צילום: ויקיפדיה

במערכת הפוליטית בישראל מברכים את ביידן; נתניהו וגנץ שומרים על שתיקה

במערכת הפוליטית יוצאים בהודעות חגיגיות לרגל היבחרו של ג'ו ביידן לנשיא ה- 46 של ארה"ב. נתניהו וגנץ עדיין שומרים על שתיקה, גורמים בסביבת נתניהו מוסרים כי הוא מחכה לתוצאות הרשמיות שיגיעו. לפיד תוקף: "פחדנות מבישה שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שרשתות התקשורת בארה"ב הכריזו על כך שג"ו ביידן יהיה הנשיא ה- 46 של ארצות הברית של אמריקה. נבחרי הציבור בארץ החליטו לברך את ביידן והאריס אך ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ עדיין לא הוציאו הודעה רשמית מטעמם. גורמים בסביבת נתניהו מוסרים כי הוא מחכה לתוצאות הרשמיות שיגיעו מהקלפיות ברחבי ארה"ב.

שר המשפטים אבי ניסנקורן היה הראשון מבין שרי הממשלה שהגיב לניצחונו של ביידן, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן! ברכות לקמלה האריס, האשה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא וברכות לעם האמריקאי על ההליך הדמוקרטי הראוי. אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".

שר הכלכלה עמיר פרץ אמר: "מברך על היבחרו של הנשיא גו׳ ביידן ומאחל לו הצלחה, מודה לטראמפ על הבאת הישגים כידיד ישראל כמו הסכמי השלום. ארה״ב הוכיחה שוב כי הדמוקרטיה היא סלע קיומה של המדינה. כעת יוכל ביידן לתווך בחידוש המו״מ מול הפלסטינים ודווקא בעת הזו, ברורה מתמיד נחיצות גוש כחול לבן-העבודה בממשלת אחדות".

שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ, יועז הנדל אמר: ״מברך את הנשיא הנבחר ג׳ו ביידן. משוכנע שימשיך להיות ידיד אמת ושותף של מדינת ישראל. ‏תודה לנשיא טראמפ על הידידות וקדנציה מופלאה שבה קידם את היציבות האזורית והכניס שלום מתוך עוצמה ואיזון. הערכים המשותפים שמדינת ישראל וארה״ב חולקים הם מעל לכל הנהגה פוליטית״.

יו"ר ימינה נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לך הנשיא טראמפ, בשם עם ישראל. אתה תיזכר לנצח כחבר אמת של מדינת ישראל. הובלת מהלכים מהפכניים לביצור קיומה של ישראל. העברת את שגרירות ארה״ב לירושלים ללא פחד. הכרת ברמת הגולן. הבאת לנו שלום ללא ויתור על שטח. הבהרת שמוקד הסכסוך איננו הפלסטינים. לעולם לא נשכח".

הראשון מהליכוד שהגיב היה ח״כ ניר ברקת: "אני מברך את ג׳ו ביידן על הכרזתו כנשיא הנבחר של ארה״ב ומאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות.
‏אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות. ‏לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו".

‏ח"כ ‎אריאל קלנר (ליכוד) אמר: "הלקח מארה"ב: מלחמת חורמה בזיופים. אני עוקב בדאגה אחרי ההתרחשויות שם וחושש שזה עלול לקרות גם אצלנו. מחר אניח יחד עם ח"כ קטי שיטרית הצעת חוק שתדרוש הצבת מצלמות בקלפיות ופרסום כל הפרוטוקולים והנגשתם לכלל הציבור"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את ג'ו ביידן על היבחרו כנשיא ה- 46 של ארה"ב ומודה לדונלד טראמפ על תרומתו החשובה למדינת ישראל. אני בטוח שהברית האסטרטגית בין ישראל לבין ארה"ב ידידתנו הגדולה תמשיך להתחזק".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לכך שראש הממשלה ושר הביטחון עדיין לא בירכו את ביידן: "גנץ ואשכנזי לא בירכו עדיין את נשיא ארה"ב הנבחר היא פחדנות מבישה שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. אם נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה וראש ממשלת בריטניה יכולים לעשות זאת, גם אתם יכולים".

גם יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ כתב: ״קשה לנתניהו? שינשום עמוק ויתכונן לאכול את הדייסה שבישל כל רגע נוסף שבו ישראל ומנהיגיה נמנעים מלברך את ביידן, מקרב אותנו לבושה גדולה ומדגיש את האיוולת. אם מנהיגי בריטניה, צרפת וגרמניה יכולים – אז גם בישראל יכולים. קשה לנתניהו? שינשום עמוק ויתכונן לאכול את הדייסה שבישל. ‏ומה עם גנץ ואשכנזי – בלעתם את הלשון? תתחברו למציאות".

מייד עם צאת השבת במפלגות השמאל מרכז הוציאו ברכה לג'ו ביידן שעל פי רשתות התקשורת בארה"ב הוא הנשיא ה- 46 של אמריקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture