Tomer Neuberg/Flash90

"הליכוד תוקע גם את הרפורמה הזו": כחול לבן בקמפיין חדש נגד נתניהו

בכחול לבן יצאו בקמפיין מתוזמן של השרים והח"כים במפלגה, בו הם מפרטים את היוזמות שתקועות בגלל העימות בממשלה. שר החקלאות הזהיר על הצורך בהיערכות ל"שנת השמיטה המתקרבת". הליכוד: "כחול לבן מעדיפה לצערנו לנהל קמפיין פוליטי במקום לסייע לאזרחי ישראל"

בכחול לבן יצאו היום בקמפיין מתוזמן של השרים וחברי הכנסת מהמפלגה, בניסיון להפעיל לחץ ציבורי על הליכוד לאשר תקציב דו שנתי לשנים 2020-2021. בסדרת הודעות ברשתות החברתיות תחת הכותרת "הליכוד תוקע גם את הרפורמה הזו" ו"הליכוד תוקע גם את הצעת החוק הזו", מפרטים חברי המפלגה את היוזמות שתקועות בגלל העימות בממשלה.

מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו נלחם על כך ששיעור התחלואה בישראל ישאר נמוך בזמן שערים רבות באירופה נכנסות לסגר שני. בממשלת אחדות חייבים לעבוד יחד בהסכמה כדי לקדם חוקים. במקום להגיע להסכמות ובזמן שאנו נלחמים בקורונה, כחול לבן מעדיפה לצערנו לנהל קמפיין פוליטי במקום לסייע לאזרחי ישראל. הליכוד קורא לכחול לבן לחזור מייד לאחדות ולעבודה משותפת".

בהמשך לפרסום אתמול ב'חדשות JDN', שר החקלאות כתב כי "שנת השמיטה מתקרבת ומשרד החקלאות צריך להכין את השטח. אנחנו רוצים לאפשר לחקלאים להשבית את הקרקע, ולמגזר החרדי והציוני-דתי לאכול מזון טרי. זה מחייב עבודת היערכות של כל ענף החקלאות. זה מחייב תקציב. זה מחייב ממשלה מתפקדת. מעבירים תקציב 2021 עכשיו. אנחנו דורשים ממשלה מתפקדת".

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי כתב כי "כשמסתכלים על המשבר הכלכלי של 2008, רואים מגמה ברורה: המדינות שהשקיעו בחדשנות טכנולוגית בזמן המשבר, היו הראשונות להתאושש ממנו. במשרד המדע והטכנולוגיה הפנמנו את הלקח, ועמלנו בחודשים האחרונים על יצירת אסטרטגיה להפיכת ישראל למעצמה עולמית בתחום החלל החדש".

"לא מדובר בחלום מופרך. ההצלחה של Space X הביאה עימה התעניינות בינלאומית וגל של השקעות בתעשיית החלל האזרחית. לנו פה בישראל יש כבר הניסיון, הידע, המוניטין, היזמים והחוקרים המוכשרים, וגם ההיתרון היחסי אל מול שאר מדינות העולם. כל מה שצריך זו השקעה קטנה מצד הממשלה שתייצר את הקרקע לצמחיתן של מאות חברות ישראליות, ליצירה של אלפי מקומות עבודה והזרמה של השקעות מכל העולם".

"כל התוכניות כבר מוכנות, אבל הן נשארות תקועות עמוק במגירה. כי לישראל אין תקציב. במקום לנצל את המומנטום ואת היתרון היחסי, אנחנו מאפשרים לשאר מדינות העולם לצמצם את הפער ולהשאיר אותנו מאחור. במקום לעשות מה שדרוש כדי לייצר מנופי צמיחה שיעזרו לנו להתאושש מהמשבר, שותפינו לקואליציה ממשיכים לדבר על בחירות ולהתעלל באזרחי ישראל. מעבירים תקציב 2021 עכשיו. דורשים ממשלה מתפקדת", דברי יזהר שי.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ׳: "הפעולות המשותפות מול יהדות העולם וההשקעות של פילנטרופיה יהודית מול הממשלה מוקפאות. הקשר האסטרטגי עם יהדות התפוצות והאמון שלה במדינת ישראל עלולים להיפגע. מעבירים תקציב 2021 עכשיו. דורשים ממשלה מתפקדת".

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג כתב כי "כל החקיקה תקועה. ועדת השרים לחקיקה לא מתכנסת כי הליכוד מסרב.למשל חוק שהגשתי על איזור תיירות ירוק, שיאפשר למקומות כמו אילת לפעול בשגרת קורונה, שמוסכם על המשרדים הרלוונטיים ושברור שצריך לעבור, לא עולה לדיון בגלל שטיקים של דודי אמסלם. ועדת השרים חייבת להתכנס. מגיע לישראל ממשלה מתפקדת".

ח"כ אסף זמיר: "אין תחום אחד כמעט שלא תקוע בגלל ההתעקשות של הליכוד שלא לאפשר לממשלה להתנהל. האינטרס הפוליטי שלהם משתק מדינה שלמה".

ח"כ הילה שי וזאן: "בגלל התעקשויות קטנוניות של הליכוד, ועדת שרים לחקיקה לא התכנסה מזה חודשיים עד השבוע. בלי הועדה אין חקיקה – ככה פשוט. כבר חודשיים שאני נאבקת להעביר בועדה את החוק להחזרת המקדמות לזוגות שהתחתנו בקורונה. מעבירים תקציב 2021 עכשיו. דורשים ממשלה מתפקדת".

ח"כ תהלה פרידמן: "בסוף יש פה אדם אחד שחתם על הסכם, ולא בא לו לכבד אותו. ולכן הוא לא מוכן להעביר תקציב שיאפשר למדינה לתפקד. הגיע הזמן להעביר את הכסף שהובטח לתוכנית למניעת אלימות כלפי נשים. לתוכניות מניעה, למרכזי הסיוע, למקלטי החירום, למחלקות הרווחה. מעבירים תקציב 2021 עכשיו. דורשים ממשלה מתפקדת".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו