Yonatan Sindel/Flash90

ההתעשתות החרדית: אישור ההסכם בקונגרס הציוני עם ישראל ביתנו נדחה

בעקבות הפרסום ב'חדשות JDN' על ההסכם הקואליציוני בין המפלגות החרדיות בקונגרס הציוני העולמי לישראל ביתנו, הוחלט לדחות את אישור ההסכם לפחות עד ליום חמישי. גורמים חרדים מקווים כי הדחייה הזמנית תביא לחישוב הצעדים מחדש וביטול הוויתורים המפליגים לליברמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות הפרסום ב'חדשות JDN' על ההסכם הקואליציוני בין המפלגות החרדיות בקונגרס הציוני העולמי לישראל ביתנו, הוחלט לדחות את אישור ההסכם לפחות עד ליום חמישי. גורמים המעורים בפרטים אמרו ל'חדשות JDN' כי חשיפת השותפות בין נציגים חרדים למפלגה המובילה את ההסתה נגד בני התורה הייתה הסיבה המרכזית לדחייה.

בנוסף, גם יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט הבין שבמסגרת ההסכם הוא מעביר שליטה גדולה במוקדי הכוח ביהודה ושומרון לידיו של ליברמן ודרש לפתוח את ההסכם לחלוקה מחודשת. גם נציגי הליכוד, שעסקו בעיקר סביב המחלוקת בין יעקב חגואל לח"כ מיקי זוהר על תפקיד יו"ר הליכוד העולמי, התעשתו והבינו כי מדובר בחלוקה לא הגיונית וניתנת כוח לאיובם הפוליטי.

גם סיעת הליכוד בצרפת הודיעה שהיא מתנגדת להסכם, וכן קבוצות נוספות בקונגרס שזעמו על הכוונה לערוך הסכם קואליציוני בין סיעות הימין בלבד. גורמים חרדים ששוחחו עם 'חדשות JDN' הביעו תקווה כי הדחייה הזמנית תביא לחישוב הצעדים מחדש על ידי הסיעות החרדיות וביטול הוויתורים המפליגים לישראל ביתנו.

במקביל, היום נחתם הסכם ריצה כסיעה משותפת בין המזרחי העולמי לבין מפלגות האיחוד הלאומי והימין החדש. בהתאם לסיכום הסיעה המשותפת תפעל יחד להביא בשורה של איחוי השסעים בחברה הישראלית, חיבור בין חלקי העם, להגשמת ערכי הציונות הדתית בארץ ודאגה ליהדות התפוצות ברחבי העולם. בנוסף סוכם שארגון 'לביא' שהוקם על ידי האיחוד הלאומי ופועל ברחבי התפוצות יפעל תחת 'תנועת המזרחי' לשם חיזוק הכח הציוני דתי ברחבי העולם..

אתמול דיווחנו כי בשעה שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחבריו לסיעה מחרפים ומגדפים את הציבור החרדי, נחתם בקונגרס הציוני העולמי הסכם קואליציוני בה לקחו חלק גם סיעת ש"ס וסיעת 'ארץ קודש' של דגל התורה. גם הליכוד, סיעת 'מזרחי עולמי' המייצגת את הציונות הדתית, וסיעת הקונפדרציה של הציונים הכלליים חתמו על ההסכם.

בראש סיעת 'ארץ הקודש' עומד הרב פסח לרנר מארצות הברית, המיוצג על ידי ח"כ יצחק פינדרוס. יחד עם ש"ס מחזיקים הסיעות החרדיות ב-46 צירים, מול 32 צירים שיש לישראל ביתנו. למרות הכוח הרב, ישראל ביתנו יצאה עם שלל גדול יותר מההסכם, שצפוי לחזק את כוח המפלגה שהפכה לדגל השנאה וההסתה.

בין היתר, ישראל ביתנו תקבל את אחד האגפים חברת הבת של קק"ל 'הימנותא', שמנהלת את הנכסים והקרקעות של הארגון, וחולשת על סכומים של מיליארדי שקלים, ומחזיקה תחתיה כוח אדיר של משאבים ותקציבים שהיא מופקדת על העברתן לקק"ל שמחלקת את התקציבים בין סיעות הקונגרס.

עוד סוכם בהסכם כי הסיעה של ליברמן תקבל מימון של 40 מיליון שקל על סעיף של "כוח אדם" ותקציב נוסף של 250 מיליון שקל על "רכישת קרקעות ביהודה ושומרון". גורמים המעורים בפרטים אומרים ל'חדשות JDN' כי התקציבים האלו, יחד עם חברת 'הימנותא', יעניקו לסיעת 'ישראל ביתנו' כוח עצום והשפעה גדולה על השטח הפוליטי. "עוד נקבל את ליברמן עם 10 מנדטים", אמר גורם חרדי.

גורמים פוליטיים מציינים כי ישנה ציפייה מהמפלגות החרדיות לפעול לדחיית אישרור ההסכם למשך מספר חודשים, מתוך תקווה שבמהלכן יתאפשר לשנות את חלוקת התפקידים והתקציבים, ולהימנע מלתת ל'ישראל ביתנו' משאבים שיכולו לסייע לה לחזק את כוחה בבחירות. ל'חדשות JDN' נודע כי גם חלקים בליכוד מעוניינים בדחיית אישור ההסכם.

בלשכת פינדרוס סירבו להגיב, מש"ס לא נמסרה תגובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture