גנץ המריא לארה"ב: "נדון בסוגיות חשובות מאוד לביטחון ישראל בשנים הקרובות" • צפו

שר הביטחון גנץ לקראת ביקורו בארה"ב: "אני יוצא לשליחות ביטחונית קצרה וחשובה בארה"ב בה אפגש עם שר ההגנה האמריקאי אספר, ונדון בסוגיות חשובות מאוד לביטחון ישראל בשנים הקרובות. אנחנו צריכים לזכור, שלצד המאבק בקורונה, אויבנו לא נחים לרגע בכל הזירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ המריא הלילה (בין רביעי לחמישי) לארצות הברית. מוקדם יותר עדכנו בלשכתו כי גנץ ימריא הלילה לוושינגטון לפגישה ביטחונית עם מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר ויקיים פגישות ביטחוניות נוספות בפנטגון היום (חמישי). גנץ ישוב לישראל ביום שישי הקרוב. מדובר בביקור חריג, מאחר וגנץ כבר טס לארצות הברית רק לפני חודש.

"אני יוצא לשליחות ביטחונית קצרה וחשובה בארה"ב בה אפגש עם שר ההגנה האמריקאי אספר, ונדון בסוגיות חשובות מאוד לביטחון ישראל בשנים הקרובות", אמר גנץ לפני ההמראה. "אנחנו צריכים לזכור, שלצד המאבק בקורונה, אויבנו לא נחים לרגע, ראינו מה קרה אתמול עם המנהרה בדרום ואנחנו מכירים את האתגרים בכל הזירות. נמשיך ונדאג למדינת ישראל, הן בקורונה והן בביטחון".

גנץ נפגש לפני חודש בדיוק עם המזכיר אספר בפנטגון בוושינגטון כחלק מביקורו המדיני-ביטחוני בארצות הברית. מלשכת גנץ נמסר כי בפגישה דנו השניים בסוגיית היתרון האיכותי של ישראל ובמאבק מול ההתעצמות האיראנית. גנץ שהתקבל בטקס רשמי בכניסה לפנטגון, בירך את אספר ואת הממשל האמריקאי על המאמצים להשגת נורמליזציה ויציבות במזרח התיכון. עוד דנו השניים דנו בדרכים ובחשיבות השמירה על יתרונה הביטחוני של ישראל במרחב, לצד ההזדמנויות האזוריות ושיתופי פעולה ביטחוניים נוספים שעומדים על הפרק.

מהפנטגון נמסר כי אספר "הבטיח" לגנץ כי "ארצות הברית תשמור על היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון". אספר אמר בפתח הפגישה כי "אני רוצה לומר מראש לכולם שאבן יסוד בשותפות הביטחונית שלנו הוא שמירה על היתרון הצבאי של ישראל באזור. ארצות הברית ומחלקת המדינה מחויבות לציווי הזה. אנחנו נמשיך לתמוך בהעדפה ארוכת השנים של ארצות הברית לשמור על ביטחון ישראל".

בהודעת הפנטגון גם צוין שגנץ לא זר לצבא ארצות הברית והתאמן כקצין צעיר בסיס פורט בראג, כקודם בתפקידיו בצה"ל עמד בקשר עם קצינים אמריקנים רבים. בהודעה, שפירטה את תפקידיו של גנץ, כולל הרמטכ"ל ועל כך שהפך לשר הביטחון לאחרונה עם הקמת ממשלת האחדות, נכתב גם כי הוא "אמור להפוך לראש ממשלת ישראל בנובמבר 2021".

מזכיר ההגנה אמר עוד כי "השותפות שלנו בנויה לאורך דורות על בסיס ערכים משותפים, אינטרסים משותפים ודאגות משותפות". לדבריו, קשרי הידידות בין ישראל וארצות הברית אינם שבירים. "ארצות הברית הייתה האומה הראשונה שהכירה בעם ישראל בהקמת המדינה בשנת 1948. לאורך ההיסטוריה הארוכה, יחסי ההגנה בין ארצות הברית לישראל מעולם לא היו חזקים יותר – בכוונתנו לשמור על כך".

גנץ הודה לאספר על קבלת הפנים החמה והבטיח מצידה של ישראל להעמיק את השותפות: "כמו שאני תמיד אומר, אין לנו ארצות הברית אחרת, ואין לך שום ישראל אחרת. אנו נדאג ביחד לשמור על קשרים פעילים וקרובים זה לזה. זה קשור ליתרון צבאי איכותי, אבל זה קשור גם לשיתוף פעולה רב שיש לנו, אנחנו תמיד אומרים שזה אינטרס מוסרי לשתף אתכם בכל מה שאנחנו יכולים. אנחנו נמשיך את היחסים הללו אל העתיד".

גנץ נפגש מאוחר יותר גם עם יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל מארק א. מילי. השר ביקש להביע את הערכתו האישית על מעורבתם המתמשכת של משרתי כוחות הביטחון האמריקנים במזרח התיכון במגוון החזיתות בהן הם פעילים וביקש להדגיש את תרומתם המשמעותית ליציבות ולשלום באזורנו.

השניים דנו בחיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני והצבאי בין ישראל לארה"ב, ההיערכות הביטחונית של המדינות למול מתאר הלחימה הדינמי בו הן פועלות והכוונה לחדש את הפעילות המשותפת רחבת היקף שמתקיימת בשגרה בין הגופים, שהינה חיונית לכשירותם, ברגע שהנסיבות יאפשרו זאת. "אתם בני הברית שלנו במאמץ לשמירה על הביטחון באזור מול הכוחות הקיצוניים שחותרים תחתיו", אמר לו גנץ.

במהלך הביקור, גנץ נפגש בבית הלבן עם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כחלק מביקורו המדיני בארצות הברית. בפתח הפגישה הודה גנץ לקושנר על המאמצים וההישגים יוצאי הדופן שלו ושל הממשל האמריקאי לכונן לשלום וליציבות במזרח התיכון, אשר הביאו בין היתר להסכמי אברהם.

גנץ אמר כי "נפעל בשותפות כדי לקדם יציבות במזרח התיכון באמצעות נורמליזציה עם מדינות נוספות". מלשכת גנץ נמסר כי השניים דנו בדרכים לקדם הסכמים נוספים, שיבטיחו את יציבות האזור תוך שמירה על ביטחונה של ישראל כאבן יסוד בתהליך. "אנו מוקירים את מאמציה של ארצות הברית להבאת שלום ומחויבותה לעליונות הביטחונית של ישראל".

גנץ הדגיש בתום הפגישה כי ההישגים ההיסטוריים הללו בהובלת הממשל האמריקאי, ממחישים את החשיבות ואת עומק הידידות בין ישראל לארה"ב. ידידות שמבוססת על השאיפות, הערכים והאינטרסים המשותפים של המדינות, המהווה עוגן חשוב ליציבות האזורית והעולמית.

גנץ נפגש גם עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אוברייאן והדגיש שר הביטחון כי מערכת הביטחון בישראל מגבה ומעריכה את מדיניות הלחץ שמובילה ארה"ב למול איראן בחזית הבינלאומית, ובשיתוף הפעולה ההדוק עם ישראל בנושא. גנץ הדגיש בפני אוברייאן, כי ישראל תמשיך לפעול מול ההתבססות האיראנית בסוריה ובמזרח התיכון, וכי התוקפנות האיראנית אינה נפסקת גם בתקופה זו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture