"הולכים להעצים את היכולות שלנו": הרמטכ"ל חנך את מתקן "מצודת דוד"

המתקן מממש את אסטרטגיית המידע הצבאית המובלת ע"י מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית באגף התקשוב וההגנה בסייבר, כמו גם מאפשרת את עליונות המידע של צה"ל המובלת על ידי אגף המודיעין. המתקן ממוקם בדרום הארץ, מנוהל על ידי יחידה טכנולוגית מסווגת באגף המודיעין

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הדאטה סנטר, מרכז הנתונים הרב-זרועי הראשון מסוגו בצה"ל- מתקן 'מצודת דוד' נחנך היום (ראשון), בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובנוכחות ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן.  המתקן הינו מרכז הדאטה הגדול ביותר שהוקם בצה"ל. המתקן מאופיין בתכנון הנדסי ברמה גבוהה החל מתשתיות ייחודיות עליהן מבוסס המתקן, דרך חומרה חדשנית ומתקדמת, ועד להגירת יישומים מודרניים כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בצה"ל.
 
תפקיד המתקן לאחסן את מערכות המידע המבצעיות של צה״ל. המתקן מאפשר קפיצת מדרגה משמעותית ברציפות התפקודית של צה"ל ומאפשר גמישות לשינויים ולהתעדכנות טכנולוגית. המערכות שנמצאות במתקן הינן המערכות המבצעיות ביותר של צה״ל, אשר בליבת התהליך המבצעי – אש, מודיעין ופיקוד ושליטה.
 
המתקן מממש את אסטרטגיית המידע הצבאית המובלת ע"י מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית באגף התקשוב וההגנה בסייבר, כמו גם מאפשרת את עליונות המידע של צה"ל המובלת על ידי אגף המודיעין. המתקן ממוקם בדרום הארץ, מנוהל על ידי יחידה טכנולוגית מסווגת באגף המודיעין, ומהווה אבן דרך משמעותית למעבר אמ״ן לנגב.
 
ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי אמר באירוע: "צה"ל עלה לנגב מזמן, האיץ את העלייה לנגב בעשור האחרון וימשיך לעלות לנגב ולהתרחב. הבסיסים החדשים של אגף המודיעין ואגף התקשוב שאנו חונכים, כמו גם המכלול המודיעיני הייחודי שהוקם כאן בנגב הם ביטוי מובהק לכך. הבסיס הזה יאפשר לצה"ל לייצר יותר מודיעין, לייצר יותר מטרות, להנגיש את המידע ליחידות בשטח, ויגדיל את הכושר ההתקפי של צה״ל שהוא נושא מרכזי שהצבנו בתכנית הרב שנתית".

"בעשור האחרון צה"ל העביר עשרה בסיסים וגופים לנגב, למעלה משניים עשר אלף חיילים ואנו הולכים להמשיך זאת. אנו מתכוונים לעשות שתי משימות מרכזיות בנגב- האחת, להגן על הדרום ועל הנגב, והשניה, ברוח דוד בן גוריון וממשלת ישראל- לעזור בפיתוח של הדרום ושל הנגב. אנו רואים יום יום בזכות המודיעין המשובח של אמ״ן, איזה קו הגנה המודיעין מייצר לנו, אילו יכולות תקיפה בחזית ובעומק המודיעין מייצר לנו, איזה פיגועים המודיעין מונע ואיזה יכולת קבלת החלטות זה מייצר לנו. אבל אסור ואי אפשר שהציונות פה תהיה חד צדדית. לכל המשרתים באמ"ן ובצה"ל בכלל, מגיעים תנאי שירות סבירים כשהם משרתים בדרום ובנגב בפרט".

עוד אמר כוכבי: "אני קורא לכל מי שיש לו יד ורגל, להשפיע על העניין הזה כדי שאנשים שמשרתים 10 ,15 ו-20 שנים ברציפות, באותו בסיס יהיו עם תנאים סבירים. אנחנו הולכים להרחיב את ההתבססות בנגב, אנחנו הולכים להעצים את היכולות שלנו בנגב ואגף המודיעין הולך להיות חוד החנית של העניין הזה".
 
ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן אמר: "היום הוא יום מרגש ומשמעותי עבור אגף המודיעין. היום אנו חונכים את 'אבן הראשה', הראשון בבסיסים הרב תחומיים ובטרנספורמציה הדיגיטלית של צה"ל. 'היסוד החמישי' כך אנו קוראים לתהליך השינוי האסטרטגי. ישנם ארבע ממדי לחימה בצה"ל- אוויר, ים, יבשה והממד הקיברנטי. אבל אלו שווים הרבה פחות בלי מודיעין מאפשר, שמהווה כופל עבור כל אחד ואחד מממדי הלחימה האלו".  

"אגף המודיעין שש לקראת הירידה לנגב. מעבר לסיפור הארגוני והדיגיטלי, יש עניין ציוני שאנחנו לא מתביישים לדבר עליו- מימוש חזונו של דויד בן גוריון והגשמת ההתיישבות וקידום הטכנולוגיה בנגב מהווה מרכיב מרכזי במוטיבציה של אמ"ן לרדת לנגב. אנחנו נעשה את זה ונפתור את כל הבעיות שבדרך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture