צילום: דובר צה"ל

כוכבי על המנהרות: "נחושים לטפל באיומים הקיימים ובאלו שעוד שוקלים לעשות"

הרמטכ"ל ביקר בבית החולים רמב"ם ונפגש עם מנהל בית החולים בכדי לדון על המאמץ המשותף ועל המשך שיתוף הפעולה במחלקות ׳כתר׳ ברמב״ם. .במהלך ביקורו נכנס למחלקת הקורונה ופגש בחולים ושוחח עמם. בנוסף שוחח עם הצוות הרפואי של צה"ל ושל בית החולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום (רביעי) לחשיפת המנהרה אתמול בגבול עזה ואמר כי "אנחנו מציינים שני אירועים משמעותיים: הראשון- מנהרה שאותרה ונחשפה ברצועת עזה שמראה שהאיומים לא נעלמו. אלו 24 שעות של פעילות בכלל הגזרות- יש אתגרים מלבד הקורונה, ואנחנו נחושים לטפל באיומים הקיימים ובאלו שעוד שוקלים לעשות".

"השני- מפקדת אלון שהגיעה לשיא היכולת, וכיום היא מגיעה לכל חולה מאומת. זה סיפורו של צה״ל- ביד אחת נלחם באיומים המבצעיים וביד השנייה נלחם בקורונה. צה״ל רתום למלחמה גם באויבים וגם בקורונה – בכל מקום שיש לנו יתרון אנחנו שם. חשוב לציין שהמפקדה לא תהיה אפקטיבית אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד האוכלוסייה. אני קורא כאן- שתפו פעולה עם המפקדה, דווחו דיווחים מלאים. אנחנו יכולים לנצח, אך הדבר מצריך שיתוף פעולה של האוכלוסייה. בנימה אישית לרמב״ם, שהציל חיילים רבים לאורך שנותיו- בשם כולם אני חייב לכם תודה והוקרה. אנחנו רואים ברמב״ם שלוחה של צה״ל לעניין זה ואני מודה למנהל בית החולים".

כוכבי ביקר היום בבית החולים רמב"ם. כחלק מביקורו נפגש עם מנהל בית החולים, ד"ר מיכאל הלברטל. בפגישה דנו על המאמץ המשותף ועל המשך שיתוף הפעולה במחלקות ׳כתר׳ ברמב״ם. בביקורו של הרמטכ"ל נכחו ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן וקצין רפואה ראשי, תת-אלוף פרופסור אֵלון גלזברג.

מחלקת הקורונה ׳כתר׳, שבה ביקר הרמטכ״ל, הוקמה על ידי צה״ל בתחילת החודש. המחלקה הוקמה במאמץ משותף ובמהירות שיא של כ-72 שעות מרגע קבלת ההחלטה. מאמץ הסיוע הכולל הנקרא ״שבט אחים", הינו שיתוף פעולה מלא של כוחות הרפואה בצה"ל, הצוות הרפואי ברמב"ם ומשרדי הביטחון והבריאות, המספק מענה לאזרחים חולי קורונה.

לטובת הפעלת המחלקות בבית החולים הוקצו כ-100 אנשי צוות רפואי צבאיים; הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה. במהלך ביקורו ביקר הרמטכ"ל במחלקת הקורונה התת-קרקעית, שם פגש בחולים ושוחח עמם. בנוסף שוחח עם הצוות הרפואי של צה"ל ושל בית החולים והודה להם על עשייתם.

בחמ"ל הקורונה בו ביקר הרמטכ"ל הוצגו מערכות תקשוב חדשות המאפשרות מעקב וניטור אחר מצבם של החולים במחלקות הקורונה. בנוסף, בחמ״ל קיימת מערכת תקשורת באמצעותה ניתן ליצור קשר עם החולים המאושפזים במחלקה.

מנהל בית החולים רמב"ם, דוקטור מיכאל הלברטל: "אני מודה לרמטכ"ל, לראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ולקצין רפואה ראשי על הביקור. אין ספק שהאירוע הזה שבו חיל הרפואה עובד איתנו כתף אל כתף הוא מכונן ברמת מדינת ישראל. העובדה שחיל הרפואה נכנס לכאן מהווה מכפיל כוח מבחינת יכולותינו. וכפי שהרמטכ"ל אמר, היכולות של מערכת הבריאות מוכחות, והמחויבות היא אינסופית, אך בתור אזרחים זה תלוי בנו, עלינו להימנע ולשמור על ההנחיות, כדי שבמקום שהקורונה תכתיב את אורחות חיינו אנחנו נחיה לצידה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture