צילום: חיים צח, לע"מ

"משפחת בני אברהם": ישראל ובחריין חתמו במנאמה על הסכם ההבנות בין המדינות

המשלחת בהובלת היועץ לביטחון לאומי חתמה על שורת הסכמות במגוון תחומים מול מקביליהם הבחריינים. שר החוץ הבחרייני: "יש לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני במו"מ ישיר". ראש המל"ל: "מהיום אנחנו משפחה אחת משפחת בני אברהם". פומפאו: "היום זו רק ההתחלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בחריין וישראל חתמו הערב (ראשון) על הסכם ביניים לכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות. שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת חתמו על הצהרה משותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין ממלכת בחריין ומדינת ישראל. במסגרת טקס החתימה נחתמו גם כן מזכרי ההבנה הבאים בין מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים של שתי המדינות:

1. שיתוף פעולה כלכלי: מזכר הבנות בין ממשלת מדינת ישראל לבין ממשלת ממלכת בחריין בדבר שיתוף פעולה כלכלי ומסחרי

2. תעופה אזרחית: מזכר הבנות בדבר תעופה אזרחית בין המשלחת של ממשלת מדינת ישראל לבין המשלחת של ממשלת ממלכת בחריין

3. שיתוף פעולה בין משרדי האוצר: מזכר הבנות בין משרד האוצר של מדינת ישראל לבין ממלכת בחריין

4. תקשורת ודואר: מזכר הבנות בין ממשלת מדינת ישראל לבין ממשלת ממלכת בחריין בדבר שיתוף פעולה בתחומי הטלפוניה, טכנולוגיות המידע ושירותי הדואר

5. חקלאות: הצהרה משותפת בדבר שיתוף פעולה בתחום החקלאות בין משרד החקלאות ופיתוח הכפר של מדינת ישראל לבין משרד העבודה, העניינים המוניציפאליים והתכנון העירוני של ממלכת בחריין

6. שיתוף פעולה בין משרדי החוץ: מזכר הבנות בין משרד החוץ של מדינת ישראל לבין משרד החוץ של ממלכת בחריין בדבר שיתוף פעולה ביניהם

7. פטור מאשרות לדיפלומטים: הסכם בין ממשלת מדינת ישראל לבין ממשלת ממלכת בחריין בדבר פטור מדרישות אשרה למחזיקים בדרכונים דיפלומטיים, מיוחדים או דרכוני שירות.

8. מזכר הבנות אודות שת"פ בין איגודי לשכות המסחר בשתי המדינות.


צילום: חיים צח, לע"מ

ראש מטה שר החוץ וסמנכ"ל מזרח תיכון, חיים רגב, העביר לאחר החתימה לשר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, איגרת ובה בקשה רשמית של שר החוץ, גבי אשכנזי, לפתיחת שגרירות ישראלית במנאמה.

"חתמנו על ההסכמים האלה כי אנחנו מאמינים בדו-קיום ופיוס", אמר שר החוץ הבחרייני בטקס החתימה. "יש להגיע לשלום כולל במזרח התיכון ולפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני במו"מ ישיר כדי להשיג את פתרון שתי המדינות על בסיס יוזמת השלום הערבית והחלטות האו"ם. אנו מברכים את ממשלת ישראל על גישתה החיובית לתכנית טראמפ".

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר בטקס החתימה: "מהיום אנחנו משפחה אחת משפחת בני אברהם". שר החוץ הבחרייני אל זיאני אמר: "האווירה החיובית והיחסים הבריאים והטובים שנבנו בין המדינות סייעו ההתקדמות הסכמי אברהם וכינון יחסי השלום בין העמים. אנו פועלים במצוותו של אברהם אבינו".

שר החוץ האמריקני בירך על חתימת הסכם הביניים. "היום זו רק ההתחלה – עבור ארצות הברית ועבור בחריין וישראל זה צעד חשוב לחיזוק היציבות באזור. יש הזדמנות גדולה – בביטחון, בכלכלה, בתעופה ובתחומים נוספים", אמר.

שר החוץ, גבי אשכנזי כתב בטוויטר: "לפני שעה קלה חתמה המשלחת הישראלית בבחריין על ההסכמים שמניחים את היסוד לשלום אמיתי. שלום שיציג לישראלים, לבחריינים ולעמי האזור, שההווה, וגם העתיד, הם מציאות של שיח ועשייה משותפת ושל כבוד הדדי. זהו רגע גדול לכולנו ורגע מרגש עבורי אישית. אני מבקש להודות לעמיתי שר החוץ של בחריין ולממשל האמריקאי על תרומתם שאין בלתה להישג הגדול הזה".

מוקדם יותר נפגשו בכירי המשלחת עם סגן ראש ממשלת בחריין, מוחמד בן מובארכ אאל חליפה. בהודעה מטעם אאל חליפה נכתב כי בחריין היא "ארץ החיים המשותפים והפתיחות לכל הדתות". הוא הוסיף כי "השלום הוא צעד חשוב שייסד יחסים נרחבים יותר לטובת עמי האזור". בפגישה נכחו גם שר החוץ הבחרייני, עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זיאני, ושר הכלכלה הבחרייני, סלמאן בן חליפה אאל חליפה.


צפו: ראש המל"ל מאיר בן שבת בשדה התעופה במנאמה. וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ

ראש המשלחת הישראלית לבחריין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, אמר מוקדם יותר בעת הנחיתה בשדה התעופה במנאמה, כי "יום גדול הוא היום הזה, יום שבו פרק נוסף בחזון השלום הופך למציאות. ההיסטוריה נכתבת לנגד עינינו ואת דפיה הפעם מעטרים ביטויי שלום. אך לפני שלושה ימים אישרה כנסת ישראל את הסכם השלום החשוב עם איחוד האמירויות, והנה עומדות היום רגלינו כאן במנאמה להרחיב את המעגל, להוסיף ברכה ושלום".

"אני גאה ושמח לעמוד בראש המשלחת הישראלית הרשמית לשיחות. לבי מלא רגשי תודה והוקרה על הזכות והכבוד שנפלו בחלקי. הגענו גם לכאן בטיסה מסחרית ישירה, ואנו תקווה כי לא ירחק היום שבו מסלול זה יהפוך לנתיב קבוע ולעניין שבשגרה. הגענו לכאן יחד עם ידידנו האמריקאים, השותפים לנו במעשה השלום בהשראתו ובשליחותו של הנשיא דונלד טראמפ. מזכיר האוצר מנוצ'ין, אני מודה לך על נוכחותך ועל הובלת המשלחת האמריקנית".

"בשם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אני מבקש להביע הערכה עמוקה להוד מלכותו חמד בן עיסא אל-חליפה, מלך בחריין, על מנהיגותו האמיצה ועל חזונו מרחיק הראות. בין ישראל ובחריין דמיון רב, שתי המדינות קטנות באדמה ובאוכלוסיה – אך שתיהן נמצאות בצומת אסטרטגית מבחינה כלכלית, מדינית וביטחונית. שני העמים מקדשים שלום, סובלנות דתית והטרוגניות תרבותית. לשתי המדינות אופי חלוצי, בחריין הוכיחה זאת פעם נוספת באחרונה כאשר אירחה את הוועדה הכלכלית ביוני 2019, בה הוצג חזון הנשיא טראמפ לפתרון הסכסוך באזורנו".

"במובן מסוים הביקור היום הוא סגירת מעגל בתפקידה החשוב של בחריין במימוש חזון השלום. בהנחייתו ובברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נבקש היום להניח תשתיות לבנייתם של יחסים חמים, רחבים ועמוקים בין המדינות, בין העמים, בין האזרחים. יחסים אשר יניבו פירות רבים לאזור ויובילו לידידות קרובה בין העמים".

"במעמד הזה אני מבקש להביע הערכה גם לקהילה היהודית בבחריין אשר לא הפסיקה לחלום על הרגע הזה ולחתור אליו ולמימושו. מכובדיי, ברחבי העולם היהודי קראנו אתמול מתוך הפרשה הראשונה בתורה את הפסוקים המוכרים: "ויאמר אלוהים יהי אור, ויהי אור. וירא אלוקים את האור כי טוב". ביחד נפיץ את בשורת השלום, נגביר את האור, נגדיל את הטוב"".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר כי "אני מברך על ההצהרה החשובה על כינון היחסים הדיפלומטיים ויחסי השלום בינינו לבין בחריין, ועל יצירת תשתית לשיתוף פעולה נרחב בין המדינות. הנורמליזציה ההיסטורית בהובלת הממשל האמריקאי והנשיא טראמפ, היא פתח לקידום השלום והיציבות במזרח התיכון כולו".

שר הכלכלה ויו״ר מפלגת העבודה עמיר פרץ ברך על חתימת הסכם הביניים עם בחריין הערב: "הסכם הביניים שנחתם היום עם בחריין סולל את הדרך לשיתופי פעולה כלכליים, מדיניים ובטחוניים. בחריין, בערבית – ארץ שני הימים, היא גם ארץ של סובלנות דתית בה כבר כהנו שרים יהודים, ובה קהילה יהודית שיכולה להיות ראש של גשר לשלום. ההסכם, לצד ההסכם שקדם לו עם איחוד האמירויות, ישנה את פני האזור לטובה. אך המשימה העיקרית היא פתרון הסכסוך עם שכנינו הקרובים – הפלסטינים, ורק כך נשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית בגבולות בני הגנה".

מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, ד"ר יוסף דרזנין, אמר לקראת ההמראה חזרה ארצה: "גאה לקחת חלק משמעותי במשלחת הישראלית לבחריין בראשות ראש המל"ל ולהוביל את קבוצת החשיבה המשותפת לענייני תעופה, תקשורת ומדע. יחד עם מנכ"לי המשרדים האחרים ופקידי ממשל בכירים נוספים, קיימנו מפגש עם עמיתינו בבחריין בנושאי פתיחת קו תעופה ישיר, השקעות משותפות בתקשורת ופרויקטים משותפים בתחומי המדע והיזמות. אני מודה לעמיתינו מבחריין על קבלת הפנים החמה, המקצוענות והרצון המשותף למזרח תיכון חדש".

צילומים: שגרורת ארה"ב בבחריין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture