Flash90

הפלסטינים זועמים על השלום בין ישראל לסודאן: "סכין חדש בגב"

ברשות הפלסטינית ובארגוני הטרור ברצועת עזה יצאו נגד ההסכם שהוכרז בין שתי המדינות, והזהירו כי יאבקו נגדו. איראן תקפה: "נעשה תמורת תשלום כופר". נשיא מצרים: "מעריך את המאמצים השואפים להביא לאזור יציבות ושלום". גם איחוד האמירויות ובחריין בירכו על ההסכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד החוץ האיראני גינה את ההכרזה של ישראל וסודאן על הכוונה לנרמל את היחסים ביניהן. "שלמו מספיק כופר, תעצמו את עיניכם לפשעים נגד פלסטינים, ואז תוסרו מהרשימה השחורה של מה שמכונה 'טרור'", תקף משרד החוץ האיראני. "ברור שהרשימה מזויפת כמו המאבק האמריקני בטרור. מביש".

בחמאס טענו כי "הנורמליזציה לא עולה בקנה מידה אחד עם ההיסטוריה של סודאן, שתמכה בסוגיה הפלסטינית". הם הודו כי "ההכרזה על הנורמליזציה היא דבר כואב", וקראו לעם הסודני להתנגד להסכם, להיאבק בו ולא לקבל כל קשר עם ישראל. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "הצטרפות סודאן למדינות אחרות בקידום נורמליזציה עם הכיבוש הישראלי תעודד את האויב הציוני לבצע יותר פשעים והפרות נוספות נגד העם הפלסטיני".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר כי הפלסטינים מוקיעים את המהלך, והוסיף כי "לאיש אין זכות לדבר בשם העם הפלסטיני ובשם העניין הפלסטיני". אבו מאזן איים כי ממשלו יקבל את ההחלטות הדרושות לשמירה על האינטרסים הפלסטיניים ומסר כי הדרך להשגת השלום מושתתת על החלטות האו"ם, והתוואי שלה הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' ובירתה מזרח ירושלים.

גורם בכיר באש"ף אמר כי "הצטרפותה של סודאן למדינות שמנרמלות יחסים עם ישראל היא סכין חדש בגבם של הפלסטינים", ביטוי שחזר על עצמו גם כאשר נחתמו הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין. חבר הנהגת פת"ח עבאס זכי, השייך לזרם הנצי של התנועה, הכריז כי "הסכם הנורמליזציה לא יעזור לסודאן – אלא יסייע לישראל לבזוז את עושרה של סודאן".

נשיא מצרים, עבד פתח א-סיסי, היה הראשון לברך על ההסכם וכתב בטוויטר: "אני מברך על המאמצים של ארה"ב, סודאן וישראל לנרמול היחסים בין סודאן וישראל. אני מעריך כל מאמץ לקדם יציבות אזורית ושלום". איחוד האמירויות בירכה על ההסכם ומסרה כי זהו "צעד חשוב להגברת הביטחון והשגשוג באזור, הוא ירחיב את היקף שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי, המדעי והדיפלומטי". גם בחריין בירכה על ההסכם.

בשיחה עם טראמפ: מנהיגי ישראל וסודאן הכריזו על הסכם נורמליזציה וסיום הלוחמה

 

גם אויבי ישראל בכנסת מיהרו לתקוף את ההסכם. "ציר הרשע טראמפ-נתניהו חותר להכרה בכיבוש הישראלי באמצעות שוחד למשטרים אפלים.אף טיפת דם לא תחסך בשל ההסכמים, להיפך – שיתוף הפעולה בין נתניהו, טראמפ וחבריהם העריצים יוביל רק לשפיכות דמים בישראל, בפלסטין וברחבי העולם. הלך הזרזיר אצל העורב", אמר ח"כ עופר כסיף.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן הוסיפה כי "נתניהו וטראמפ מנהלים ארגון פשע באזור: או שהם מוכרים נשק או שהם סוחטים מדינות באיומים כדי להשיג נורמליזציה – כפי שקורה עכשיו עם סודן. הכל במטרה לסייע להם אלקטורלית. הסכם כזה בין ישראל לבין מדינה מרוחקת – לא יקדם שלום או רווחה לעמים החיים באזור. הוא עוד דוגמה לזריקתם של הפלסטינים תחת גלגלי המשאית. רק סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית יכולים להביא לשלום אמיתי ומתמשך במזרח התיכון".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר הגיב על הוהדעת הגינוי של בל"ד: "‏מברך על הנורמליזציה עם סודאן. התפתחות הסטורית לטובת אזרחי ישראל כולם. קורא לחברי הרשימה המשותפת: אחרי האמירויות, בחריין וסודאן אנא הכריזו גם אתם: כן להכרה במדינת ישראל. כן לשלום עם ישראל. כן לנורמליזציה עם ישראל. אל תשארו האחרונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני כל פעם נהנה מחדש לראות את הכותרת "הפלסטינים זועמים". כבר לא משנה ההמשך, זה עושה לי את היום.
תודה רבה חדשות JDN

אהבתי את תגובת האוזר… רשימה משותפת מוזמנים בחום להסכמי נורמליזציה 😂😂😂

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture