קמפיין ביידן.

אובמה בעצרת עם ביידן: "לטראמפ אכפת מהאגו שלו, לג'ו אכפת מכם"

פחות מ-72 שעות לפתיחת הקלפיות של יום הבחירות בארה"ב המועמדים לנשיאות מחממים מנועים. והיום נערכו לראשונה עצרות בחירות בהן השתתפו ביידן ואובמה יחדיו. הנשיא טראמפ עורך בליץ בפנסילבניה. לדבריו "פנסילבניה תציל את החלום האמריקני"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פחות מ-72 שעות לפתיחת הקלפיות של יום הבחירות בארה"ב, שני המועמדים לנשיאות הגיעו הערב (מוצ"ש) לסבב שכנועים נוסף במדינות חגורת החלודה, שב-2016 הגישו לדונלד טראמפ – בפער קטנטן – את הניצחון על הילרי קלינטון. טראמפ עורך הערב והלילה לא פחות מ-4 עצרות בפנסילבניה, המסתמנת כמדינה שעשויה להכריע את גורל מערכת הבחירות כולה, ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן מקיים שתי עצרות במישיגן כשלצדו שחקן חיזוק, הנשיא לשעבר ברק אובמה, שנהנה מפופולריות גדולה במפלגה.

הנשיא לשעבר אובמה הצטרף לקמפיין השטח של ביידן כבר בשבוע שעבר, ומאז נאם בפני תומכי הדמוקרטים בפנסילבניה ובפלורידה, אבל, העצרות היום בפלינט ובדטרויט הן ההופעות הראשונות שלו ושל ביידן על אותה במה בקמפיין הזה. כמו רוב העצרות הדמוקרטיות בשבועות האחרונים, שני האירועים נערכים במתכונת "דרייב אין": תומכי ביידן מגיעים במכוניותיהם, נשארים ישובים בהן או עומדים לצדן.

בנאומו הערב בפלינט תקף אובמה את טרמאפ על יחסו למגפת הקורונה, ועל העובדה שהוא ממשיך לקיים עצרות צפופות בהשתתפות רבים מתומכיו למרות הסכנה שבהן. "מה האובססיה שלו עם הגודל של קהל? אף אחד לא בא ליום ההולדת שלו כשהוא היה ילד? הוא בטראומה?, כשהמדינה שלנו עוברת מגפה, לא מזה אתה צריך לדאוג. לטראמפ אכפת מהאגו שלו, לג'ו אכפת מכם".

עוד אמר הנשיא לשעבר: "שלושה ימים נותרו עד לבחירות החשובות ביותר בימי חיינו", אמר אובמה לקהל בפלינט, והבטיח לבאי העצרת שביידן וסגניתו קמלה האריס יגנו על ביטוח הבריאות. "ג'ו ביידן הוא אחי. אני אוהב אותו, והוא יהיה נשיא נפלא".

"במשך 8 שנים ג'ו היה האדם האחרון בחדר כשעמדתי בפני החלטה חשובה. יש לו האופי והניסיון להפוך אותנו למדינה טובה יותר. הוא וקמלה יילחמו לא רק בשביל עצמם, אלא בשביל כל אחד מאיתנו. ואנחנו בטח לא יכולים להגיד את זה על הנשיא הנוכחי".

כשסיים לנאום הזמין אובמה את ביידן. בפתח דבריו אמר המועמד הדמוקרטי: "אני מאמין שהמסר שלנו יהיה חזק וברור – הגיע הזמן של טראמפ לארוז וללכת הביתה, "גמרנו עם הכאוס, הציוצים, הזעם, השנאה, הכישלון והסירוב לקחת אחריות כלשהי. יש לנו הרבה עבודה לעשות. אם אבחר לנשיא שלכם – נעשה את זה. נשתלט על מגפת הקורונה, ביום הראשון שלי נכניס לתוקף תוכנית מסודרת – נעשה את כל הדברים שהנשיא אובמה אמר ממש עכשיו שהיו צריכים להיעשות כבר לפני חודשים. תארו לכם איפה היינו אם היה לנו נשיא שעוטה מסכה במקום לצחוק על מסכות".

בעצרת הראשונה שלו הערב בפנסילבניה, בניוטון, אמר הנשיא טראמפ כי ארה"ב ניצבת על פרשת דרכים, וכי לבחירות הקרובות יש פוטנציאל להיות ציון דרך גדול בתולדות המדינה. טראמפ טען שהוא בדרך לנצח בפנסילבניה, ושבעוד שלושה ימים "זו תהיה המדינה שתציל את החלום האמריקני". הקהל קרא לעברו "ארבע שנים נוספות", והוא הבטיח לבאי העצרת ש"גל אדום בדרך" – כשכוונתו למבול הצבעות של תומכיו ותומכי המפלגה הרפובליקנית, שצבעה אדום.

בינתיים בארה"ב נמשכת כל העת ההצבעה המוקדמת. יותר מ-90 מיליון אמריקנים כבר הצביעו. כך דיווח אטילה שומפלבי ב'ווינט'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture