Yonatan Sindel/Flash90

משפחת הכלה מגבעת זאב: "נתנו אגרופים – פעלו כאילו שזה בית של מחבל"

אחיה של הכלה סיפר כי בתו לא הצליחה להירדם בלילה לאחר שראתה את העימותים מול המשטרה. בני המשפחה מתעקשים כי החתונה נערכה באופן מצומצם ובהתאם להנחיות הקורונה. עו"ד איתמר בן גביר האשים: "בריונות של המשטרה, שוקלים לתבוע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר העימותים הקשים אמש (רביעי) בחתונה בגבעת זאב, ממשיכה משפחת הכלה לטעון כי המשטרה השתמשה בכוח מופרז נגד האורחים ללא סיבה מוצדקת. אחיה ואביה של הכלה מתעקשים שהאח שנעצר לא תקף את השוטרים. "הם חנקו אותו, נתנו לו אגרופים כשהוא כבר אזוק", אמר אב הכלה.

אורי פולק, אב המשפחה אמר לתקשורת כי: "מה שקרה אתמול בביתי זה אירוע מחריד. זה לא אירוע של קורונה. שמרנו על הכללים. זה היה אירוע מצומצם, שבו נכחו האחים והאחיות של החתן והכלה. בניגוד למה שדווח אתמול, לא קיבלנו שום קנס".

לדבריו: "השוטרת נכנסה לבית עם שתי מצלמות. אשתי שאלה למה היא נכנסת לשטח פרטי והזיזה לה את הטלפון מהיד. זה מה שהם קוראים לו תקיפת שוטר. השוטרת הזעיקה כוחות נוספים. אשתי ביקשה להתנצל בפניה אבל היא לא נרגעה והפכה את האירוע למה שהוא. הילדים רצו להגן על אשתי".

"שוטר נכנס לבית וספר אנשים. היו בפנים 15 איש ועוד 20 בחוץ. השוטרים דחפו שולחן והוא נפל עם כל הצלחות. תפסו את הבן שלי שכבר היה באזיקים, הכניסו אותו למטבח, השכיבו אותו על הרצפה ונתנו לו בוקסים לפנים. אף אחד לא זרק עליהם בקבוק שמן", טען האב. "לאורך כל ההתפתחות של האירוע אני הלכתי לראות מה עם הבן שלי, שנזקק לתפרים. אני רב מוכר בגבעת זאב. כל השכונה ראתה את הסרטונים והגיעה לבית כדי לשמח את החתן והכלה, שכבר לא היו במקום. היו שם ריקודים של אנשים שכאבו את החתונה שנהרסה".

"אנחנו בהלם", אמר אחי הכלה מרדי פולק. "אנחנו בשוק. בחלום לא האמנו שיהיה דבר כזה – איך הם הגיעו למצב הזה? ניסינו לעמוד בתקנות, בתחילת האירוע היו 16 איש בלבד בחוץ, ואין לנו מושג איך הדברים יצאו משליטה. שוטרת נכנסה עם הפלאפון הפרטי שלה לתוך הבית. השוטרת בלי לחשוב פעמיים קראה לזה תקיפת שוטרת, והגיעו תוך כמה דקות ניידות וג'יפ של מג"ב כאילו שזה בית של מחבל".

לדבריו, האירועים לא קשורים כלל להנחיות הקורונה. "אמא שלי ביקשה סליחה מהשוטרת אבל הכוחות כבר היו במקום והיו צריכים לצאת עם 'קורבן'. למה לא זימנו אותה מחר לחקירה בצורה מכובדת? למה להרוס חתונה? הילדים הקטנים והנכדים היו בהיסטריה. הבת שלי בת 6 לא ישנה כל הלילה היא שאלה אותי: חשבתי שהשוטרים הם טובים – למה הם עשו את זה לסבא וליצחק?".

עוד הוא הוסיף: "המשטרה צריכה להגן על האזרחים ואח שלי סך הכול הגן על אמא שלי, מה שכל אחד אחר היה עושה. הם חנקו אותו, נתנו לו אגרופים כשהוא כבר אזוק. אני רוצה לראות תיעוד אחד שהמשטרה תראה, שאח שלי נגע במישהו. יש לו לב טוב והשוטרים התנהגו בלי רגשות".

עם זאת, במשטרה טענו אתמול כי פציעת החשוד, אחיה של הכלה, נגרמה מתקיפת השוטרים מצד הנוכחים, ולאחר שנזקו באוויר בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו על הרצפה. במשטרה אמרו כי אח הכלה החליק על השמן שהיה על הרצפה, נחבל והחל לדמם. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, שוחח עם השוטרים שלקחו חלק באירוע ומסר כי הוא מגבה אותם.

הדר קאקו, ההשוטרת שהגיעה לחתונה בגבעת זאב אמרה בריאיון ל'כאן רשת ב': "היה פוגרום בתוך הבית, אנשים זרקו חפצים, אחד האחים זרק בקבוק שמן שנשבר על הרצפה והשוטרים החליקו עליה. כל האחים תקפו. ניתן היה לעצור את האמא, האבא והאחים. אבל סיימנו את האירוע עם עצור אחד כי לא רצינו לעשות פרובוקציה".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד, בירך על כך שהמשטרה לא ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד. "אני שמח שהמשטרה הבינה שאין מקום לבקש הארכת מעצרת. מרשי, כמו כל משפחת פולק, עבר זעזוע קשה. אם רצו להזמין לחקירה יכלו לחכות", אמר.

בן גביר אמר כי המשפחה שוקלת לתבוע את המשטרה, ותקף: "הם לא היו מעזים להיכנס כך לרמת אביב". לדבריו, המשטרה "לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של חמאס במזרח ירושלים. לא היה קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דוח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה. אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר".

כזכור, אמש משטרה הגיעה לחצר הבית בגבעת זאב שבו חגגו המשתתפים בניגוד לתקנות הקורונה. הכוחות ביקשו מהם לעזוב את המקום, אך לטענת המשטרה הנוכחים הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. אחיה של הכלה נעצר, ובעל הבית נקנס ב-5,000 שקלים. למרות זאת, האירוע נמשך בחצר הבית לאחר שהמשטרה עזבה את המקום.

לאחר שתיעוד מן האירוע האלים הופץ ברשתות, הוא עורר הדים רבים ובקרב פוליטיקאים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, והאחרון התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין, ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם. לאחר מכן, צייץ אוחנה בחשבון הטוויטר שלו כי "צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני".

בניגוד לנציגי ציבור רבים פרופ' רוני גמזו, גיבה את המשטרה וטען כי מדובר ב"משימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור". לדבריו, "לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. צריך לנהוג באיפוק אך בנחישות על מנת למנוע הדבקה ותחלואה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאיזה מצב הגענו…

ראיתי את הסרטונים, לשמור על החוקים לא ממש שמרו שם, מספר האנשים, בלי מסיכות, כל המשק סובל, אנשים מתים, מה נסגר איתכם? המשטרה בריונים אבל אתם ממש לא הייתם בסדר משפחת פולק הנכבדה..

איזה סיפור שקרי ומגוחך המשטרה המציאה, כל כך מתאים לה..
בסוף עוד יצא סרטון שיראה את האמת והם ימציאו משהו אחר.

אבל זו טעות חינוכית לחשוב ששוטרים הם טובים, הם לא.
הם נהנים מזה, הם פושעים במסגרת החוק, וצריך אותם לדברים אחרים.
אבל הם לא טובים.
זה כמו אקונומיקה, אם זה על הלכלוך זה טב.
על העיניים, רע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture