בשל הטענות לאנטישמיות: מפלגת הלייבור בבריטניה השעתה את ג'רמי קורבין

קורבין שהנהיג את מפלגת הלייבור משנת 2015 ועד למערכת הבחירות האחרונה באנגליה, הוא הודח לאחר שהוועדה לשוויון ולזכויות אזרח קבעה כי "לא טיפלו באנטישמיות ב'לייבורק ואין לכך תירוצים ונראה שזה נובע מחוסר רצון להתמודד עם האנטישמיות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ג'רמי קורבין הנהיג משנת 2015 ועד לנערכת הבחירות האחרונה באנגליה את מפלגת 'הלייבור' הוא הובס ברוב גדול על ידי בוריס ג'ונסון . במהלך שנותיו והוא צבר אמירות אנטישמיות רבות.

הוועדה לשוויון ולזכויות אזרח בבריטניה אמרה היום (חמישי) כי מפלגת הלייבור בבריטניה הייתה אחראית להטרדות ולאפליה לא חוקיות בטיפולה בטענות לאנטישמיות תחת הנהגתו של המנהיג הקודם ג'רמי קורבין – שפתחה בחקירה במאי אשתקד אחרי תלונות מרובות על אנטישמיות בשורות המפלגה תחת הנהגתו של איש השמאל הקיצוני, ועל התגובה שלו לתופעה. עד השלמת החקירה, חברותו של קורבין במפלגה הושעתה.

"החקירה זיהתה כשלים חמורים בטיפול ההנהגה של מפלגת הלייבור באנטישמיות והליך לא מתאים לטיפול בתלונות על אנטישמיות", מסרה הוועדה, שלפיה המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה בבריטניה אחראית לשלוש הפרות של חוק השוויון: התערבות פוליטית בתלונות על אנטישמיות, כשל במתן הכשרה ראויה לטיפול בתלונות והטרדות".

קרולין ווטרס, היו"ר הזמנית של הוועדה, אמרה כי "החקירה שלנו מצאה תחומים רבים שבהם הגישה של ההנהגה לטיפול באנטישמיות לא הייתה מספקת". לדבריה, "אין לכך תירוצים ונראה שזה נובע מחוסר רצון להתמודד עם האנטישמיות מאשר חוסר יכולת".

קורבין אמר כי האנטישמיות היא "מחליאה לחלוטין, שגויה ואחראית לכמה מהפשעים הגדולים ביותר באנושות". לדבריו, "בתור מנהיג מפלגת הלייבור תמיד הייתי נחוש למגר את כל סוגי הגזענות ולעקור מהשורש את סרטן האנטישמיות". עם זאת, הוא טען שהממצאים בדוח לגבי היקף האנטישמיות "מוגזמים באופן דרמטי" בשל סיבות פוליטיות.

כזכור, לפני שלוש שנים נסע קורבין לצפון-אפריקה, והניח זר על קברו של אחד המחבלים הפלסטינים שהיו מעורבים בטבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972 – כך נחשף ב"טיימס אוף סאנדיי". החשיפה הזאת זכתה לגינוי בממלכה המאוחדת, ומזכיר ההגנה הבריטי, סיר מייקל פלון, אפילו אמר במהלך מערכת הבחירות כי היא מוכיחה שיושב ראש הלייבור אינו ראוי להיות ראש הממשלה בלונדון.

לפי הדיווח ב"טיימס", באוקטובר 2014 נסע קורבין לטוניסיה לקברו של עאטף בסיסו, שהיה אחראי המודיעין של אש"ף ב-1972, והיה מעורב בתכנון הפעולה באולימפיאדה. הוא חוסל ב-1992 בפריז, בפעולה המיוחסת למוסד, לאחר שנורה שלוש פעמים בראשו בסמוך למלון בבירה הצרפתית.

באותה עת היה קורבין כותב טור באופן קבוע ב"מורנינג סטאר", ואז כתב כי השתתף בטקס לזכרם של אנשים שנהרגו בידי סוכני מוסד בפריז בשנת 1991. הוא אמר כי "זרים הונחו על הקברים", ותיאר את היום כ"נוגע ללב". כעת הצליחו הבריטים לקשר בין שני האירועים. הבלבול נובע, בין השאר, מהעובדה שהחיסול של בסיסו רק מיוחס למוסד, ושבכל מקרה התרחש בשנת 1992, ולא 1991.

כזכור, במערכת הבחירות האחרונה הדיח ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון את קורבין שהתמודד מולוברוב גדול. מייד עם הגעת התוצאות אמר קורבין כי הוא יתפטר מהנהגת המפלגה שבה עמד מאז 2015 לאחר שהיא תעבור "תהליך של בדיקה עצמית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture