אילוסטרציה. צילום: Sraya Diamant/Flash90

מספר שיא מהשנים האחרונות: מעל 3,000 יחידות דיור אושרו ביו"ש

מדובר במספר שיא מהשנים האחרונות של קידום בניה בשלבים האחרונים, מהלך שלא היה מתאפשר אלמלא הקמפיין והלחץ שהפעילו מועצת יש"ע והרשויות. בין היתר אושרו היום מאות תב״עות (תוכנית בנין עיר) בישובים: מעלה שומרון, יצהר , יקיר, אדם, שילה, נילי, פסגות וכוכב יעקב ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהלת התכנון העליונה במנהל האזרחי אישרה היום (חמישי) את קידומן של 3,212 יחידות דיור בשלבי תכנון שונים ביהודה ושומרון. הוועדה אישרה 1,491 יחידות דיור לתוקף (השלב האחרון אחרי שרשרת ארוכה של שלבי תכנון, לפני יציאה למכרז לבניה) ואישרה 1,721 יחידות דיור להפקדה.

האישורים שניתנו היום מצטרפים ל-2,166 יחידות הדיור בשלבי תכנון שונים שאושרו אתמול, ובסך הכל אושרו ביומיים האחרונים קידומן של בניית כ-5,400 יחידות דיור ביו"ש, וזאת לאחר שמונה חודשים שבהן לא התכנסה הוועדה בשל התנגדות האמריקאים.

מדובר במספר שיא מהשנים האחרונות של קידום בניה בשלבים האחרונים, מהלך שלא היה מתאפשר אלמלא הקמפיין והלחץ שהפעילו מועצת יש"ע והרשויות. בין היתר אושרו היום מאות תב״עות (תוכנית בנין עיר) בישובים: מעלה שומרון, יצהר , יקיר, אדם, שילה, נילי, פסגות וכוכב יעקב. בישובים ותיקים שהמתינו שנים לקידום התב"ע והסדרה כמו, עלי, עינב, ברקן, פדואל ופני קדם אושרה התב"ע להפקדה.

בישוב הר ברכה התקבל אישור (שלב א') ל 286 יחידות דיור. מה שצפוי להגדיל את הישוב ב 50% ולקרב את הישוב ליעד: הפיכתו לעיר בישראל, בישוב תפוח התקבל אישור היסטורי (שלב א') ל 133 יחידות דיור בתפוח מערב. כזכור לפני כשנתיים נהרסו מבנים בכפר תפוח מערב, בעקבות בגץ של ארגון השמאל הקיצוני "יש דין" ובעבודה של המועצה מול משרד ראש הממשלה, משרד הבטחון, ומשרד המשפטים סוכם שבמקביל תקודם תב"ע וזהו השלב הראשון של אישורי התבע והבנייה במקום. בישוב יצהר התקבל אישור ל 211 יחידות דיור (אישור סופי) מה שצפוי להכפיל את מס יחידות הדיור המאושרות בישוב ולאפשר בניית מוסדות ציבור. כמו כן אושרו לבנייה (אישור סופי) 74 יחידות דיור ובישוב עינב לא פחות מ 197 יחידות דיור (שלב א').

האישורים התקבלו לאחר עבודה מאומצת של אגף הנדסה במועצה האזורית שומרון בהובלתו של ראש המועצה יוסי דגן ובשיתוף פעולה מלא עם מזכירויות הישובים. בדיון שהתקיים בזום השתתף באופן חריג גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שעקב מקרוב אחרי מתן האישורים להם מחכים בהתיישבות מחודש פברואר.

"זהו יום חג לשומרון" בירך יוסי דגן ראש המועצה "ההתקדמות בישוב הר ברכה, ביצהר בעינב ובתפוח היא נדבך נוסף בדרך למליון תושבים בחבל הארץ היפהפה הזה. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, למנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, לראש המנהל האזרחי רסאן עליאן, לשרת התחבורה חכ מירי רגב, לשר הבריאות יולי אדלשטיין, ליו"ר הכנסת יריב לוין, למהנדס המועצה יהודה אלקלעי וצוות המועצה ולהנהגות הישובים".

עוד אמר דגן, "לצד השמחה הגדולה, אני רוצה לבקש מראש הממשלה; לא לעצור כאן. השמחה על הבנייה גדולה אולם זוהי טיפה בים, לאחר שהריבונות ירדה מהשולחן הציפייה היא לבניה וחיזוק הישובים עשרת מונים מבעבר".

ממועצת יש"ע נמסר: "אנו שמחים כי מאמצינו נשאו פרי וקודמו אישורי הבנייה. אסור שהבנייה באזור תשמש קלף מיקוח בנושאים שונים או בהסכמי שלום. ביהודה, שומרון ובקעת הירדן צריכים להמשיך ולבנות באופן חופשי ורציף, ללא התניה וללא אישורים מדיניים כמו בשאר חלקי המדינה".

"אנו מודים לכל העוסקים במלאכה חשובה זו ובקידום האישורים לבניה. זהו צורך חיוני וחשוב שרק איתו ניתן להתקדם ולהתפתח. אנו ממשיכים לפעול למען חזון-העל של מועצת יש"ע להביא מיליון תושבים ישראלים לאזור, באמצעות המשך הבנייה ביישובים ובערים באזור, קידום תשתיות והסברה למען עתיד ההתיישבות הישראלית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture