צילום: אלעד מלכה

גנץ נזף בשרים שמיהרו לברך את ביידן: "מצופה שתיישרו קו ‏בנושא בינלאומי"

יו"ר כחול לבן נזף בשרי הסיעה שהתייחסו לתוצאות הבחירות לפניו: "היה מצופה שתיישרו איתי ועם אשכנזי קו ‏בנושא בעל חשיבות בינלאומית שאינן בתחום המשרד שלכם". גורמים במפלגה תקפו את גנץ: "פספוס הזדמנות לבדל את עצמנו מנתניהו מבחינה מדינית ולזכות לנקודות בממשל החדש"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

התגובה המאוחרת של גנץ לדיווח ברשתות החדשות האמריקניות על הנשיא הנבחר ביידן עוררה סערה בסיעת כחול לבן – כך דיווחה דפנה ליאל ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, ראש הממשה החליפי ויו"ר המפלגה בני גנץ נזף בשרים מהסיעה שבירכו את ביידן לפניו וטען שלברכות המוקדמות עלולות להיות השלכות.

את הנזיפה כיוון גנץ אל שר המשפטים אבי ניסנקורן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר הרווחה איציק שמולי. הארבעה הוציאו הודעות ברכה לביידן כבר אמש, בניגוד לבכירי המערכת המדינית בישראל בהם ראש הממשלה, הנשיא, שרי הביטחון והחוץ, שבירכו את המועמד הדמוקרטי רק הבוקר, 12 שעות לאחר ההכרזה של הרשתות האמריקניות.

גנץ הטיח בהם: "היה מצופה שתיישרו איתי ועם אשכנזי קו ‏בנושא בעל חשיבות בינלאומית שאינן בתחום המשרד שלכם". אלא שאי שביעות הרצון באה גם מכיוונם של גורמים במפלגתו שזעמו על כך שהשתהה לברך. לדעתם אם היה עושה זאת מוקדם יותר, כחול לבן יכולה הייתה לזכות בנקודות אצל הממשל החדש: "פספוס הזדמנות לבדל את עצמנו מנתניהו מבחינה מדינית ולזכות לנקודות בממשל החדש. בדיוק בשביל זה יש ראש ממשלה חליפי".

ניסנקורן כתב אמש בטוויטר: "‏ברכות לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן. ברכות לקמלה האריס, האשה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא וברכות לעם האמריקאי על ההליך הדמוקרטי הראוי. אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".

יו"ר מפלגת 'עבודה', השר פרץ מסר כי "הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, הוכיח לאורך כל שנות פעילותו הציבורית שהוא ידיד אמת של ישראל ומחויב לשמירה על בטחונה. בעת כהונתי כשר ביטחון כיהן ביידן כחבר בכיר בוועדת החוץ של הסנט והתוודעתי לתמיכתו החד משמעית בצרכיה הביטחוניים של ישראל".

השר פרץ ציין: "אני מודה לנשיא טראמפ על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל ועל תרומתו להשגת הסכמי שלום עם מדינות ערביות, והביע תקווה כי ממשל ביידן, ימשיך את גל הסכמי השלום וייחדש את ההדברות בין ישראל לפלסטינים במגמה להביא לפתרון של שתי מדינות לשני עמים שיחיו בשלום ובביטחון זו לצד זו".

השר פרץ הוסיף כי "ארה"ב היתה ונשארה בת הברית החשובה ביותר שלנו ומשענתנו המדינית והביטחונית ,ולכן, דווקא בעת הזו, ברורה יותר מתמיד נחיצות שותפות גוש עבודה כחול לבן בממשלה, שתחזק את מערכת היחסים עם הממשל החדש בוושינגטון".

גנץ כתב בטוויטר לפנות בוקר כי "עם קבלת תוצאות הבחירות בארה"ב, אני מבקש לברך את ג'ו ביידן, תומך וידיד אמת של ישראל, על בחירתו לנשיא. אני מבקש לברך גם את שותפתו קמילה האריס, שעשתה היסטוריה בהיותה האישה הראשונה שתתמנה לתפקיד סגנית הנשיא. אני מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר החזק ואת שיתוף הפעולה הביטחוני הנרחב בין שני העמים, הנשענים על הברית המשותפת לחיזוק הדמוקרטיה, היציבות והחתירה לשלום. אני מודה לנשיא טראמפ, שותף חשוב המחויב לביטחון ישראל ולעתידה, ומי שקידם את המזרח התיכון באמצעות מנהיגותו. אנחנו אסירי תודה על מה שעשית עבורנו ב-4 שנות כהונתך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture