צילומים: הבית הלבן, קמפיין ביידן

במקום העימות שבוטל: המועמדים טראמפ וביידן ענו לשאלות אזרחים בשידור חי

המועמדים לנשיאות השיבו לשאלות הבוחרים בשני אירועים ששודרו במקביל - במקום העימות המסורתי. הנשיא התחמק מלהשיב אם עבר בדיקת קורונה לפני העימות הראשון. טראמפ: "גורמים מהשמאל מבעירים את הערים שלנו". ביידן תקף: "טראמפ נכנס לפאניקה במאבק בקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

18 ימים לפי הבחירות: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויריבו מהמפלגה הדמוקרטית, המועמד לנשיאות ג'ו ביידן, ערכו הלילה (שישי) ראיונות שנערכו במקביל, במקום העימות השני שתוכנן לקראת הבחירות אך בוטל בשל סירובו של טראמפ להשתתף באירוע מקוון בעקבות הידבקותו בקורונה. השניים הופיעו בשני ערוצים מקבילים והשיבו לשאלות הצופים.

הנושא הראשון ששני המועמדים עסקו היה באופן טבעי ההתמודדות עם מגפת הקורונה. טראמפ, שהחלים מהנגיף רק השבוע, סיפר כי עדיין ישנם תסמיני דלקת בריאות שלו, אך ציין כי הוא מרגיש מצוין. טראמפ סירב להשיב לשאלה האם אכן עבר בדיקת קורונה כמתבקש לפני העימות שלו מול ג׳ו ביידן, ואמר כי אינו זוכר אך הוא עובר בדיקות רבות.

על רקע התחקיר בעניין תשלומיו למס הכנסה, אמר הנשיא: "אני מטופל בצורה רע מאוד על-ידי מס הכנסה. הם מתייחסים אליי מאוד רע, יש שם אנשים מממשלות קודמות". טראמפ נשאל על החובות העסקיים שלו וענה כי חוב של 400 מיליון דולר הוא מזערי ביחס לשווי הנכסים שלי וכי הוא לא חייב דבר לרוסיה. הנשיא לא ידע להשיב אם יש לו חובות לגורמים במדינות אחרות.

לאחר שלא עשה זאת בעימות הראשון, הנשיא גינה את קבוצות העליונות הלבנה. "גיניתי את העליונות הלבנה. עשיתי זאת במשך השנים אבל אתם תמיד שואלים את השאלה הזאת", התעמת עם המנחה. "אתם לא שואלים את ג'ו ביידן אם הוא מגנה את אנטיפה או לא". עוד הוסיף כי הוא "מגנה גם את אנטיפה ומגנה את האנשים בשמאל שמבעירים את הערים שלנו, שמונהגים על ידי דמוקרטים".

ביידן אמר כי "טראמפ פספס הזדמנויות ענקיות במאבק בקורונה. הוא לא דיבר על מה שצריך לעשות משום שהוא דאג לשוק המניות. טראמפ אמר שעשה זאת כי הוא פחד שהאזרחים האמריקנים ייכנסו לפאניקה. אמריקנים לא נכנסים לפאניקה, הוא נכנס לפאניקה".

לדברי ביידן, אם הוא היה הנשיא, הוא היה פועל לפי התוכנית שהכין ממשל אובמה להתמודדות עם מגפות, והוסיף כי הצעד הראשון היה אמור להיות לשלוח אמריקנים לסין כדי לקבל את המידע המעודכן ביותר בנוגע לנגיף. "טראמפ לא דיבר על מה שצריך לעשות כי הוא המשיך לדאוג, לדעתי, לשוק המניות", טען ביידן. "הוא דאג שאם הוא יגיד עד כמה המצב יכול להיות גרוע, אלא אם ננקוט בפעולות הנדרשות, אז השוק ירד. הברומטר שלו להצלחה במשק הוא השוק".

אחרי שהתחמק מלדבר על הנושא מספר שבועות, ביידן נשאל על המינויים בבית המשפט העליון זאת לאחר שזוהה עם עמדה שמטרתה להביא למינויים של שופטים "ידידותיים יותר" במטרה שישפיעו על חקיקה "ידידותית יותר". ביידן הסביר שהוא לא מצהיר על עמדתו בפומבי עד שיתבהר מה קורה עם מינויה של איימי בארט, מי שאמורה לכאורה להחליף את שופטת בית המשפט העליון רות גינזבורג.

במהלך האירועים, שהועברו בשידור חי, ענו שני המועמדים על שאלות שהופנו אליהם מהקהל. העימות השני תוכנן להיערך באופן וירטואלי בעקבות הידבקותו של טראמפ בקורונה, אך בוטל לבסוף בעקבות סירובו של הנשיא. העימות השלישי והאחרון מתוכנן ל-22 באוקטובר בנאשוויל, טנסי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture