צילום: גלעד גוטמן

לפיד בעצרת לזכרו של רבין: "מוכרחים להבריא את ישראל"

בנאומו אמר: "אנחנו נמצאים פה היום, כי יצחק רבין השאיר לנו צוואה פשוטה: לשמור על המדינה שלנו. אנחנו נשמור על המדינה שלנו, כי אנחנו אוהבים אותה אהבת נפש. אנחנו ציונים, לאומיים, אוהבי ישראל, אז לא נוותר"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, נאם הערב בכיכר רבי בעצרת הזיכרון לרה"מ יצחק רבין ז"ל. בפתח נאומו אמר: "בשבועות האחרונים צץ שלט חדש בהפגנות. אני רואה אותו כל שבת בגשרים. אני רואה אותו פה…. כתובות עליו שתי מילים באותיות כחולות לבנות: "אנחנו התקווה". אני לא יודע מי המציא אותו. אבל מאז שראיתי אותו בפעם הראשונה, הוא מופיע בכל מקום. "אנחנו התקווה". לא כתוב על השלט מי זה אנחנו, לא כתוב מהי התקווה. גם לא צריך".

"אתה רואה את שתי המילים האלה, "אנחנו התקווה", ואתה מבין שזו לא מחמאה, זה תפקיד. התקווה היא מערכת הפעלה. התקווה מגיעה כשאנשים רגילים עושים דברים לא רגילים. התקווה מגיעה כשאנשים שקטים מפסיקים לשתוק. אי אפשר לחיות בלי תקווה, אבל היא לא באה מעצמה. התקווה קוראת לנו להיאבק עליה. אז אנחנו יוצאים – לצמתים, לגשרים, לבלפור, לכיכר הזו – כדי להביא אותה".

הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים פה היום, כי יצחק רבין השאיר לנו צוואה פשוטה: לשמור על המדינה שלנו. זה תקציר מורשת רבין: אנחנו נשמור על המדינה שלנו, כי אנחנו אוהבים אותה אהבת נפש. אנחנו ציונים, לאומיים, אוהבי ישראל, אז אנחנו לא נוותר. אנחנו נגן על המדינה שלנו מפני אלה שמנסים להרוס אותה מבחוץ, אלה שמנסים להרוס אותה מבפנים. נגן עליה מאלה שמנסים להרוס אותה מכס השלטון. הם לא יגדירו לנו מי אנחנו. אנחנו לא נקבל שיעור בפטריוטיות מאף אחד. הם לא יגידו לנו מה זה שמאל ומה זה ימין. הם לא יגידו לנו מי ציוני".

בשלב זה של נאומו עבר להתייחס לרבין, :השבוע הזה, שבוע הזכרון לרצח רבין, הוא השבוע שבו כולם מדברים על אחדות העם. אנחנו מוכרחים להתחיל להבריא את ישראל, להתחיל תהליך של ריפוי. אבל יש רק דבר אחד שיכול לעשות את זה. רק דבר אחד שסביבו אנחנו יכולים להתאחד באמת: החוק. שמירת החוק. שלטון החוק. הרוצח האמין שהחוקים לא חלים עליו. זה המקום שבו ההרס מתחיל. באנשים שחושבים שהחוקים לא חלים עליהם. היו כאלה אז, יש כאלה היום. אז הם מחו נגד הממשלה. היום הם יושבים בממשלה. לא מספיק התייצבנו מולם אז, בימים שקדמו לרצח. למדנו את הלקח. זה לא יקרה לנו שוב. אנחנו מתייצבים מולם היום. בגשרים, בצמתים, בכיכר הזו, ביום הזה, אנחנו אומרים להם: "עד כאן"".

לדבריו, "אנחנו צריכים להתאחד – חילונים ודתיים וחרדים, יהודים וערבים, אנשי ימין, אנשי שמאל, אנשי מרכז. למול המגיפה, למול התפרקות הכלכלה, אנחנו זקוקים לזה כאוויר לנשימה. אין לנו קיום אלא ביחד. רק יש לזה תנאים מחייבים. אחדות העם מחייבת דמוקרטיה עם מוסדות חזקים, בתי משפט עצמאים וחזקים. שלטון נקי כפיים שאומר את האמת לאזרחיו. אחדות מחייבת מנהיגות שאפשר להאמין לה. שתלחם בשחיתות, תשאף לשלום, תוביל לקידמה. תפסיק להסית, תפסיק לחפש אשמים, ותתחיל למצוא פתרונות לבעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים. אנחנו צריכים להתאחד סביב ישראליות הגונה ושומרת חוק. סביב יהדות מתונה, מאירת פנים, שאף אחד לא עושה בה שימוש פוליטי. אלוהים הוא של כולם. הוא לא שייך לאף מפלגה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"יהדות מתונה"? השם ישמור אותנו מהאנשים האלה, מעניין מאוד מזה מתון אצלו, רפורמי?להכניס נשים לרבנות? חתיכת נחש, בהתחלה אמר שכולם צריכים להיות ביחד גם חרדים ובסוף אומר יהדות מתונה, אני מקווה שהקב"ה יביא את המשיח בקרוב, שהתמימים לא יפלו בפח של הרקובים האלה

דפוק על החיים מנצל ת'במה ועוד איך…
.

חחחח רק אתה תבריא את ישראל זוכרים מה עשית לנו אחרי שנבחרת בפעם הקודמת👺

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו