Flash90

איובי ישראל חוגגים: "הרוע התרחק מאיתנו עם הסתלקות ממשל טראמפ"

יועצו של ראש הרשות הפלסטיני אמר כי "לא היה יותר גרוע מעידן טראמפ וההיפטרות ממנו - הישג". המנהיג העליון באיראן לעג ל"הידרדרות הפוליטית והמוסרית של העם בארה"ב". חברת הוועד הפועל של אש"ף: "העולם צריך גם לנשום"

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה, חגג את הפסדו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית ואמר כי "כך אנחנו יכולים להתמודד בצורה הטובה ביותר עם עסקת המאה, תכנית הסיפוח ומדיניות הנורמליזציה של הנשיא טראמפ".

גם ח'אלד משעל, מבכירי הארגון, לא הסתיר את שמחתו הערב: "הרוע התרחק מאיתנו עם הסתלקות ממשל טראמפ״. עוד אמר כי הוא "קורא לאבו מאזן להיות זהיר" וכן קרא לו לא להסתנוור מבחירתו של ביידן ולמהר לשוב לשולחן המשא ומתן עמו. בנוסף לבכירי תנועת חמאס, אמר הערב יועצו הבכיר של אבו מאזן, נביל שעת': "טראמפ היה הגרוע ביותר – זה הישג להיפטר ממנו".

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, אמרה: "העולם צריך להיות מסוגל גם לנשום. יש לרפא את הטראמפיזם כדי להשיב את שיווי המשקל האנושי, המוסרי והחוקי בארה"ב ומחוצה לה. תופעות כאלו אינן צומחות מתוך ריק". בכיר פתח נביל שעת' השתמש בשפה נחרצת יותר: "לא הייתה תקופה גרועה יותר מזו של טראמפ. הגאולה ממנו היא רווח".

דובר פתח, מוניר ג'ארוב, צייץ: "יש מקרים בודדים בהיסטוריה האמריקנית שבהם הנשיא המכהן אינו זוכה בקדנציה שנייה. טראמפ שייך לרשימה השחורה כעונש על המדיניות הפזיזה שלו, שאיימה על הביטחון והשלום בעולם ואיימה ליצור קרע בחברה האמריקנית עצמה".

מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמינאי, לא חסך את ביקורתו הארסית מהליך הבחירות האמריקאי. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "הסיטואציה בארה"ב ומה שהם עצמם אומרים על הליך הבחירות הוא לא פחות ממדהים. זוהי דוגמה מובהקת לפניה המכוערות של הדמוקרטיה הליברלית בארה"ב. מעבר לעתיד לבוא, דבר אחד כבר ברור והוא שקיעתה המוחלטת של ארה"ב מבחינה פוליטית, אזרחית ומוסרית".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, היה המנהיג הערבי הראשון שהגיב. גם עבדאללה מלך ירדן בירך את הנשיא הנבחר: "אני מצפה לעבוד יחד איתך להמשך ההתקדמות של ההיסטוריה היציבה בשותפות בין ירדן וארצות הברית, לאור האינטרס של המטרות המשותפות שלנו לשלום, ליציבות ולשגשוג".

יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, הצטרף לברכות. "ברכות לג'ו ביידן ולקמלה האריס על הניצחון בבחירות בארה"ב. איחולינו הכנים להמשך הפיתוח והשגשוג של העם האמריקני. איחוד האמירויות וארצות הברית הן חברות ובעלות ברית עם שותפות חזקה והיסטורית, שאנחנו מקווים להדק יחד".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו