Flash90

ראש המוסד במסר לסעודים: "הפלסטינים לא צריכים להיות תנאי להמשך המגעים"

כהן אמר בראיון נדיר כי הוא מקווה שמדינות נוספות באזור יקיימו יחסים רשמיים עם ישראל: "אנחנו בקשר עם הרבה מדינות באזור ומחוצה לו, במזרח התיכון ובאפריקה כמובן". על הבחירות בארה"ב: "לממשל האמריקני הנוכחי יש עמדה נחרצת שתואמת את האסטרטגיה הישראלית כנגד איראן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש המוסד יוסי כהן הביע תקווה שמדינות נוספות באזור יקיימו יחסים רשמיים עם ישראל. בריאיון נדיר ובלעדי ל'כאן חדשות' אמר כי "אנחנו בקשר עם הרבה מאוד מדינות באזור ומחוצה לו, במזרח התיכון ובאפריקה כמובן. אני מאוד מקווה שהמאמצים האלה, כמו שאלו שהבשילו עד כה, יבשילו גם הם". בנוגע לכך שסעודיה קושרת את המגעים עם ישראל למשא ומתן עם הפלסטינים השיב: "הדבר הזה צריך להיות לא מכשול וגם לא, בעיניי, תנאי להמשך מגעינו להמשך יצירת קשרים בילטרליים בינינו לבין מדינות האזור".

הוא יתייחס לאפשרות שסודאן תהיה המדינה הבאה בתור. "יכול להיות. אנחנו במגעים עם כל מי שמוכן כמובן בעת הנוכחית לדבר איתנו. זאת מבחינתי תקופה אחרת – הסכמים היסטוריים שיש להם משמעות אסטרטגית לעומק האסטרטגי של מדינת ישראל בכל הרמות: הביטחוני, המודיעיני, הכלכלי, החקלאי, וכן הלאה וכן הלאה. יש כאן המון דברים שאנחנו יכולים לעשות עם אותן המדינות. חלק מההסכמים האלה כבר נחתמים. מכאן ואילך אני חושב שמדינת ישראל הולכת למקום נכון".

"זה המקום גם לברך את כל מי שעוסקים בנושא הזה, גם במטה לביטחון לאומי, במשרד ראש הממשלה, את ראש הממשלה, את נשיא ארצות הברית. אנשים רבים וטובים מאוד עסקו בנושא הזה שנים רבות מאחורי הקלעים, והנה הדבר הזה קורם עור וגידים, ומבשיל לכדי הסכמים חשובים שזה עתה אושררו גם על ידי ממשלת ישראל וגם על ידי הכנסת. יש אווירה חדשה שנותנת למדינת ישראל איזשהו אופק אסטרטגי מדגם אחר שלא הכרנו אותו".

"אנחנו פותחים אופקים חדשים גם ברמה הכלכלית וגם ברמה הביטחונית. אופקים נפתחים גם ברמת שיתופי הפעולה בכל הרמות כולן. זה נותן לנו מין עומק אסטרטגי מאוד חשוב ודומיננטי כנגד צירי הרשע, בעיקר אלה המנוהלים על ידי איראן – הגרעין, הטרור, ההתפשטות האזורית. יש משום הדבר הזה גם מסר לציר הרשע, על ידי אותן מדינות, וכמובן על ידינו כמדינת ישראל, לבוא ולומר: אנחנו בצד הנכון, אתם בצד הלא נכון. יש מקום כמובן עוד לשיפור מבחינתנו".

הוא יתייחס לכך שסעודיה קושרת את המשך ההתקדמות עם נורמליזציה עם ישראל למשא ומתן עם הפלסטינים: "אני חושב שכדי להבשיל ממדינות שהיו מוגדרות בעבר כמדינות עימות או כאלה שביחסים אחרים עם מדינת ישראל למדינות שלום בפועל, מחוץ לארון הדיפלומטיה הפורמלית – הייתי מצפה שהדבר הזה יקרה. אני חושב שלא צריכה להיות התניה מכאן ואילך על יחסינו עם הפלסטינים או שנחתום איתם הסכם שלום".

"כמובן שכולנו מצפים לכך ונברך כמובן על כל התקדמות במשאים ומתנים בינינו לפלסטינים לאיזושהי הסדרה עתידית. אך לא הדבר הזה צריך להיות לא מכשול וגם לא, בעיניי, תנאי להמשך מגעינו להמשך יצירת קשרים בילטרליים בינינו לבין מדינות האזור", הוסיף בראיון לגילי כהן.

אם מוחמד בן סלמאן היה כבר השליט בסעודיה זה כבר היה קורה, נשאל כהן. "יכול להיות, זה דבר מאוד מורכב בכל המדינות האלה. אני חושב שהמנהיגים שקיבלו את ההחלטה עד כה, מלך בחריין ושליט האמירויות מוחמד בן זאיד. מעריך שגם אצלם היו את הדיונים הפנימיים ואת ההתלבטויות הפנימיות, והיה צריך להכשיר את הלבבות. הם עשו את זה בצורה יוצאת מן הכלל ובאומץ. פרצו ההסכמים האלה וגם נוספים, אני מקווה שיקרו על פי אותו דין ואותו תהליך".

הוא נשאל על הבחירות בארצות הברית והשיב בזהירות. "צריך להגיד שלממשל האמריקני הנוכחי יש עמדה מאוד מאוד ברורה, נחרצת, שמאוד תואמת את האסטרטגיה הישראלית כנגד איראן. אני מחכה לראות מה תהיינה תוצאות הבחירות בארצות הברית ונעדכן את המדיניות, אם נצטרך, בהתאם. קשה לי לצפות מה יהיה. אני יודע להתייחס לממשל הזה, שדרך אגב גם להם צריך לומר הרבה תודה וברכה על כל המאמץ המאוד גדול, כדי לממש את ההסכמים האלה והם עובדים על נוספים. כך שעם הממשל הזה אנחנו מיושרים בנושאים אסטרטגיים רבים והתוצאות ניכרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture