נתניהו ושר החוץ של בחריין. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ביום שלישי הקרוב: הסכמי הנורמליזציה עם בחריין יובאו לאישור הכנסת

בקשת יושב ראש הכנסת יריב לוין ובהתאם להחלטת ועדת הכנסת, ביום שלישי הקרוב לאחר סדר היום הרגיל הקבוע, בשעה 14:00, תועמד על סדר היום ההודעה המשותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין – דיון והצבעה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ביום שלישי הקרוב הסכם הנורמליזציה של ישראל עם בחריין תובא לאישור הכנסת זאת כשבועים לאחר אישור הממשלה על ההסכם.

מדוברות הכנסת נמסר כי לבקשת יושב ראש הכנסת יריב לוין ובהתאם להחלטת ועדת הכנסת, תוקדם שעת פתיחת המליאה ביום שלישי, כ"ג בחשוון התשפ"א, 10 בנובמבר 2020, לשעה 11:00. לאחר סדר היום הרגיל הקבוע, בשעה 14:00, תועמד על סדר היום ההודעה המשותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין – דיון והצבעה.

ועדת הכנסת החליטה כי הדיון הוא אישי ולכל דובר יוקצו 4 דקות. שרים וסגני שרים שאינם חברי כנסת יוכלו גם הם לשאת דברים.

כזכור, לפני כשבועיים הממשלה אישררה את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות וכן אישרה את העברת "כינון קשרי שלום, דיפלומטיה וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין" לאישור הכנסת.

בפתח ישיבת הממשלה לפני כשבועיים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מביא היום לאישור הממשלה את הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות לאחר שזה אושר בכנסת. הממשלה גם תאשר את ההעברה לכנסת של הסכם כינון קשרי השלום עם בחרין. כפי שידוע לכם, גם הכרזנו בסוף השבוע על הסכם נורמליזציה נוסף. הפעם עם סודאן, שהייתה מדינת אויב עד לפני שנים אחדו".

"מדינה ששיתפה פעולה עם איראן בהברחת אמצעי לחימה מסוכנים מאוד לחמאס לשימוש נגד ישראל. השינוי הזה חל כתוצאה מעמידה איתנה שלנו נגד איראן, כתוצאה מנקיטת פעולות נגד פעילותה והניסיון שלה להבריח דרך סודאן, וגם כמובן כתוצאה מהשינויים הפנימיים שהתחוללו בסודאן שאנחנו מברכים עליהם".

עוד אמר רה"מ "זהו שינוי אדיר. אחרי רבע מאה שנים ללא הסכמי שלום, אנחנו הבאנו שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות. זה איננו דבר מקרי, כפי שאמרתי אמש. זו תוצאה של מדיניות ברורה שהובלתי בשנים האחרונות, באינטנסיביות רבה של מאמצים רבים שנעשו הן בגלוי, והן בסתר, במשך שנים. אני לא יכול לספר על כל הפגישות, על כל המאמצים, על כל הנתיבים שפעלנו בהם".

"אבל ברור לגמרי שיש כאן שינוי של אותה קונספציה שאומרת שהדרך היחידה להגיע לנורמליזציה ולהסכמי שלום עם העולם הערבי זה לעשות דברים שיסכנו את ביטחון ישראל, יסיגו אותנו לקווי 67' שאינם בני הגנה, נעקור למעלה ממאה אלף יהודים ונחלק את ירושלים. אני תמיד האמנתי שיש דרך אחרת, ושהדרך הזאת בסופו של דבר תביא גם להתפייסות עם חלקים ניכרים בעולם הערבי, וגם בסופו של דבר, לשינוי והתפכחות אצל הפלסטינים לעשיית שלום ריאלי איתם – ולא השלום שיסכן את עצם קיומנו".

"מה שאנחנו עושים זה שלום מתוך עוצמה, שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה. אני מזכיר לכם שבח׳רטום, בירת סודאן, אומצו ב-1967 שלושת הלאווים של הליגה הערבית – לא לשלום עם ישראל, לא להכרה בישראל ולא למשא ומתן עם ישראל. ואילו היום ח׳רטום אומרת – כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל וכן לנורמליזציה עם ישראל".

את דבריו סיים נתניהו ואמר "בקרוב ייפגשו בסודאן משלחת ישראלית מול מקביליהם הסודאנים, כדי לדון בשיתופי פעולה בתחומים רבים, כולל בתחום ההגירה, שאנחנו דנים בו. אני מבקש שוב להודות לנשיא טראמפ ולצוותו. חלקם חשוב ביותר בהשגת שלושת הסכמי השלום הללו. אני מבקש להודות בהזדמנות זאת למנהיגי סודאן על החלטתם ההיסטורית לכונן נורמליזציה עם ישראל. אנחנו מרחיבים את מעגל השלום. יצטרפו בהמשך מדינות נוספות אם רק נתמיד במדיניות הזו. היא הביאה לנו תוצאות שיכולנו רק לחלום עליהם – ואני חולם על הרבה יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture