צילומים: דוברות הכנסת - גדעון שרון ושמוליק גרוסמן

גנץ לנתניהו: "תחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון ששנינו מופקדים עליהן"

ראש הממשלה החליפי בדיון בכנסת על ההסכם עם איחוד האמירויות: "אני ומערכת הביטחון עובדים על הבטחת האינטרסים הביטחוניים ושימור יתרונה האיכותי של ישראל. כל עוד אני שר הביטחון- עוצמתה ועליונותה הצבאית של ישראל באזור יישמרו, יתחזקו ויתבססו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נאם היום (חמישי) בדיון במליאת הכנסת על הסכם השלום עם איחודה האמירויות ואמר כי "באוקטובר 1994 עמד כאן ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל להציג את הסכם השלום עם ירדן, ואמר: "רצינו מאוד שהשלום יורגש בפועל על-ידי אזרחי ישראל. לכן סוכם, כי עוד לפני כינון היחסים הדיפלומטיים…, תחל תיירות ויחלו ביקורים הדדיים בצורה מבוקרת, מיד עם החלפת מסמכי האשרור". היה ברור לרבין, ששלום אמיתי לא יסתכם בלחיצות ידיים בין מנהיגים. הסכם הנורמליזציה שאנו מאשרים פה טומן בחובו הזדמנות לשלום בין אנשים. זהו הסכם שיביא תיירות משגשגת, שיתופי פעולה כלכליים, חינוך לקבלת האחר, ושיתוף פעולה אזורי גלוי והדוק".

"אני מבקש לברך אותך ראש הממשלה נתניהו על שבחרת לצעוד בנתיב הנכון. שבחרת בדרך השלום, שהכרת במגבלות האי אפשר, והלכת למהלך שיש בו בכדי להשפיע על המציאות והמגמות החיוביות במזרח התיכון. הסכם הנורמליזציה מגיע היום לאישור שלנו, חברי הכנסת, אבל הוא פועל יוצא של כוחה ועוצמתה של המדינה שחושלו על ידי מיליוני משרתיה ואוהביה. בזכות עוצמתנו הביטחונית והכלכלית, ומתוך לכידותנו הפנימית- זו שעומדת בפני מבחן היום, ושראוי שנשמר אותה ונטפח אותה".

"ההסכם לא היה מושג ללא ההובלה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יועצו המיוחד ג'ראד קושנר, השגריר דיוויד פרידמן והשליח אבי ברקוביץ'. שינוי התפיסה שהוביל הממשל האמריקאי, יירשם בספרי ההיסטוריה של המזרח התיכון והעולם כולו. אני מבקש לברך את נסיך הכתר מוחמד בן זאיד, על המנהיגות האמיצה, פורצת הדרך ומלאת החזון שהפגינו. אני מבקש להודות גם לאנשי משרד החוץ ולעומד בראשו גבי אשכנזי, שמאז ההחלטה על ההסכם, עמלים בכדי להופכו למציאות בשטח, ושימשיכו להוביל את התפתחות היחסים בין המדינות, ביחד עם משרדי הממשלה האחרים".

"בימים אלה אני ומערכת הביטחון עובדים על הבטחת האינטרסים הביטחוניים ושימור יתרונה האיכותי של מדינת ישראל. זאת במסגרת המציאות החדשה, שתמשיך להשתנות ולהיבנות, בהסכם עם בחריין ובהסכמים עם מדינות נוספות שיש לקוות ולהעירך שעוד יגיעו. ידידינו האמריקאים הם בעלי ברית ושותפים המחוייבים לשמור על ביטחונה של ישראל, מתוך הבנה שבלי מדינת ישראל חזקה- אין מזרח תיכון יציב.
שותפות אזורית ושגשוג מחייבים גם גמישות ויצירתיות. במזרח התיכון התבצעו ויתבצעו עסקאות נשק".

"כמי ששירת כל חייו את ביטחון ישראל ועומד בראש המערכת הביטחונית כעת- אני אומר בצורה ישירה, ללא הסתרה, ללא עקיפה וללא קריצה. כל עוד אני שר הביטחון- אדאג לכך, ביחד עם הדרגים הביטחוניים והמקצועיים, שעוצמתה ועליונותה הצבאית של ישראל באזור יישמרו, יתחזקו ויתבססו", אמר בגנץ בהתייחס לעסקת מטוסי ה-F35.

"כוח אזורי בנוי על שיתופי פעולה, אמון והדדיות. בימים אלו, כשמשטר האייתולות האיראני, מבקש לחדש את זרימת הנשק אליו עם הסרת האמברגו. משימתנו להישאר חזקים ונחושים מתמיד ולהעמיד מולו את כוחנו הצבאי וגם את כוחנו המדיני. מול אלו שאלימות היא בשורתם, אנו מעמידים צבא מוכן, ושותפים ותיקים וחדשים, שייאבקו איתנו למען יציבות ושלום. היום, עם אישור ההסכמים, ישראל מתחזקת ואיראן נחלשת".

"לצד ההסכמים שאנחנו מביאים עם מדינות רחוקות, חשוב שנזכור את החובה לשקם ולחזק את הקשר עם שכנותינו הקרובות-ירדן ומצרים.
קשר שהוזנח בשנים האחרונות באופן שפגע באינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל. הדרך הממושכת שאנו צועדים לצידן של שכנותינו, היא אבן היסוד של היציבות הביטחונית שלנו. הגיעה העת להרחיב את היחסים גם בתחומים הכלכליים והאזרחיים, שייבנו ויבססו את השלום לדורי דורות. הסכמי אברהם, הם גם הזדמנות לחדש את המאמצים להסכם מדיני עם שכנינו הפלסטינים. אני קורא לאבו מאזן ובעיקר לדור הצעיר של הפלסטינים- ידינו מושטת, הגיעה העת שתצטרפו למסע השלום, במקום לשקוע בביצת הסרבנות".

"חברות וחברי הכנסת", הוסיף גנץ, "הסכם הנורמליזציה הוא הישג חשוב של ממשלת האחדות, שבחרה בנתיב השלום והצמיחה הכלכלית. הצטערתי לשמוע כי יש חברי כנסת שבכוונתם להצביע נגדו. בעיני, זהו אחד מהרגעים שראוי להתעלות מעל לפוליטיקה. הרגע להבטיח גם חינוך לשלום, ופתח לעתיד טוב יותר לילדי המזרח התיכון כולל ילדי הפלסטינים".

"כפי שכולנו יודעים, הבחירה בדרך השלום נעשתה בצל חלופות אחרות שהיו על הפרק. צעדים חד צדדיים שיכלו להכניס אותנו לסחרור מסוכן בעת משבר מהגדולים שידענו. לשמחתי, ובעקבות שורת פעולות, צעדנו בנתיב השלום, גם היום, אני קורא לך ראש הממשלה להוביל ביחד איתי את הממשלה הזו לעוד הישגים שנוכל להתגאות בהם למען כל אזרחי ישראל".

יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו ואמר כי "אני קורא לך ולחבריך, לחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון- ששנינו מופקדים עליהן ולחדול מלהתייחס אליהן כאילו יושבים בהן אויבי העם. תפקידנו לבנות את הדמוקרטיה הישראלית. לעשות שלום בתוכנו, ולא רק עם שכנינו. למנות את האנשים שיובילו את המדינה ביחד איתנו- במשטרה, בפרקליטות, במשרד האוצר, לתת להם לשרת את הציבור- ולהפסיק את ההסתה נגדם. תפקידנו להביא לאזרחי ישראל תוכנית כלכלית שתוציא אותנו מהמשבר הכלכלי העמוק בתולדותינו- ולא להחזיקה נצורה כתוכנית מילוט פוליטית. להיאבק בצורה עניינית ונחושה בנגיף הקורונה, וגם בנגיף השנאה והפלגנות. לשמש דוגמה אישית לאזרחי ישראל ולעולם כולו".

"חברות וחברי הכנסת", סיים ראש הממשלה החליפי, "מאז ימי אברהם, התפילה לשלום הנכסף מלווה אותנו, כל צאציו. נאחל שהיום הזה יקרב אותנו אליו, ונתפלל שלעולם לא נפסיק לעבוד עבור היום בו כל ילדי אברהם יהנו מפירותיו. תודה רבה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture