אובמה בעצרת הבחירות של ביידן: "טראמפ לא מסוגל לקחת את התפקיד ברצינות"

פחות משבועיים לפני הבחירות הגיע נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, לתמוך במי שהיה סגנו במשך שנים ארוכות – ג'ו ביידן. במהלך עצרת שכינס ביידן בפנסילבניה, אובמה עלה לבמה והביע את תמיכתו המלאה. על טראמפ אמר: "ציפיתי שהוא ייקח את העבודה שלו ברצינות – אבל זה לא קרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה הופיע הלילה (חמישי) באירוע בחירות של סגנו לשעבר והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן בפנסילבניה, במהלך המרוץ הצמוד מול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במדינות המתנדנדות. זאת, 12 ימים בלבד לפני יום ההצבעה שיתקיים ב-3 בנובמבר.

הנשיא לשעבר אובמה נאם בעצרת "דרייב אין" בפילדלפיה שבפנסילבניה לטובת ביידן, מול צופים שהיו ישובים ברובם ברכביהם בשל מגפת הקורונה וכללי הריחוק החברתי.

אובמה תקף בעצרת בחריפות את הדרך שבה מטפל הנשיא המכהן דונלד טראמפ, שהחליף אותו בתפקיד, במשבר הקורונה, ואת התאמתו לתפקיד ככלל. הוא טען כי טראמפ אינו מתייחס לתפקיד ברצינות, וכי הוא מזלזל בכל מי שלא מסכים איתו ודואג רק לעצמו ולמקורביו.

בנאומו יצא אובמה נגד ניהול משבר הקורונה של טראמפ בחודשים האחרונים. "עד עכשיו, יותר מ-200 אלף אמריקנים מתו ומעל ל-100 אלף עסקים נסגרו – מיליונים איבדו את העבודה שלהם", טען הנשיא לשעבר. "נשיא שמחליט להתמודד בפעם השנייה צריך לשאול את עצמו 'איך המדינה מתנהלת כיום לעומת איך שהיא הייתה 4 שנים קודם לכן' – ומי שמצבו השתפר אלו הם רק המיליארדרים שקיבלו הטבות מס".

אובמה המשיך: "מעולם לא חשבתי שדונלד טראמפ יאמץ את החזון שלי או ימשיך במדיניותי. ועדיין, קיוויתי למען המדינה שהוא עשוי לגלות עניין כלשהו לקחת את התפקיד ברצינות – אבל זה לא קרה. הוא לא גילה שום עניין לעשות את העבודה או לעזור לאף אחד חוץ ממנו וחבריו".

אובמה הוסיף לבקר את התחמקותו של טראמפ מאחריותו לניהול משבר הקורונה. "בואו נהיה כנים, המגיפה הזאת הייתה קשה עבור כל נשיא", הוסיף אובמה. "אבל נשיא אחר היה עושה הכל כדי לא לחרב את המצב לחלוטין". הוא אף עקץ את טראמפ שזלזל בנגיף ונדבק. "הוא לא אחד שהולך להגן על כולנו", אמר הנשיא לשעבר. "הוא לא יכול לנקוט אפילו בצעדים הבסיסיים שנדרשים כדי להגן על עצמו".

עוד אמר אובמה כי החשיבות של ביטוח בריאות לכל האזרחים מתחדדת ברקע המשבר הבריאותי. הוא הגן על רפורמת "אובמה קייר" שהוביל יחד עם ביידן, והבטיח כי "ג'ו וקמלה יגנו על ביטוח הבריאות שלכם, ויהפכו אותו לזמין עבור כל אחד".

פחות משבועיים לפני הבחירות, אובמה ניצל את נאומו בעצרת כדי להבטיח לבוחרים שביידן וסגניתו המיועדת קמלה האריס יכולים לתקן את המדינה, ההרוסה לדבריו. הוא שיבח את הדמוקרטיה ואת "הערכים ההומניים" שארצות הברית חייבת לדבריו לאמץ שוב.

"אמריקה היא מקום טוב והגון, אבל פשוט היינו עדים לכל כך הרבה שטויות ורעש עד שלפעמים קשה להיזכר", אמר אובמה. הוא הקדיש חלק ניכר מנאומו, שנמשך 35 דקות, להתקפה על טראמפ, והגדיר אותו כמי "שלא מסוגל לקחת את התפקיד ברצינות" וכמי שמתעניין רק בעצמו ודואג רק לחבריו.

הנשיא לשעבר הודה שמשבר הקורונה היה עשוי להיות קשה לכל נשיא ולא רק לטראמפ, אך טען שהוא לא עושה מספיק כדי לשמור על הציבור האמריקני בתקופה הזו. "מגפת הקורונה ככל הנראה הייתה יוצרת משבר קשה עבור כל נשיא, אבל נשיא אחר היה עושה הכל על מנת לא להרוס את המצב לחלוטין".

אובמה לא פספס הזדמנות 'להיכנס' בטראמפ על רקע הדברים הקשים שאמר על חיילי צבא ארה"ב. "ג'ו לא יקרא לחיילים שלנו 'פראיירים' או 'לוזרים', מי עושה דבר כזה? ג'ו לא ינהג ככה, הוא מבין את הרגישות. איתו ועם קמלה לא יהיה לכם את האמירות ההזויות האלה כל יום".

הוא תמך במפגינים שיצאו למחות נגד הטיפול המשטרתי האלים במיוחד נגד שחורים במדינה, ואמר כי "קמלה וג'ו מבינים שלהפגין בשביל צדק חברתי זה לא 'אנטי אמריקני', אלא הדבר הכי אמריקני שיש". לדבריו, "על זה המדינה הזאת נוסדה – על הרדיפה אחרי צדק. מגיע לנו נשיא שמבין שחיי שחורים חשובים – לא יותר, אלא לא פחות – מהחיים של כל גזע אחר".

בנוסף, הוא קרא להעלאת שיעור ההשתתפות בבחירות והביע תמיכה בשימוש בהצבעה באמצעות דואר, זאת על רקע הטענות של טראמפ בדבר ההיתכנות לזיופי קולות. "זכות ההצבעה היא קדושה, אנחנו צריכים להפוך את ההצבעה לקלה יותר, להנגיש אותה לכל אחד", הבהיר.

בעצרת הלילה פנה אובמה במיוחד לבוחרים מאוכזבים, כולל גברים שחורים, שאינם מביעים התלהבות יתרה מביידן. הוא הפציר בהם לצאת להצביע, ולא להישאר בבית, והזהיר כי שאננות מצד חלק מהמצביעים הליברלים היא שעזרה לטראמפ להיבחר לפני ארבע שנים.

"מה שנעשה ב-13 הימים הקרובים יהיה חשוב לעשרות השנים הבאות", אמר אובמה, והגדיר את הבחירות האלה "מערכת הבחירות החשובה ביותר בדורנו". "העובדה שאנחנו לא מקבלים מיד 100% ממה שאנחנו רוצים, זו לא סיבה טובה לא להצביע", הדגיש, בניסיון להניע את המצביעים לקלפיות גם אם הם אינם חושבים שביידן מועמד מושלם.

יצוין כי ביידן נמצא בקרב צמוד מול טראמפ על האלקטורים של מדינת הולדתו פנסילבניה, שנחשבת למדינה מתנדנדת. ב-2016, הדמוקרטים הפסידו בה לטראמפ בפער קטן, וביידן ביקר בה יותר מבכל מדינה אחרת במהלך הקמפיין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture