Oren Ben Hakoon/POOL

גנץ זועם על ההדלפות – אך חוזר בו מהדרישה לקיים פוליגרף לחברי סיעתו

לאחר פירסום ציטוטים מתוך ישיבת סיעת כחול לבן, שבמהלכה גנץ הודה שנתניהו לא יכבד את ההסכם, שר הביטחון רצה שחברי מפלגתו יעברו בדיקת פוליגרף. הבוקרהוא ביטל את בדיקת הפוליגרף לטענתו הוא גילה את מקור ההדלפות. בסביבתו אומרים כי הוא יטפל בהדלפות בזמן הנכון ובמקום הנכון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר פירסום ציטוטים מתוך ישיבת סיעת כחול לבן, שבמהלכה גנץ הודה שנתניהו לא יכבד את ההסכם, שר הביטחון רצה שחברי מפלגתו יעברו בדיקת פוליגרף. הבוקר (רביעי) הוא ביטל את בדיקת הפוליגרף לטענתו הוא גילה את מקור ההדלפות. בסביבתו של יו"ר כחול לבן אומרים כי הוא יטפל בהדלפות בזמן הנכון ובמקום הנכון.

הדרישה לפוליגרף הובילה לזעם רב במפלגה וחברי סיעה הגיבו: "מישהו כאן שכח שאנחנו בפוליטיקה ולא במטכ"ל". בסביבת גנץ טענו אז בתגובה כי "הדרישה הגיעה מחברי כנסת שרצו לנקות את שמם מההדלפות".

הציטוטים שדלפו מישיבה שקיימו חברי סיעת כחול לבן בתחילת השבוע אשר נועדה להכריע האם פני המפלגה להמשך השותפות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו או שהולכים לפיזור הכנסת גילו כי ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אינו מאמין שנתניהו יקיים את הסכם הרוטציה עליו חתמו.

גנץ נשאר בינתיים עם רטוריקה לוחמנית, אבל נמנע ממעשים שאין מהם דרך חזרה. "אני רוצה ממשלה מתפקדת", אמר בישיבה. "אם אמצא את הדרך נישאר בממשלה ואם לא, אני מוכן לשלם בכיסא שלי. אני כבר מבין שרוטציה אני לא אקבל ואני לא אאמין לביבי גם יום לפני הרוטציה. אני לא אאמין".

לפי דיווח ב'חדשות 12', בכחול לבן הדעות חלוקות לגבי המשך השותפות. בישיבת הסיעה הטעונה שנערכה ביום ראשון ייצגו רם שפע, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר את הקו המיליטנטי וטענו כי "אי אפשר יותר לא לעמוד במילה שלנו. אם אי אפשר לסמוך על ביבי, בואו נלך עכשיו לבחירות. שום דבר לא ישתנה בעוד כמה שבועות".

בנוסף, שר החוץ גבי אשכנזי יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן המייצגים את הקו הניצי הזהירו בישיבה: "אם נכנעים על התקציב, אין כחול לבן. אני באתי להיות חלק מהאלטרנטיבה. אני מבין שהוא בחיים לא ייתן רוטציה לבני. ולכן צריך לפרק עכשיו", כך אשכנזי.

מנגד, חילי טרופר, עומר ינקלביץ' ופנינה תמנו שטה הובילו קו פייסני יותר. טרופר הציג לחבריו טיעון מעניין: "לא נלך לרבנות על דחייה של חודש. לא צריך על זה להפיל את הממשלה. תזכרו את האלטרנטיבה. ממשלה של ביבי ובנט. יש לנו אחריות". ינקלביץ' הצטרפה לדבריו: "ללכת עכשיו לבחירות זו התאבדות".

בסיום הישיבה הבטיח גנץ לחברי הסיעה שינסה להכריע תוך שבועיים. המשמעות היא שאין שום סיכוי להצעה לפיזור הכנסת ביום רביעי הקרוב וגם בזה שאחריו.

בליכוד מסרו בתגובה לציטוטי גנץ: "זה לא הזמן לפילוגים. ראש הממשלה קורא לכחול לבן להמשיך לעבוד יחד כדי להשאיר את התחלואה נמוכה, לפתוח את המשק באחריות ולסייע כלכלית לאזרחי ישראל. זה לא הזמן לפוליטיקה".

מאמר קודם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture