צילום: ויקיפדיה

הבחירות הסתיימו: הלו"ז המלא מהיום ועד להשבעת הנשיא ה-46 של ארה"ב

לאחר שאמש הכריזו רשתות התקשורת בארה"ב כי ג'ו ביידן הוא ככל הנראה יהיה הנשיא ה-46 של ארצות הברית. ובאם העתירות של קמפיין טראמפ לבית המשפט יידחו. צפוי ג'ו ביידן להיכנס בעוד כחודשיים באופן רשמי לתפקידו כנשיא המעצמה החזקה בעולם

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אמש (מוצ"ש) הכריזו רשתות התקשורת בארה"ב כי ג'ו ביידן הוא ככל הנראה הנשיא ה-46 של ארצות הברית. ובאם העתירות של קמפיין טראמפ לבית המשפט יידחו אזי צפוי ביידן להיכנס בעוד כחודשיים באופן רשמי לתפקיד, לכהונה בת 4 שנים.

מהרגע בו יוכרז (כנשיא הנבחר) ועד שייכנס לבית הלבן, יחלפו 72 ימים שבהם יתרחשו מספר תהליכים סדורים ורשמיים, בהתאם לחוקה האמריקנית. בN12 שירטטו איך יבוצעו חילופי השלטון.

3 בנובמבר: יום הבחירות ביום שלישי הראשון של נובמבר פעם ב-4 שנים (חוץ ממקרים בהם היום חל על 1 בחודש) נערכות הבחירות לנשיאות ארה"ב. השנה הן נערכו ב-3.11, ולאחר שכ-150 מיליון אמריקנים הצביעו באותו היום וגם באמצעות הדואר ובהצבעה מקדימה, נבחר הנשיא החדש – ג'ו ביידן.

4-23 בנובמבר: הקולות נספרים. השנה, עקב ההצבעה המאסיבית בדואר, מדינות שונות אפשרו לקולות במעטפות להגיע גם כמה ימים לאחר יום הבחירות. במינסוטה ובנבאדה, למשל, קולות שנשלחו בדואר יכולים להיקלט עד 10 בנובמבר, באוהיו ניתן לקבלם עד 13 בנובמבר ובמדינת וושינגטון ממש עד ליום האחרון בו על כל מדינה לאשר את הקולות שהתקבלו, 23 בנובמבר.

10 בנובמבר -11 בדצמבר: המדינות מאשרות רשמית את התוצאות. החל משבוע לאחר הבחירות ובמשך חודש, 50 המדינות ברחבי ארצות הברית עוברות תהליך של אישור כלל הקולות שהתקבלו ואישור רשמי של התוצאות בכל אחת מהן. במדינות שבהן המירוץ צמוד במיוחד והפער בין המועמדים קטן (בג'ורג'יה, למשל) תיערך ספירה חוזרת ותיתכן דחייה של המועד האחרון.

8 בדצמבר: המועד האחרון לקבלת התוצאות מהמדינות וקביעת המנצח בהן. עד למועד זה, על כל המדינות ליישב סופית את כל המחלוקות בתהליך ספירת הקולות ולהכריע מי המנצח במקרה של מירוץ צמוד. המושלים של כל המדינות אמורים לחתום על מסמכים רשמיים המאשרים את התוצאות במדינתם.

14 בדצמבר: האלקטורים נפגשים במדינותיהם ובוחרים נשיא. כ-150 מיליון אמריקנים שהצביעו בבחירות לנשיאות אמנם בחרו את הנשיא הבא, אך למעשה הם לא בוחרים באופן ישיר בנשיא, אלא מסמיכים אלקטורים – נציגים מטעם כל מדינה בארצות הברית (לרוב נציגים בכירים של המפלגות), שבתום הספירה הרשמית של כלל הקולות, מתכנסים ובוחרים את הנשיא ואת סגנו.

האלקטורים מתכנסים ביום שני שחל בין 13 ל-19 בדצמבר, ומצביעים עבור מועמד אחד לנשיא ומועמד אחד לסגן נשיא. החוקה האמריקנית אמנם לא מחייבת את האלקטורים להצביע עבור המועמד שזכה במרבית הקולות במדינתם, אבל ביותר מ-99% מהמקרים הצביעו האלקטורים בהתאם להכרעת הרוב. בחלק מן המדינות, החוק מחייב את האלקטורים להצביע בהתאם להצבעת הרוב ואף מטיל קנסות ועיצומים על אלקטורים שהצביעו בניגוד להצבעת הרוב.

23 בדצמבר: עד למועד זה, על כל קולות האלקטורים להיקלט בוושינגטון. היום האחרון לקליטת קולות האלקטורים מכל 50 המדינות.

6 בינואר: קולות האלקטורים מוכרזים – המועמד שמשיג 270 אלקטורים מתוך 538 הופך לנשיא. חברי הסנאט ובית הנבחרים מתכנסים ובמעמד זה מוקראים קולות האלקטורים. סגן הנשיא המכהן, המשמש גם כנשיא הסנאט, מקבל לידיו את התוצאות ובסיום ההליך מכריז עליהן. המועמד שקיבל מעל 270 אלקטורים הופך רשמית לנשיא ארצות הברית.

20 בינואר: השבעת הנשיא, כניסה רשמית לתפקיד הנשיא החדש שנבחר מושבע לתפקידו בטקס ההשבעה שנערך בצהרי היום על מדרגות הקפיטול. במידה ומתרחש מצב שבו נשיא נבחר מת בין יום הבחירה ליום ההשבעה, מי שיושבע במקומו לתפקיד הרם הוא מי שנבחר לסגן הנשיא. את לוח הזמנים המלא הבאנו מ N12.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture