Adam Schultz / Biden for President

אנשי שמאל קיצוני או מתון? ביידן מתחיל להרכיב את הכוורת לממשל בראשותו

בימים אלו מדיניותו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הולכת ונרקמת, ויועציו מספרים שהוא צפוי לממש את הבטחותיו מהקמפיין. ביום שני יציג ג'ו ביידן כוח משימה בן 12 חברים למאבק במגפת הקורונה. המועמדת המרכזית לתפקיד מזכירת המדינה היא סוזן רייס, שביקרה בעבר את נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר ההכרזה של רשתות התקשורת באמריקה על ניצחון המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, החלו לעלות אתמול שמות סביב המינויים הצפויים לצוותו. ביידן, שהבטיח שוב ושוב לפעול לאחדות ולאיחוי קרעים, ינסה להרכיב קבינט בהתאם, ועל פי ההערכות הבכירים שהוא יקיף עצמו בהם יגיעו מכל קצות הקשת הפוליטית – דמוקרטים מהאגף השמאלי במפלגה, דמוקרטים מתונים וכן כמה רפובליקנים.

הרצון של הנשיא הנבחר למנות קבינט מגוון הופך אולי לצורך, שכן הוא ואנשי צוותו ייאלצו להתמודד עם מציאות לא פשוטה, כאשר הסנאט – ככל הנראה – יישאר בשליטת הרפובליקנים. אם זה אכן מה שיקרה בסופו של דבר, ביידן יצטרך למצוא מועמדים שיעברו את מבחנו של ראש הרוב הרפובליקני, הסנאטור מיץ' מק'ונול.

המועמדת המרכזית לתפקיד מזכירת המדינה היא סוזן רייס. לרייס מערכת יחסים לא מוצלחת במיוחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. רייס ביקרה את נתניהו מספר פעמים בעבר, בין היתר כשאמרה כי "עשה הכול נגד אובמה חוץ מלקרוא לו כושון". רייס כיהנה כיועצת לביטחון לאומי של הנשיא לשעבר ברק אובמה ולפני כן כשגרירת ארצות הברית באו"ם.

שמות נוספים שעלו בנוגע לבורסת המינויים של ביידן הם של יועצו הוותיק טוני בלינקן לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, וכן כריס קונס, שירש את המושב הריק שהותיר ביידן עם מינויו לסגן נשיא ארצות הברית בתקופת אובמה. שם בולט נוסף הוא כריס מרפי, המכהן כסנאטור מטעם מדינת קונטיקט מאז 2013.

תפקיד נוסף שיגדיר את יחסי החוץ של ממשל ביידן הוא השגריר באו"ם. ונדי שרמן, שם שמוכר היטב במעגלים ישראלים כמי שהובילה את המגעים להסכם הגרעין עם איראן, נחשבת למועמדת המובילה בתפקיד. לפי דיווח באתר "פוליטיקו", ייתכן שמעורבותה של שרמן בעסקת הגרעין תכשיל את מועמדותה, ואז פיט בוטיג'ג', כוכב עולה במפלגה הדמוקרטית, גם אם חסר ניסיון בחזית הדיפלומטית, עשוי לזכות במינוי.

מישל פלורנוי, תת שרת ההגנה מועמדת לתפקיד שרת ההגנה. אריק גרסטי, ראש עיריית לוס אנג'לס, היהודי הראשון וההיספני השני שנבחר לתפקיד הזה, קצין בחיל הים לשעבר, מייצג כוכבים חדשים של המפלגה והוא מועמד לתפקיד שר התחבורה. אם יתמנה, יהיה בהחלט גורם שישראל תוכל להיעזר בו במגעים עם הממשל.

ביידן צפוי להתמקד תחילה בטיפול במגפת הקורונה שמשתוללת בארה"ב. הוא צפוי להכריז בהמשך היום על הקמת צוות בן 12 חברים שיהיה אחראי על גיבוש תוכנית מדויקת למלחמה בקורונה, ולשוחח בהמשך גם עם ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הראשי של הממשל למחלות זיהומיות. לפי אתר צוות המעבר של ביידן, הנשיא הנבחר מתכוון לעסוק בתחילת כהונתו גם בשיקום כלכלת ארה"ב, צדק גזעי ובשינויי האקלים.

בתחום מדיניות החוץ, בכוונתו של ביידן לבטל כמה מהצעדים שנקט טראמפ במהלך כהונתו, במטרה להחזיר את ארה"ב למעמדה בתום ממשל הנשיא לעבר ברק אובמה, 4 שנים קודם לכן. ביידן גם הבטיח שיבטל את איסורו של הנשיא טראמפ על נסיעה למספר מדינות בעלות רוב מוסלמי, ושיחזיר לפעולה את התכנית המאפשרת למהגרים ללא תעודות שהובאו לארה"ב כשהיו ילדים להישאר במדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך או כך לב מלכים ושרים ביד ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture