12 מדינות בשנה וחצי: עוד מדינות מצטרפות להכרזה על החיזבאללה כארגון טרור

אסטוניה וגואטמלה, מצטרפת לגרמניה, בריטניה, הולנד, ליטא ולטביה ולמדינות נוספות שהכריזו על החיזבאללה כארגון טרור. אשכנזי: "קורא למדינות נוספות להילחם בטרור שמוביל החיזבאללה בכל רחבי העולם". וגם: הפרלמנט של אלבניה אימץ הגדרת האנטישמיות של IHRA

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אסטוניה וגואטמלה, מצטרפת לגרמניה, בריטניה, הולנד, ליטא ולטביה ולמדינות נוספות שהכריזו על החיזבאללה כארגון טרור. שר החוץ קרא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה ולהוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק. בסך הכל, 12 מדינות הוציאו את חיזבאללה מחוץ לחוק במדינה בשנה וחצי האחרונות. ארה"ב קנדה, בחריין וכמובן ישראל, קבעו כך כבר מזמן.

שר החוץ, גבי אשכנזי בירך על החלטת ממשלת גואטמלה להכיר בחזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור, לאסור על כניסת פעיליו לשטחה ולהיאבק במימונו: "אני שמח לראות שהמאמץ הדיפלומטי הרב-זרועי שמובילים משרד החוץ וזרועות הביטחון להכרה בחיזבאללה, על כל זרועותיו כארגון טרור, נושא פרי וזוכה להכרה בעולם בכלל ואמריקה הלטינית בפרט".

"אני מברך את ממשלת גואטמלה ואת עמיתי שר החוץ פדרו ברולו, על הצטרפותם להכרה זו וקורא למדינות נוספות באמריקה הלטינית להילחם בטרור שמוביל החיזבאללה בכל רחבי העולם. המאבק בחזבאללה הוא מאבק ארוך וקשה, אבל אין להתעלם מהעובדה כי המערכה העולמית נגד הארגון מסבה לו נזק קשה, שאת ביטוייו החזקים ביותר ניתן לראות במיאוס שרבים מאזרחי לבנון חשים כלפי הארגון על האסון שהמיט עליהם".

עוד אמר כי "החלטת ממשלת אסטוניה להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור ולאסור על כניסת פעילי הארגון למדינה היא מסר ברור נגד הטרור ונגד פעילות החזבאללה המאיימים על שלום העולם ומערערים את היציבות האזורית. אני מברך את ממשלת אסטוניה ואת ידידי שר החוץ Urmas Reinsalu על קבלת ההחלטה חשובה זו". יצוין שאסטוניה מכהנת כחברת מועצת הביטחון של האו"ם.

בתוך כך, הפרלמנט של אלבניה אימץ הגדרת האנטישמיות של IHRA ע"י. "משרד החוץ מקדם בברכה את אימוץ הגדרת IHRA ע"י הפרלמנט של אלבניה. הגדרת IHRA הינה מכשיר חיוני במאבק נגד תופעת האנטישמיות", נמסר. אשכנזי הוסיף כי "אני מברך על היוזמה לקיום כנס למאבק באנטישמיות בהובלת יו"ר הפרלמנט האלבני ובהשתתפות נציגים ממדינות הבלקן. שילוב ידיים ושיתוף פעולה בין מדינות ועמים הוא המפתח להתמודדות עם תופעה נפסדת זו".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏אני מברכת את ממשלת אלבניה- מדינה עם רוב מוסלמי שאימצה את הגדרת האנטישמיות של IHRA. האנטישמיות היא מגפה חוצת דתות ויבשות. בעוד שבוע אשתתף בכנס של ממשלת אלבניה בנושא, בו אקרא למדינות נוספות ללכת בעקבות אלבניה, כדי שיהודים, מוסלמים ונוצרים ישלבו ידיים במאבק הכל כך נחוץ הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture