Adam Schultz / Biden for President

ביידן בנאום ניצחון: "אהיה נשיא שמאחד את העם – זה הזמן לרפא את אמריקה"

הנשיא הנבחר התייצב לעצרת ניצחון בדלאוור והושיט יד ליריביו הפוליטיים: "העבודה מתחילה בלהשתלט על הקורונה". ביידן פנה לתומכי טראמפ: "התנ"ך אומר לנו שיש זמן לכל דבר, עת לזרוע ועת לקצור - עכשיו זו העת להחלים". סגניתו האריס: "הכול אפשרי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא הלילה (מוצאי שבת) נאום ראשון מאז הכרזת כלי התקשורת במדינה על ניצחונו: "אזרחי המדינה אמרו את דברם, הם נתנו לנו ניצחון, הבטוח ביותר בהיסטוריה של האומה הזאת", אמר. "אני אהיה נשיא שלא מפלג, אלא מאחד. שלא רואה מדינות אדומות או כחולות, אלא את ארצות הברית המאוחדות".

"אנחנו רואים התפרצות של שמחה, תקווה ואמונה בעתיד. אני נפעם מהאמון שניתן בי. אני מתחייב להיות נשיא מאחד, שלא רואה מדינות אדומות או כחולות, אלא מדינות האיחוד. זוהי מהותה של ארה"ב. ביקשתי את התפקיד כדי להחיות את נשמתה, לאחד אותנו וזה הכבוד הגדול בחיי שכל כך הרבה הצטרפו אליי".

"הסירוב של דמוקרטים ורפובליקנים לעבוד יחד איננו כוח מסתורי. זו החלטה – בחירה שאנחנו עושים, ואם אנחנו בוחרים שלא לשתף פעולה, אנחנו יכולים גם לבחור שכן לשתף פעולה, ואני מאמין שזה חלק מהמנדט שהעם האמריקני נתן לנו. הם רוצים שנשתף פעולה. זו הבחירה שאעשה, ואני קורא לקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים, לקבל את ההחלטה הזו יחד איתי".

הנשיא הנבחר פנה גם למצביעיו של טראמפ ואמר: "אני מבין אתכם בלילה הזה. גם אני הפסדתי כמה מערכות בחירות במהלך חיי. אנחנו לא אויבים. בואו ניתן אחד לשני הזדמנות. כדי שנוכל לראות התקדמות בחיינו אסור לנו להסתכל על המתחרים לשנו כאויבים". בהמשך אמר עוד ביידן: "קיבלנו את המנדט להילחם ביושרה במאבק בקורונה, להצמיח את המדינה שלנו".

הנשיא הנבחר התייחס בנאומו למטרות שהציב בפני הממשל שלו, כאשר המרכזית שבהן היא המלחמה בקורונה. "הייתי מאוד רוצה שהקבינט שלי בממשל ייראה כמו אמריקה. מגוונן. חלק מהמנדט שקיבלנו הוא לטפל גם בנושא האקלים והגזענות. המלחמה בהתפשטות הקורונה היא חשובה כל כך".

"אנחנו עדיין צריכים להילחם בנגיף לפני שנוכל לחזור לחבק את ילדינו ונכדינו. מיניתי קבוצת מומחים שתהיה אחראית על תוכנית מבוססת מדע, ותיכנס לתוקף ב-20 בינואר. אני לא אחסוך במאמצים כדי להילחם בנגיף הזה. אני דמוקרט, אבל אני אעבוד גם בשביל אלה שלא הצביעו לי. הגיע הזמן לסיים את עידן השנאה בארה"ב.

הנשיא הנכנס סיים לבסוף במסר של תקווה: "התנ"ך אומר לנו שיש זמן לכל דבר, עת לזרוע ועת לקצור – עכשיו זו העת להחלים. הזמן להבריא את אמריקה. יש לנו הזדמנות לנצח את הייאוש, אנחנו יכולים לעשות את זה. אני בטוח שאפשר להחזיר את הנשמה של המדינה שלנו".

סגניתו קאמלה האריס עלתה לנאום לפניו, ואמרה: "הדמוקרטיה שלנו עמדה לבחירה כעת ואתם הבאתם יום חדש לאמריקה. העברתם מסר ברור: בחרתם בתקווה ובאחדות, הגינות ומדע ואמת. בחרתם בג׳ו ביידן כנשיא הבא של אמריקה. יש נטיה להתעלם מנשים שחורות, אבל הן עמוד השדרה של הדמוקרטיה שלנו".

"אני יודעת שאלה זמנים מאתגרים במיוחד. החודשים האחרונים, האבל והסבל, הדאגות והמאבקים, אבל גם ראינו את העמידות והנדיבות של הרוח שלכם. צעדתם והפגנתם למען שוויון, צדק, וכדור הארץ שלנו. הצבעתם והעברתם מסר ברור – בחרתם בתקווה ואחדות, הוגנות, מדע, וכן גם אמת! אתם בחרתם בג׳ו ביידן כנשיא הבא של ארצות הברית. ג׳ו הוא מרפא ומאחד, אחד שהנסיון האישי שלו עם אובדן עוזר לזה".

ביידן והאריס נאמו בעצרת ניצחון שנערכה בעיר מגוריו ווילמינגטון שבמדינת דלאוור. כמו רוב העצרות בקמפיין הבחירות שלו נערך אירוע הניצחון הלילה במתכונת "דרייב אין": הצופים באו אליו במכוניות, והאזינו לביידן כשהם יושבים בתוכן או עומדים לצדן כדי לשמור על ריחוק חברתי בגלל הקורונה, וצופרים לו לאות עידוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture