Yonatan Sindel/Flash90

ביטן: "אם רגב תחתום על ההסכם הגזעני באשדוד – תהיה לה מלחמת עולם" • צפו

בדיון היום בועדת העלייה והקליטה התברר כי האוצר מתעקש שלא לכלול 26 עובדים יוצאי אתיופיה בהסכם החדש שייחתם עם חברת הנמל אשדוד. יו"ר הוועדה דוד ביטן (הליכוד) הכריז כי ימנע בכוחו הפוליטי הסכם שכזה, יעמוד בקשר עם משרי האוצר והתחבורה, ויצא למאבק ציבורי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

סערה בוועדת העלייה והקליטה. כאשר במהלך דיון היום (שני) התברר כי האוצר מתעקש שלא לכלול 26 עובדים יוצאי אתיופיה בהסכם החדש שייחתם עם חברת הנמל אשדוד. יו"ר הוועדה דוד ביטן (הליכוד) הכריז כי ימנע בכוחו הפוליטי הסכם שכזה, יעמוד בקשר עם משרי האוצר והתחבורה, ויצא למאבק ציבורי בעניין.

הוא אמר: "דיברתי עם שרת התחבורה מירי רגב בעניין, והיא קצת מתחמקת ממני. אם משרדה יחתום על ההסכם הזה – היא תהיה במלחמת עולם איתי. למרות הבטחת השרה רגב כי מנכ"ל משרד התחבורה ישתתף בדיון – גם הוא התחמק מלהופיע בו היום".

הוועדה קיימה ישיבה ראשונה בנושא לפני שלושה חודשים, ובדיון עלה הצורך בהמשך העסקתם של כל 31 העובדים שנקלטו לעבודה בנמל אשדוד, לפני כשלוש שנים, במסגרת חובת הייצוג ההולם והגיוון התעסוקתי בחברות הממשלתיות. היו אלו 26 עובדים מבני העדה האתיופית, והשאר נשים ובני מיעוטים.

עובדים אלה נמצאים עדיין באי ודאות תעסוקתית, בגלל שאת הקביעות הם אמורים לקבל בעוד כשנה – לאחר 4 שנות עבודה בנמל. יו"ר הוועדה ביקש בדיון הקודם מהנהלת הנמל, להבטיח לעובדים אלה ביטחון תעסוקתי ובוודאי שלא לפטר אותם, וכן ביקש להגיע להסכמות עם ההסתדרות בכך שהיא לא תבקש להכניס עובדים נוספים לנמל עקב תקדים העובדים האלה.

מנכ"ל הנמל משה ז'נה, שהשתתף בדיון הקודם ציין כי מדובר בעובדים טובים המבצעים את עבודתם באופן מיטבי, אך בקיץ הקרוב תחל התחרות בין נמלי ישראל, וכל נמל יאלץ להקטין עלויות ולצמצם עובדים כדי להתייעל – ולפיכך מתנהלות שיחות עם ההסתדרות כשהיעד הוא להשאיר את העובדים.
המנכ"ל ציין את תכנית הפרישה מרצון האמורה לצאת לפועל, המיועדת לעובדים החל מגיל 50. בתוכנית זו אמורים לפרוש 112 עובדים, ובמקומם אמורים להיקלט עובדים אלה.

בסיכום הישיבה הוחלט כי הועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא, וכן סוכם כי הנהלת הנמל תעדכן את הוועדה בהתנהלות. עדכון זה לא התקבל בוועדה, והנה – בשבוע שעבר, נודע לוועדה, כי בהסכם החדש, שגובש ע"י האוצר ושאמור להיחתם בשבוע הבא, הוחלט שלא לכלול את העובדים האלה בהסכם. ביטן קרא למשרד התחבורה שלא לחתום על ההסכם החדש, ואפילו במחיר פגיעה בכלל עובדי הנמל – כדי לשמור על מעמד עובדים אלו.

תומר שרבף, רכז חברות ממשלתיות באגף שכר והסכמי עבודה באוצר, התעקש על אי הכללת 26 העובדים בהסכם החדש. משה ז'נה, מנכ"ל הנמל, הדגיש כי "הכדור לא נמצא רק אצל האוצר, אלא גם אצל ועד העובדים, ואם לא תהיה פרישה מוקדמת מצד ותיקי העובדים לא נוכל לכלול עובדים נוספים".

ביטן ציין כי "הוועדה לא תתן לפגוע בעובדים אלה ועל הנהלת הנמל לכבד סיכומים שהתקבלו בוועדה לפני 3 חודשים – ולא לנקוט בצעדים חד צדדיים כנגד העובדים המסורים האלה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture