בהתלהבות על הסכמי אוסלו – מי שתומך בשלום יתמוך בשלום הזה. השלום הזה הושג בדרך עקבית שאני מקדם 25 שנה – שלום מתוך עוצמה שמקרבת אלינו מדינות". ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת סולק מהמליאה לאחר שהפריע בקריאות ביניים

19:53 – ח"כ אבידר הורחק מהמליאה אחרי שאמר לנתניהו בזמן הנאום במליאה: "נבוא אליך הביתה"

19:50 – נתניהו: אם נראה שמספרי הנדבקים עולים – נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות

19:49 – נתניהו בכנסת: "מדינות רבות באירופה עברו אותנו בתחלואה, עשינו את הצעד שהן חוששות לעשות. הסגר עובד, כדי שהסגר לא יבוזבז צריך לצאת ממנו הדרגתית – להיצמד למתווה משרד הבריאות, לא חרגנו מהמתווה שהוצג. נעבור משלב לשלב על פי המדדים".

19:40 – השר אקוניס במליאת הכנסת: "לעולם לא תקום מדינה פלסטינית ולא תקום הנוסחה השגויה והמסוכנת של שתי מדינות לשני עמים. אני תומך בריבונות, וזה לא שלום תמורת הסרת הריבונות. זה לא ירד מהפרק – השלום והריבונות לא מנוגדים"

19:30 – יו״ר הקואליציה, ח״כ מיקי זוהר בנאומו הערב במליאת הכנסת: "בנימה אחרת, הסכם השלום הזה, שסביבו התגבש קונצנזוס רחב בעם, הוא הזדמנות מצויינת להתחיל גם תהליך שלום פנימי. שלום בתוכנו. משבר הקורונה איתו אנחנו מתמודדים, גרם לקרע עמוק בעם. אנו רואים כמעט מדי יום, תמונות מחרידות. מלחמות היהודים. הרב לאו, מי שהיה הרב הראשי לשעבר, אמר: "אנחנו אלופים בלמות יחד. לחיות יחד – אנחנו לא יודעים". אני אומר פה בצורה כנה, אני לוקח אחריות גם באופן אישי, ואומר את הדברים גם לעצמי: צריך לשנות את השיח.
צריך לזכור – שגורל אחד הוא גורלנו".

18:43 – ח״כ מיכל שיר בנאום על הסכם השלום: "אין דבר נכון יותר מחיים בשלום. שנים הרגילו אותנו לחשוב כי שלום יכול לבוא רק מעמדת נחיתות שלנו. מהחלשת זכותנו על ארץ ישראל. מכך שלנו יש רק צרכי ביטחון בעוד שלצד הערבי-פלסטיני צדק היסטורי".

"היום יותר מתמיד, הוכח כי קיר ברזל של עמידה על עקרונותינו יכול לגרום, לרבות ממדינות ערב, לקבלנו כשווים בין שווים באזור. לא כי אנחנו חלשים, אלא כי אנחנו חזקים, גאים ולא מתביישים לעמוד על שלנו. כעת על ראש הממשלה להביא לרגע היסטורי נוסף, ולהחיל ריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, על מנת שעשייה היסטורית אחת לא תבוא על חשבון הזדמנות היסטורית נוספת".

17:34 – ח"כ יעקב טסלר במליאה: האימונים חיוניים לצה"ל, ההפגנות לשר המשפטים, העסקים לשר האוצר והתעופה לשרת התחבורה. הצד השווה היא ההבנה, כל אחד בהתאם לתפיסת עולמו כי ישנם דברים חיוניים האמורים להימשך. כך דין בית הכנסת צריך להיות כדין הכנסת. דין הלימודים כדין האימונים. ודין חתונות כדין הפגנות.

17:31 – ח"כ אתי חוה עטיה: "הפלשתינים. העם, שלא היה ולא נברא. אנשי מלחמה המתנגדים להסכם שלום בכל תוקף, מאשימים בבגידה את השותפים לשלום. הפלשתינים והשמאל, כל אחד ממקומו, הם אנשי מלחמה בְּעת שלום. במקום להחיל ריבונות, הם רוצים להקים מדינה פלשתינית. הריבונות של עם ישראל היא על כל ארץ ישראל, והיא כורח המציאות. מדובר בריבונות על רמת הגולן, על בקעת הירדן ועל יהודה ושומרון. כוחה של הריבונות טמון בהבטחה המקראית: 'לזרעך אתן את הארץ הזאת'. נתינה היא בעלות, – א-לוקים הבטיח לאברהם אבינו, וגם לאבותינו יצחק ויעקב שארץ ישראל היא שלנו לעד".

17:17 – יו"ר ועדת כלכלה ח"כ יעקב מרגי בפנייה לרה"מ: "לגורלה של החברה הישראלית אתה לא מקדיש שעה, הייתי רוצה להצביע בעד הסכם השלום עם איחוד האימרויות, אך כל עוד לא תצהיר שאתה מתפנה לטפל בפצעים של החברה הישראלית – אמנע מהצבעה"

17:10 – שר החקלאות ופיתוח הכפר התייחס לצורך בייצוב הממשלה במסגרת נאומו בדיון על אישור הסכמי השלום עם איחוד האמירויות: "עלינו לקחת דוגמא מהקונצנזוס הרחב בנושא הזה, למען ייצוב ממשלה שכל משימתה אחדות חברתית, אחריות בריאותית ושגשוג כלכלי"

16:36 – חברת הכנסת סונדוס סאלח: "כולם מדברים על שלום, אף אחד לא מדבר על צדק, עצמאות, שחרור וחירות. לא עוד "הוא יעשה שלום עלינו", מעלינו, ובלעדינו. מעל העמים, האנשים, הפלסטיניות, הערביות. נגמר הזמן שהשיחות עלינו מתנהלות עלינו ובלעדינו".

16:14 – ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בנאום על הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "ארץ ישראל על כל חלקיה שייכת לעם היהודי אבל כל הסתמכותנו בזכות הבעלות בארץ ישראל הינה אך ורק על סמך התנ״ך וקבלת התורה והמצוות המחייבים אותנו. ארץ ישראל לעם ישראל על סמך תורת ישראל ללא קיום התורה אין לנו מענה למה המדינה שייכת לנו". לסיום אמר הח"כ: "אני תקווה שבהמשך להסכם השלום זה נחיל את הריבונות בבקעת הירדן".

15:53 – ח"כ יזבק: "ההסכם תפור כולו על המידות של הימין, רומסים את הפלסטינים דרך הסכם כזה, מאשימים אותם בשיא החוצפה שהם אלו שתוקעים את הליך השלום? תכף תגידו שהם הכובשים, שהמצור בעזה בגללם, שהם בונים בהתנחלויות, רק זה מה שחסר, מי שתומך בהסכם הוא סרבן שלום".

15:09 – השרה עומר ינקלביץ' בנאום על הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "אנו פותחים היום דף חדש עם בת ברית מצליחה ומשגשת, שמהווה מודל עולמי לקידמה ולפיתוח. מהו סוד הצלחתה? איחוד האמירויות נמנית על קבוצת מדינות בהן ישנו שבט מאוחד. עובדה זו מאפשרת למדינה להשקיע את כל הכסף בפיתוח ובקידמה ולא במאבקים פנימיים. בחברה משוסעת, לא משנה כמה כסף יהיה – הוא יתבזבז על מריבות. בחברה שיבטית מאוחדת כמו האמירויות – הכסף הולך כולו לפיתוח ולשגשוג. האושר וההצלחה אינם נובעים רק ממשאבים פיזיים, אלא ממשאבים חברתיים וערכיים".

15:07 – ח"כ צבי האוזר: "אני רוצה לפנות לאזרחי ישראל הערבים, חבריי, השלום הזה הוא של כולנו כישראלים אבל לכם תפקיד היסטורי להיות הנחשונים היוצרים קשרים ומניחים מסילות מזרחה. אתם דוברי השפה הערבית על בוריה תסייעו להפריח את השממה. אבל בשוליים אי אפשר שלא להתעצב אל מול העיוורון והשנאה של חלק מחברי הבית הזה, אלה הנושאים לשווא את קולכם שלכם ערביי ישראל. הם לא נגד השלום עם האמירויות הם נגד שלום עם ישראל.וקשה לו פחות לחזות באיוולת של אותם אלה העוצמים עיניים לרווחה ורואים במתנגדי השלום שותפים לגיטימיים להנהגת המדינה".

15:02 – ח"כ עאידה תומא סלימאן: "זה לא הסכם שלום. זה הסכם נורמליזציה. נורמליזציה של שלטון ערבי עם הכיבוש, עם ההתנחלויות, עם הדיכוי בן 50 השנים של העם הפלסטיני. ההסכם הוא עוד צעד במהלך שנתניהו מקדם כבר שנים – לבודד את העם הפלסטיני, כדי להכניע אותו. הציבור הישראלי הרחב אולי חושב שזה הסכם טוב, כי הוא רואה איך השמים יפתחו, חושב על טיסות לאבו דאבי ועל עסקים בדובאי. אבל אני מזהירה – שההסכם הזה רק ירחיק אותנו מהשאיפה האמיתית, ומהאינטרס האמיתי, של כל האנשים שחיים פה – שלום אמת עם הפלסטינים".

14:59 – סגן השר פרוש בדיון בכנסת על ההסכם עם איחוד האמירויות: "הסכם השלום הזה מצמצם את האפשרות להלעיט את הערבים ולנתבם לדרך הטרור ודוחה את הסכנה של מסירת שטחי א"י לפלשתינים".

14:54 – ח"כ ניצן הורוביץ: "התנאי הבסיסי הראשון להסכם הזה שמונח בפנינו היה ביטול מוחלט של רעיון הסיפוח בשטחים. הרעיון הזה שהיה גולת הכותרת של הבטחות הימין הנושא המדיני היחיד שנכלל באופן מפורש בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול-לבן,הרעיון הזה ירד מעל הפרק. זה בהחלט עניין חשוב ביותר, סיפוח היה יוצר קושי גדול מאוד להתקדם בפתרון שתי המדינות, והיה שם קץ לרעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית. סיפוח הוא הרסני והזוי ובהסכמים האלה זרקו אותו מהשולחן".

14:50 – ח"כ אנטאנס שחאדה: "אנחנו מתנגדים להסכם הזה כי הסכם זה רק ירחיק את השלום. מטרתו העיקרית של ההסכם היא להרחיק את השלום האמיתי עם העם הפלסטיני. אנחנו תמיד תמכנו ונתמוך בשלום אבל בשלום אמיתי, שלום שיבטיח את הזכות הטבעית וההיסטורית של הפלסטינים שיסיים את הכיבוש ואת סבלו של העם הפלסטיני. הסכם זה בא לתת תגמול ופרסים למדיניות הכיבוש והמשך ההתנחלויות להמשך הדיכוי המשך המצור על עזה".

14:48 – שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט במליאה על אישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "אני מעניק גיבוי מלא להסכם ואנחנו נתמוך ונצביע בעד הסכם השלום ההיסטורי. כולכם מכירים את הביקורת החריפה שלי על אוזלת ידו של ראש הממשלה במשבר הקורונה. עם זאת אני חוזר ואומר, אני לא חלק מהאובססיה הלפידאית של ״רק לא ביבי" וגם לא אובססיה הפוכה של ״רק כן ביבי".

14:26 – ח"כ רם בן ברק: "אדוני ראש הממשלה, תודה לך. תודה לך שנירמלת יחסים קיימים. זה חשוב, זה טוב וזה בהחלט הישג. תודה לך שחזרת למוטב, שחזרת לנאום בר אילן, שקיבלת את דרכנו ואתה מבין כמו שאנחנו אומרים שנים שהפתרון הוא בסוף שתי מדינות זו לצד זו תוך שמירה על האינטרסים הבטחוניים שלנו. וכן גם שלהם".

"תודה לך ראש הממשלה, על ההסכם החשוב למרות שכולנו סקרנים לדעת מה יש באותם נספחים שמשום מה אתה מתעקש שיוצגו לועדת חוץ וביטחון רק אחרי אישור ההסכם ואני מקווה שאין בנספחים אלה מידע שיוביל גם להכרת תודה של תעשיית הנשק האמריקאית לך.

"תודה לך שאתה מקבל את זה שסיפוח זה רע לישראל. תודה לך, שבאיחור אופנתי ואחרי שכבר גרמת נזק, חזרת בך ואתה אומר לא לסיפוח וכן להסכם ואני גם מקווה שאין בו הסכמי צד וקריצות עין שחלילה יפגעו ביתרונה האיכותי ביטחוני של מדינת ישראל".

13:54 – שר ירושלים ומורשת רפי פרץ בדיון: "היום אנחנו מגשימים את נבואת ישעיהו ואת חזון הנביאים. יש בהסכם הזה היבט דתי-יהודי עצום. היסטורי בכל קנה מידה. כבר בניתי תכנית לשיתופי פעולה עם האמירויות. אנו רוצים לראות פה משלחות שמגיעות לירושלים, לפתח שיתופי פעולה בנושא ההייטק, הסייבר, פיתוח כלכלי, תיירות ויזמות. השלום, כפי שישעיהו חזה, שירושלים תהיה המרכז שלה, יתגשם. אנחנו נדאג לכך".

עוד אמר השר, "שברנו את הקונספציה של שטחים תמורת שלום, תפיסה שהייתה מקובלת, ושבגינה פוניתי על ידי ממשלת ישראל מביתי, אני, משפחתי, תלמידיי וכל תושבי גוש קטיף. אנחנו לא מוותרים על שטחים בשביל שלום, הנה רק אתמול אושרו אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. יש כאן שלום תמורת שלום אמיתי."

13:07 – ח"כ אורנה ברביבאי: "נתניהו, החשדנות והפחדים שלך הם אלו שמשאירים אותך לבד במערכה. לגמרי לבד, עם הכישלון שלך בחוזה אותו הפרת כלפי אזרחי המדינה. כישלון שמאפיל על הסכם השלום שהבאת לכאן".

13:06 – שר הכלכלה ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ היום במליאת הכנסת לרגל אשרור הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "אדוני ראש הממשלה, אני רוצה לברך על הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ועל ההכרה כי הסיפוח היה מכשול בדרך להסכם. גם אם ננסה להתעלם, זה לא יעזור לנו. שכנינו מקרוב הם הפלסטינים, ואיתם צריך לדבר".

פרץ הוסיף: ״החלטה על סיפוח לא היתה תורמת דבר וחצי דבר לאזרחי ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון, אבל היתה יוצרת חוסר יציבות במרחב, מסכנת את הסכמי השלום מול מצרים וירדן. שכנינו מקרוב הם הפלסטינים, ואיתם צריך לדבר. דבר אחד בטוח – אם אנחנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית בגבולות בני הגנה, אנחנו חייבים לפתור את הסכסוך עם הפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות. אין דרך נוספת".

12:45 – שר המשפטים אבי ניסנקורן: "אני מברך את העם בישראל ואת אזרחי איחוד האמירויות על הסכם השלום שמובא כעת לאישור הכנסת. ההסכם ההיסטורי הזה הוא תוצאה של מהלך שפוי ואחראי, הפנמה כי מהלך של סיפוח חד צדדי הוא לא הדרך הנכונה. הסכמי שלום מגשימים במשא ומתן ישיר בין שני הצדדים, רק כך ניתן לכונן שלום בר קיימא. נמשיך לקדם מדיניות של חתירה לשלום עם כל עמי האזור ועם שכנינו הפלסטינים, תוך שמירה על ביטחון ישראל. לא פחות חשוב, עלינו להתגייס כעת כולנו, לעצור את ההסתה, את השיסוי ואת הסכסוך הפנימי הגובר, ולכונן שלום בתוכנו, ברוח מגילת העצמאות".

12:43 – יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "יש רק הסכם אחד שיביא לשלום, שגשוג ובטחון לשני העמים וזה ההסכם שיוביל לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל. ההסכם שנחתם היום הוא חלק מהחזון המסוכן של טראמפ הכולל העברת שטחים ושלילת אזרחות במשולש, וינציחו את המשטר הצבאי על מיליוני פלסטינים וההתנחלויות והמאחזים. חשוב לזכור מה לא השתנה היום: יש פה עם שנאנק תחת משטר צבאי ולא נעלם לשום מקום. ככל שימשיכו להתעלם מהדרישה הצודקת של העם הפלסטיני למימוש הגדרה עצמית ימשיכו לשיר על השלום ולחיות על החרב".

12:15 – שרת התיירות והשרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן, בנאום לכבוד הסכמי השלום: "אתמול בערב שוחחתי עם שר הכלכלה הפדרלי של איחוד האמירויות, האמון גם על תחום התיירות, מר אחמד בהלול אל-פאסיל. גילינו שרב המחבר על המפריד: שנינו מגיעים מתחום האנרגיה, ושנינו רואים בתיירות כלי לבניית שלום בין אנשים ועמים. סיכמנו שגם כאשר התיירות נמצאת במשבר, אנו מתכננים את היום שבו ניתן יהיה לטוס ולנפוש בעולם. לכן, אני גאה לעמוד כאן ולהזמין את אזרחי האמירויות, בחריין, מצרים וכל מי ששומע: ברגע שהשמיים יפתחו, בואו לבקר. אנחנו כאן, מחכים ומצפים לכם".

עוד הוסיפה: "מחקר של המשרד לנושאים אסטרטגיים מצא, ארגוני הטרור והמדינות התומכות בהם פעלו באופן אקטיבי להטות את השיח ברשת ולעצב את דעת הקהל הערבית כך שיתנגדו לשלום. באמצעות הפעלת מערך מתוחכם וממומן, הם כינו את תומכי השלום "בוגדים" ותקפו את מנהיגי האמירויות על ההסכם עם ישראל. אז בואו נבהיר: הבגידה האמתית היא תמיד של מנהיג שמוותר על חלום השלום של בני עמו. כנבחרת ציבור, יש מעט מאוד דברים המשתווים ליכולת לקדם את השלום, הביטחון והשגשוג של אזרחי ישראל. אני שמחה וגאה להיות חלק מעם שמעדיף שלום ושיח על פני שנאה וחרם".

12:04 – שרת התחבורה מירי רגב: "מה מכר לנו השמאל? הנחות יסוד מנותקות שבינן לבין המציאות לא היה דבר. בעוד השמאל הלך שבי אחרי משיחי שקר בדמות אהוד ברק ואחרים, הימין בראשותו של נתניהו הציג דרך אחרת. דרך המתנגדת לאותו "עגל זהב" שיקרי ומסוכן שקרא: שטחים תמורת שלום".

רגב הוסיפה: "בעוד השמאל שר לשלום, אך בפועל הביא עמו בעיקר "קורבנות שלום" – הימין מצא נוסחה חדשה – ומנצחת: שלום תמורת שלום. שלום מתוך עוצמה. שלום מתוך אמונה בצדקת הדרך".

בנאום התייחסה שרת התחבורה לפרות ההסכם בהקשרי ענפי התשתיות והתחבורה ואמרה: "רק השבוע, התחלנו לראות את ניצני השלום. אניית מכולות ראשונה מאיחוד האמירויות עגנה לראשונה בנמל חיפה. אתמול המריא לראשונה מעל שמי הארץ, מטוס של חברת "איתיאחד" האמירתית. זאת בהתאם להבנות בין גורמי התעופה במשרד התחבורה לאיחוד האמירויות״.

רגב הוסיפה: ״בשבוע הבא יגיע לכאן מנכ"ל חברת התעופה "איתיאחד". וכן מנכ"ל נמל דובאי. במטרה להרחיב את נתיבי התעופה והסחר הימי. הציבור הישראלי יוכל ליהנות בעתיד הקרוב מקווי האקספרס שאנחנו מקדמים, קווים שיובילו את הישראלים מנתב"ג, תל אביב, לאבו דאבי בתוך שלוש שעות בלבד ובעתיד אני מקווה שנצליח להוביל את חזון ראש הממשלה נתניהו לרכבת השלום מהמפרץ הפרסי דרך סעודיה, ירדן, רכבת העמק ועד חיפה. זוהי מהפכה אמיתית״.

11:44 – גנץ: "הבחירה בהסכם עם איחוד האמירויות נעשתה על חשבון צעדים חד צדדיים מסוכנים שהיו עלולים להביא לתוצאות הרסניות"

11:43 – גנץ: "אני קורא לאבו מאזן ולדור הצעיר הפלסטיני – ידנו מושטת. הצטרפו לשלום במקום לשקוע בביצת הסרבנות"

11:42 – גנץ: "חשוב שנזכור לשקם ולחזק את הקשר עם שכנותינו עם ירדן ומצרים. קשר שהוזנח בשנים האחרונות באופן שפגע באינטרסים של ישראל. הגיעה העת להרחיב את היחסים איתן גם בתחום הכלכלי והאזרחי".

11:41 – גנץ: "כל עוד אני שר הביטחון אדאג שעוצמתה ועליונותה הצבאית של ישראל באזור יישמרו ויתבססו"

11:37 – לפיד לנתניהו: "ההסכם עם האמירויות הוא הישג אבל אנחנו חיים כאן ולא במפרץ. הגיע הזמן למנהיג שיעשה הסכם שלום פה בבית עם הישראלים. הגיע הזמן שלך ללכת"

11:33 – נתניהו: "אני עדיין מאמין שגם הפלסטינים יום אחד יתפכחו, יכירו בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ויתחילו את המסע של התפייסות אמיתית וכנה שאנחנו רואים עם החלקים הרבים של העולם הערבי – גם היום הזה יגיע"

11:32 – נתניהו: "לפלסטינים הוצעו במהלך השנים הצעות נדיבות ביותר והם דחו אותם פעם אחת פעם, באינספור תוכניות שלום שביקשו לפתור אחת ולתמיד את הסכסוך במזרח התיכון. אם נחכה להסרת הווטו הפלסטיני נחכה עוד זמן רב. פיוס רחב יותר בין ישראל לעולם הערבי יכול לסייע לפיוס הישראלי פלסטיני".

11:29 – נתניהו לאחר צעקות ח"כים ערבים: "לא אמרתי שכל העולם הערבי והמוסלמי תומך בהסכם. איראן מתנגדת בחריפות וגם חמאס, חיזבאללה והרשות הפלסטינית. והנה גם חברי כנסת כאן. אינכם רוצים שלום אמת"

11:28 – נתניהו: "מדינות ערביות רבות משנות את גישתן אלינו. מדהים שפה בכנסת ישראל יהיו אנשים שיצביעו נגד ההסכם. אינכם רוצים שלום אמת אלא בבואה של שלום שישראל בתוכה הולכת ומתרסקת".

11:22 – נתניהו: "באזורנו החזקים שורדים. את החזקים מכבדים, עם החזקים כורתים בריתות בעוד שהחלשים נרמסים. מדינות ערביות ומוסלמיות רבות מבקשות את קרבתנו – ישראל, שנתפסה עשרות שנים כאויב, נתפסת היום כבת ברית איתנה, אפילו חיונית"

11:16 – נתניהו: "אני קורא לממשלת לבנון להמשיך ולהשלים את השיחות לתיחום הגבול הימי וייתכן שזה יסמן את הסדק הראשון ליום אחר שיגיע בעתיד להשגת שלום אמת".

11:15 – נתניהו: "אומרים ששלום עושים עם אויב. לא נכון. שלום עושים עם מי שחדל להיות אויב"

11:14 – נתניהו בהצגת ההסכם בכנסת: אנו מביאים היום הסכם שלום שאין בו מכתבי צד סודיים ואין בו נספחים עלומים

11:08 – יו"ר הכנסת יריב לוין: "שלום אמת יכון רק כשהאינטרס ההדדי בין הצדדים הוא לשלום. הסדר שמבוסס על עסקה לפיה צד אחד מקבל שלום ובתמורה הצד השני מקבל שטחים – הוא לא יותר ממקסם שווא"

11:07 – ח"כ משה יעלון הודיע כי לא ישתתף בהצבעה על הסכם השלום עם האמירויות בכנסת במחאה על כך שרה"מ יגיע לדיון ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון רק בשבוע הבא – אחרי אישור ההסכם בכנסת: "איך אפשר להביא להצבעה במליאת הכנסת הסכם שלום, חשוב ומבורך ככל שיהיה, מבלי לתת אפשרות לח"כים להכיר את תכולתו? ביטחון ישראל אינו עסק פרטי של נתניהו"

בשעה 11:00 החל הדיון במליאת הכנסת על אישור הסכמי אברהם לשלום: חוזה שלום, יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות. בפתח הדיון יישא דברים יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, לאחר מיכן יציג את ההסכם ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, ואחריו יישא דברים ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד. לאחר מכן יתקיים דיון סיעתי כשלכל דובר יוקצו 4 דקות. עד כה נרשמו לדבר בדיון 103 חברי כנסת.

ב'כאן חדשות' דווח כי בשבוע שעבר פנה יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צביקה האוזר, לראש הממשלה ודרש שוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים תקבל דיווח על הפרטים הסודיים והמסווגים של ההסכם, כדי לבצע פיקוח פרלמנטרי על התהליך עוד לפני אישור ההסכם בכנסת.

ראש הממשלה אמנם אישר הגעה לוועדת המשנה המסווגת כדי לדווח על החלקים המסווגים שנלווים להסכם, אולם הדיון בהשתתפותו יתקיים רק בשבוע הבא, כמה ימים לאחר אישורו הרשמי והסופי של ההסכם במליאת הכנסת. מלשכת ראש הממשלה וגם מלשכת יו"ר ועדת חוץ וביטחון לא נמסרה תגובה.

במכתב ששיגר מזכיר הממשלה צחי ברוורמן למזכירת הכנסת ירדנה מלר־הורוביץ הוא ציין כי בחוזה נקבע כי הצדדים יכירו ויכבדו זה את הריבונות של זה, ואת הזכות לחיות בשלום ובביטחון זה לצד זה, יפתחו יחסי ידידות של שיתוף פעולה ביניהם ובין עמיהם, ויישבו את כל המחלוקות ביניהם בדרכי שלום.

הרשימה המשותפת הודיעה רשמית כי תצביע נגד הסכם השלום עם איחוד האמירויות. "אנו מדגישים את זכותו של הציבור הערבי בישראל לפיתוח וקיום יחסים עם העולם הערבי, אך מתנגדים לעסקת המאה של הנשיא טראמפ, שמוזכרת בהקדמה של ההסכם המובא להצבעה בכנסת. עסקה זו מהווה נדבך בתוכנית ברורה לחיסול זכויותיו של העם הפלסטיני. מטרתה של תוכנית זו היא להנציח את הכיבוש ואת ההתנחלויות, ובעיקר – למנוע את הקמתה של מדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים המזרחית. תכנית טראמפ כוללת גם חילופי שטחים ואוכלוסין וטרנספר בפועל של מאות אלפי אזרחים ערבים באזור המשולש".

"אנו תומכים בשלום צודק, אמיתי וכולל כפי שבא לידי ביטוי ביוזמת השלום הערבית, המבוססת על שלום ונורמליזציה תמורת סיום הכיבוש ופתרון השאלה הפלסטינית ולא להיפך. החלפת העיקרון של שלום תמורת שטחים בחזון המתעתע של נתניהו של שלום תמורת שלום, ימיט אסון על הארץ וכל יושביה. גישה זו מבטיחה את המשך הסכסוך, הסבל ושפיכות הדמים".

"אנו מכבדים את העמים הערביים, שעמדו תמיד לצד העם הפלסטיני ותמכו בזכויותיו הצודקות. אנו מדגישים כי הגיע הזמן לאחדות פלסטינית, סיום הפילוג ועריכת בחירות דמוקרטיות כדי לחזק את עמידתו של העם הפלסטיני מול האתגרים והקשיים העומדים בפניו", לשון הודעת הרשימה המשותפת.

שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר, ח״כ משה ( בוגי ) יעלון, ׳יש עתיד – תל״ם׳: "מיד עם ההודעה הרשמית על הכוונה לחתום על הסכם השלום עם איחוד האמירויות והפרסומים אודות מרכיבים חסויים הכלולים בו, בתוכם מכירת אמצעי לחימה מתקדמים, העלולים להשפיע השפעה קריטית על היתרון האיכותי האסטרטגי של מדינת ישראל באזור, דרשתי להציג בפני ועדת החוץ והביטחון, או בועדת המשנה המסווגת, את תכולת ההסכם לאישור הרשות המחוקקת. פנייתי לא נענתה, הזמן חלף, ההסכם נחתם, וראש הממשלה הודיע על כוונתו להביאו היום לאישור הכנסת".

"הפרסומים הזרים, ואישושם על ידי גורמים בינלאומיים המעורבים בהסכם, ומולם ההסתרה המכוונת של ראש הממשלה מהכנסת, ואף מהקבינט, מעוררים שאלות מדאיגות ואינם עולים בקנה אחד עם התנהלות ממלכתית אחראית ותקינה. איך אפשר להביא להצבעה במליאת הכנסת הסכם שלום, חשוב ומבורך ככל שיהיה, הסכם שהייתה לי הזכות לאורך שנים לתרום למערכת היחסים עליה הוא נשען, מבלי לתת אפשרות לחברי הכנסת, נציגי הריבון להכיר את תכולתו? גם הדווח על כוונתו של ראש הממשלה להגיע לועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון בשבוע הבא ולהציג מה שיבחר להציג בפנינו, מבטא זלזול והתנהלות לא אחראית. מה הערך שיהיה לדיון שכזה אחרי אישור ההסכם בכנסת? ביטחון ישראל אינו עסק פרטי של נתניהו. לפיכך, לא אשתתף בהצבעה על ההסכם כפי שהוא מובא היום למליאת הכנסת".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כפי שבפרשת הצוללות לא היו נספחים סודיים וצדדים אפלים.
מי מאמין לעבריין ונוכל ידוע ופורסם?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture