Miriam Alster/FLASH90

נשיא בית המשפט העליון לשעבר: "יש התקפה – ביהמ"ש לא צריך להיכנס לבונקר"

בנאום שנשא בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, התריע נשיא העליון לשעבר מפני המתקפות נגד מערכת המשפט, ואמר: "צריך לעמוד זקופים אם יורים עליך - להמשיך לתת את אותם פסקי דין". בדבריו אמר עוד: "לא יודע אם יבואו ימים טובים, ומתי יבואו ימים יותר טובים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"בית המשפט הוא כיפת הברזל של החברה הישראלית, של הדמוקרטיה הישראלית". כך אמר היום (רביעי) אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, בריאיון לכנס הדמוקרטיה השנתי ע"ש ירון אזרחי מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה. "התפקיד החשוב של הכנסת כמבקרת הולך ונשחק עד שהוא כמעט ולא קיים, עד שבאים בטענות לוועדת הכנסת כשאינה מאשרת את מה שהממשלה הציעה. לא כך צריך להיות מבנה הפרדת הרשויות".

"מערכת היחסים בין הכנסת לרשות המבצעת היא בד"כ פרובלמטית בדמוקרטיה פרלמנטרית, אך אצלנו הממשלה מכתיבה את כל החלטות הכנסת ושיקול הדעת העצמאי של ח"כ הוא קטן. אם הוא כבר מופעל, אז אומרים 'אתם לא נותנים לרשות המבצעת לבצע'. התפקיד החשוב של הכנסת כמבקרת הולך ונשחק עד שהוא כמעט ולא קיים. לא כך צריך להיות מבנה הפרדת הרשויות", אמר ברק.

"ברשות המבצעת גם חל שיבוש", המשיך עוד נשיא בית המשפט העליון לשעבר, "ראש הממשלה היה ראשון בין שווים, היום אף אחד לא רואה אותם כשווים וכולם רואים את ראש הממשלה כראשון. תראו מה קרה עם ההחלטות עם הקורונה – ראש הממשלה מקבל החלטה, הולך לציבור ומודיע עליה, אח"כ זה היה הולך לממשלה ואח"כ לכנסת. זו לא הפרדת רשויות".

"התשתית של ביהמ"ש כמבקר הכנסת היא מאוד חלקית ושנויה במחלוקת, ולכן אני יכול להבין ביקורת מהכנסת האומרת שאנו המון שנים פעלנו מבלי שביהמ"ש התערב ופתאום ביום אחד התהפכו היוצרות. אך התשובה היא כי מי שהפך את היוצרות היא הכנסת. הכנסת כרשות מכוננת אמרה לכנסת – את לא יכולה לחוקק חוקים שפוגעים בחוק יסוד כבוד האדם, ובחוק יסוד חופש העיסוק, אלא אם הפגיעה תואמת את ערכיה של מדינת ישראל, לתכלית ראויה ואינה מעבר לנדרש", הוסיף."

בדבריו תקף את ההתקפות נגד מערכת אכיפת החוק ואמר: "בית המשפט לא צריך להיכנס לבונקר. יש פה התקפה עליו, מפגיזים אותו. אבל הוא לא צריך להיכנס לבונקר, ולהגיד נמתין, יבואו ימים טובים יותר. לא יודע אם יבואו ימים טובים, ומתי יבואו ימים יותר טובים. עליו לעמוד זקוף, ולהמשיך ולתת את אותם פסקי הדין שהיה נותן אילולא היו יורים עליו".

"בסיטואציה כזאת" אמר ברק "כשיש יריות כאלה אתה לא צריך לבחור באותה החלטה שתגביר את האש. בית המשפט הוא כיפת הברזל של הדמוקרטיה הישראלית, ואסור שכשיש התקפות, על כיפת הברזל להיכנס לבונקר"."אני יודע שאני נתפס בתור אוייב העם שנלחם באיזושהי דון קישוטיות", מתח ביקורת על מבקריו.

"לא, אני לא כזה. יש מקום לשיח, אבל הוא צריך לבוא מתוך כבוד הדדי, ולא מתוך שיח כוחני. דוגמה לשיח כוחני הוא חוק הלאום. אני אמרתי שאני בעד חוק היסוד, ורואה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אך האופן שבו הוא נעשה היה בכוח ולא בהידברות. אם היו עושים בהידברות, היו מגיעים לאותו הרעיון, תוך שמירה על הזכויות האינדיבידואליות של כל אדם בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דיברי בלע של בלעם הרשע

יתכבד מר דיקטטור ברק, ויתמודד בכנסת, וישכנע את העם מה "מעבר לנדרש" ומה "תכלית ראוייה" ומה "כיפת הברזל של הדמוקרטיה" ומה "זכויות אידיבידואליות" ועד אז שיסתום את הפה ויניח את נציגי העם – הדמוקרטיה האמיתית לשלום.
חוק הלאום הוא חוק יסוד שעבר ב-61 חכים, חוק לגיטימי פי אלף מחוקי כבוד האדם, שעברו במיעוט אצבעות, ללא ידיעה שזה כאילו "חוקה" שבשמה ביצעת מר ברק פשעים על גבי פשעים נגד העם והדמוקרטיה הישראלית.
דיקטטור קטן, מספיק רדת בנו, הגיע הזמן שתשחרר.
תתבייש לך !

מי ביקש להיכנס לבונקר?
רק ביקשו שחיות תתפטר!
ויחד איתה כל צבועי מפלגת בג"ץ.

כל כך פשוט!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture