צילום: איתיחאד

היסטוריה בנתב"ג: טיסה מסחרית של "איתיחאד" מאבו דאבי נחתה בישראל

לקראת חתימת הסכם התעופה: חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי "איתיחאד" היא הראשונה מבין מדינות המפרץ שנוחתת בנתב"ג. הקברניט: "נרגשים מאוד. לפני כמה חודשים הייתי אומר שזה בלתי אפשרי". בנתב"ג נפתחה לראשונה עמדת צ'ק אין של חברת איתיחאד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טיסה מסחרית של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי "איתיחאד" נחתה הבוקר (שני) בשדה התעופה בן גוריון ובישרה על פתיחת קשרי תעופה בין אבו דאבי וישראל. מטוס הדגל של החברה בואינג 787 דרימליינר הקרוי "GREENLINER", בשל היותו ידידותי לסביבה, נחת בשעה 07:30.

מטוס הדרימליינר של חברת איתיחאד היה עם 58 נוסעים ואנשי צוות, חלקם עובדי חברת התעופה. הנוסעים הנוספים היו במסגרת משלחות וביניהם אנשי עסקים ועיתונאים. גם על הטיסה מנתב"ג צפויות להיות משלחות מישראל.

"אנחנו נרגשים מאוד להיות כאן", אמר הקברניט סאלח עבדאללה. "יש לקוות שזוהי התחלה של יחסים טובים בין איחוד האמירויות וישראל. אם מישהו היה שואל אותי לפני כמה חודשים אם אהיה כאן היום, נואם את הנאום הזה בתל אביב, הייתי אומר לו שזה בלתי אפשרי".

"זה קורה משום שיש לנו אנשים אמיצים שמאמינים בשלום, שייח מוחמד בן זייד האיש האמיץ ומר נתניהו, עוד איש אמיץ, ובזכותם התאפשר שיתוף הפעולה והבאנו את השלום. כולי תקווה שיום אחד ישכון שלום באזור כולו ואנשים יחיו יחד בשלום ואחווה".

במקביל נפתחה לראשונה אי פעם עמדת צ'ק אין של החברה בנמל התעופה בתל אביב. טיסה מסחרית תצא הבוקר בשעה 10:00 מנתב"ג לאבו דאבי, ובינתיים עמדת הצ'ק אין מיועדת למשלחות ישראליות שמגיעות לאמירויות. הטיסות הסדירות יחלו לפעול בשבועות הקרובים.

אתיחאד השיקה בשבוע שעבר אתר אינטרנט בעברית לרגל ההסכם בין שתי המדינות. המשמעות של פתיחת האתר נובעת מתוך כוונת החברה להפעיל טיסות ישירות בקו אבו דאבי-תל אביב, שכן בסיסה של החברה נמצא בבירת איחוד האמירויות. האתר הושק לנוחות הנוסעים הישראלים שיבחרו לטוס עם החברה לאבו דאבי וליעדי ההמשך הרבים של החברה במזרח הרחוק, באירופה ובאמריקה.

כזכור, הסכם שנחתם בבית הלבן בספטמבר בין ישראל לאיחוד האמירויות מביא לחתימת הסכם תעופה היסטורי בין המדינות, מה שמאפשר באופן רשמי את תחילת הטיסות בקווי נתב"ג – אבו דאבי ודובאי. על פי ההסכם, שייחתם רשמית במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו מחרתיים (שלישי) בנתב"ג, יתאפשרו 28 טיסות נוסעים שבועיות בין ערי האמירויות לנתב"ג, וכן יתאפשרו טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שבאילת. בנוסף, יתאפשרו 10 טיסות מטען שבועיות בין המדינות.

להערכת גורמי המקצוע ברשות התעופה האזרחית קיימת התעניינות מסחרית רבה מצד חברות התעופה של שני הצדדים וצפוי כי טיסות ישירות בפועל יתחילו כבר בתוך מספר שבועות. הסכם התעופה יאפשר תיירות, מסחר ועסקים בין המדינות והינו אחד הפירות הראשוניים החשובים היותר של הסכם השלום.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "זהו יום היסטורי ומרגש למדינת ישראל, החווה את תחילתו של גל פריחה כלכלי עם שווקים חדשים ופתיחת השמיים ליעדים חדשים, מרתקים ומלהיבים. אני רוצה להודות לכל הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, ברש"ת וברת"א שהביאו את ההסכם לידי גמר במהירות שיא, ומאחלת בהצלחה לכל חברות התעופה הישראליות שיייסדו את הקווים החדשים לאבו דאבי ודובאי, ובהמשך למדינות נוספות במפרץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture