צילומים: דוברות הכנסת - גדעון שרון ושמוליק גרוסמן

לוין: "כמה מאמצים הושקעו במה שכונה 'תהליך השלום' שנכשל פעם אחר פעם"

יו"ר הכנסת בפתח ישיבת המליאה לאישור הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "אל מול גישת 'שטחים תמורת שלום', ניצבה לאורך שנים הגישה האחרת. החזון מומש. הנחישות, האמונה בצדקת הדרך והדבקות באדמת המולדת, שכנעו יותר מכל נסיגה ומכל ויתור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין פתח היום (חמישי) את הדיון המיוחד בכנסת על אשרור הסכמי השלום עם איחוד האמירויות הערביות: "אני שמח לפתוח את הישיבה המיוחדת וההיסטורית לאישור "הסכמי אברהם לשלום: חוזה שלום, יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות", שנחתם ביום ג', כ"ו באלול התש"פ, 15 בספטמבר 2020, בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות", פתח לוין.

"אדוני ראש הממשלה חבר הכנסת בנימין נתניהו, שרות ושרי הממשלה, חברות וחברי הכנסת. אלו ימים היסטוריים. ימים של שינוי עמוק באזורנו. ימים שבהם עשורים של תקוות, ושנים ארוכות של מאמץ דיפלומטי ומדיני עיקש, מתנקזים למסמך כתוב אחד המובא היום לאישורנו – חוזה השלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות".

"ההיסטוריה נכתבת לנגד עינינו, והיא אינה מקרית. היא תולדה של דרך ברורה. של אמונה עמוקה. של נחישות ושל חזון מדיני. ארץ ישראל שייכת כולה לעם ישראל. כך היה, כך הווה, וכך יהיה. שנים ארוכות האמינו רבים כי עובדת יסוד נצחית זו עומדת בסתירה לשאיפה לשלום. רבים בקהילה הבינלאומית, ולא מעטים גם בקרבנו, הנחילו בתודעה את ההנחה שרק ויתור על חלקי מולדת וגירוש יהודים מאדמתם, יאפשרו הגעה לשלום עם העולם הערבי.

"כמה מאמצים, כמה כספים, כמה שעות עבודה של מנהיגים, הושקעו במה שכונה "תהליך השלום". תהליך שנכשל פעם אחר פעם, משום שהוא התבסס על משוואה מעוותת מיסודה – שטחים תמורת שלום. שלום אמת ייכון רק כאשר האינטרס ההדדי של הצדדים הוא בָשלום. רק כאשר הרצון והשאיפה הכנים של הצדדים, הם לחיות זה עם זה בֶשלום".

"הסדר שמבוסס על עסקה לפיה צד אחד מקבל שלום, ובתמורה משלם בשטחים לצד השני, הוא לא יותר ממקסם שווא. הסדר שבינו לבין אחוות עמים ורצון הדדי בחיים ביחד, אין דבר וחצי דבר. אל מול גישת "שטחים תמורת שלום", ניצבה לאורך שנים הגישה האחרת. אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו, במשך שנים ארוכות התמדת במדיניות ברורה לפיה שלום יושג לא מתוך ויתור, אלא רק מתוך עוצמה. לא מתוך עסקת מכר של שטחי מולדת, אלא רק מתוך אינטרס הדדי ומשותף בשלום".

"מעטים בקהילה הבינלאומית האמינו בכך, וגם בינינו היו רבים שסברו שהדבר לא ייתכן. אבל, כפי שהיה מראשית ימיה של הציונות – הבלתי אפשרי הפך למציאות. החזון מומש. הנחישות, האמונה בצדקת הדרך והדבקות באדמת המולדת, שכנעו יותר מכל נסיגה ומכל ויתור. זהו ניצחון היסטורי עצום, שלך ושל הדרך בה מאמינים רבים מאוד מאזרחי ישראל".

"במשך שנים המזרח התיכון הוא אחד האזורים המדממים והכואבים ביותר בעולם. גם היום הסכסוכים, ואף המלחמות, רחוקים מלהיעלם. אבל, תהליך השלום האמיתי החל, והוא צובר תאוצה. חוזה השלום שמונח היום בפנינו הוא אכן חוזה שלום אמיתי. הוא נחתם על ידי מנהיגים, אבל הוא מתקבל באהבה ובשמחה בקרב שני העמים".

"לראשונה, אנו עדים למציאות שבה הרצון בשיתוף פעולה הוא גלוי ורחב היקף, ולא רק בתחומים הביטחוניים, אלא גם בתחומים האזרחיים. קשרי מסחר, תיירות, השקעות בתעשיית ההייטק ועוד, נרקמים לנגד עינינו בשיתוף פעולה ישיר בין המגזר העסקי בישראל ובאמירויות. אנו מבקשים לבקר שם, ולהכיר מקרוב את ההיסטוריה והתרבות יוצאות הדופן שלהם, והם מבקשים לבקר כאן ולהכיר מקרוב את המורשת המפוארת שלנו. אנחנו מתקבלים אצלם בזרועות פתוחות, ואנו מקבלים אותם בברכה גדולה".

"חוזה השלום בינינו לבין איחוד האמירויות הערביות פותח בפנינו לא רק הזדמנויות אינספור לשיתוף פעולה דו צדדי, אלא מביא עמו מהפכה של ממש בקשרינו עם המעצמות העולות במזרח אסיה. פתיחת קווי תעופה ישירים בין ישראל לאמירויות, כמו גם פריצת הדרך שמאפשרת טיסות לישראל וּממנה מעל שמי חצי האי ערב, הפכה את המזרח, שהיה פעם רחוק, לקרוב מתמיד".

"ישראל הופכת לחלק ממרחב כלכלי ובטחוני אזורי. ישראל הופכת לנתיב של סחר ושיתופי פעולה עם הכלכלות החזקות של מזרח אסיה. זהו מנוע צמיחה משמעותי לימי שגרה, ומנוף כלכלי חשוב מאין כמוהו דווקא בימים אלו".

לסיום אמר יו"ר הכנסת כי "הכהונה בכנסת היא זכות גדולה, וביום שכזה הזכות הזו באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה. סברתי שראוי שלכל אחת ואחד מאתנו תינתן הזכות והאפשרות לומר את דברו במסגרת הדיון ההיסטורי הזה. על כן נקיים כאן דיון אישי, בסיומו נקיים הצבעה לעניין אישור חוזה השלום".

"אין לי ספק שהדברים שייאמרו כאן יזכו לתהודה, לא רק כאן ועכשיו, אלא במקומות רבים בעולם, ולמשך שנים ארוכות. מי ייתן והם ישמשו קריאה למדינות נוספות ללכת בדרך של שלום וידידות אמת עם מדינת ישראל ואזרחיה", דברי יו"ר הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture