מתקפת הטרור בווינה: המחבל נולד בעיר; שני גברים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע

סוכנות הידיעות האוסטרית דיווחה כי המפגע היה מוכר לשירותי הביטחון, בעקבות רצונו להגיע לסוריה עם 90 אוסטרים איסלאמים נוספים. כאלף שוטרים נפרסו היום ברחובות וינה לחיפושים אחר מפגעים נוספים שהשתתפו במתקפת הטרור. נתניהו גינה את הפיגוע

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שעות לאחר הפיגוע בווינה, שבו נהרגו לפחות שלושה בני אדם ונפצעו 17, שר הפנים האוסטרי קארל ניהאמר אישר כי המחבל שחוסל במרכז הבירה הוא קורטין ס. בן 20, בעל אזרחות כפולה – אוסטרית וצפון מקדונית. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות האוסטרית, המפגע היה מוכר לשירותי הביטחון, בעקבות רצונו להגיע לסוריה עם 90 אוסטרים איסלאמים נוספים.

בינתיים, מתגלים פרטים נוספים על המחבל שנורה למוות על-ידי המשטרה. לפי דיווח בעיתון האוסטרי Falter, המחבל נולד וגדל בווינה ויש "שורשים אלבניים", אך הוריו נולדו בצפון מקדוניה. "המשטרה לא חשבה שהוא מסוגל להוציא לפועל פיגוע בווינה", אמר עורך העיתון שלא ציין מהו המקור שעליו הוא מסתמך. פרטים נוספים שידועים על המחבל שחוסל הם שהוא היה איסלאמיסט תומך דאעש ו"חמוש בכבדות". הוא לבש חגורת נפץ שהתבררה בהמשך כמזויפת, והיו ברשותו רובה סער וכמה אקדחים.

במקביל, שני גברים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע. לפי סוכנות הידיעות APA, שני חשודים נעצרו בעיר סנקט פלטן שבמרחק כשעה נסיעה מווינה. לפי הדיווחים, הכוחות ערכו חיפוש בבתיהם של העצורים. שר הפנים האוסטרי אמר כי חיפושים כאלה בוצעו ב-15 בתים לפחות מאז הפיגוע.

המחבל, ככל הנראה יחד עם שותפים נוספים, פתח באש בשישה מוקדים שונים בווינה, בין היתר לעבר ברים ומסעדות שבהם שהה קהל רב שניצל את הלילה האחרון לפני הסגר.

כאלף שוטרים נפרסו היום ברחובות וינה לחיפושים אחר מפגעים נוספים שהשתתפו במתקפת הטרור שהחלה אמש ליד בית הכנסת הראשי בעיר. לפחות ארבעה בני אדם נהרגו במתקפה, בהם שוטר, ושבעה אנשים נוספים אושפזו בבתי החולים כשהם בסכנת חיים.

שר הפנים האוסטרי הודיע הבוקר כי המחבלים שחוסל אמש בווינה על ידי כוחות הביטחון האוסטריים היה איסלאמיסט תומך דאעש שהיה "חמוש בכבדות". המחבל היה חלק מחוליה שהיו מעורבים במתקפת הטרור על העיר. ניהאמר ציין כי המחבל לבש חגורת נפץ, אך בהמשך הודיעה המשטרה בווינה שמדובר היה בחגורת נפץ מזויפת. לדבריה היו ברשותו רובה סער וכמה אקדחים. הרשויות מסרו כי פרסום זהות המחבל שחוסל בשעה זו עלול לפגוע בחקירה המתנהלת כעת.

משטרת אוסטריה עדכנה כי במתקפה בבירת אוסטריה נרצחו ארבעה בני אדם, שני גברים ושתי נשים. עוד ציינה המשטרה כי 14 בני אדם נפצעו באורח קשה, אחד מהם הוא שוטר. שר הפנים קרא לתושבי וינה להישאר בבתיהם והדגיש כי מתקפת הטרור הייתה ניסיון לפגוע בדמוקרטיה ובחברה של אוסטריה. עוד הוסיף כי כוחות הביטחון עורכים חיפוש בביתו של המחבל שחוסל וציין כי ההערכה היא שישנו יותר מתוקף אחד, אחרי שכבר מוקדם יותר הלילה עדכן שכוחות הביטחון עורכים מצוד אחרי חשוד נוסף שכנראה הצליח להימלט. לדבריו מדינות שכנות מסייעות לאוסטריה במבצע שנפתח בעקבות מתקפת הטרור.

במקביל, ברחבי העולם ממשיכים לגנות את הפיגוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת גינוי וכתב: "ישראל מגנה את המתקפה האכזרית בווינה ועומדת לצד אוסטריה בסולידריות מלאה. על כל העמים המתורבתים להתאחד כדי להביס את הטרור האסלאמי שמרים את ראשו".

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ אמר הלילה כי מדובר ב"מתקפת טרור דוחה" והוסיף: "אנו עוברים כעת שעות קשות. אני רוצה להודות לכל צוותי החירום שמסכנים את חייהם למען הביטחון שלנו, במיוחד היום. המשטרה תפעל בתקיפות נגד מבצעי הפיגוע", כתב בטוויטר.

נשיא צרפת עמנואל מקרון צייץ בטוויטר כי "הצרפתים חולקים את ההלם והצער של העם האוסטרי". מקרון הוסיף כי "זו אירופה שלנו. אויבינו חייבים לדעת עם מי יש להם עסק. לעולם לא ניכנע". קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה: "בשעות הקשות הללו, שבהן וינה הפכה למטרת טרור, מחשבותיי עם האנשים ועם כוחות הביטחון שעומדים אל מול הסכנה, אנחנו, הגרמנים, עומדים עם חברינו האוסטרים. המלחמה בטרור האיסלאמי היא משותפת". גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה וראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס הביעו הלם וצער בעקבות המתקפה.

בארה"ב גינו את המתקפה בווינה. הנשיא דונלד טראמפ אמר: "המתקפות המרושעות האלה נגד אנשים חפים מפשע חייבות להיפסק. ארה"ב עומדת לצד אוסטריה, צרפת ואירופה כולה במאבק נגד טרוריסטים, כולל טרוריסטים איסלאמיסטים קיצונים". המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן אמר כי "כולנו חייבים להיות מאוחדים נגד שנאה ואלימות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture