מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

לאחר הפלת החוק: כחול לבן תקדם הצע"ח פרטית לפתיחת "איי תיירות"

במערכת הפוליטית מגיבים בחריפות בעקבות משיכת הצעת חוק "האיים הירוקים" על ידי שר הבריאות. בכחול לבן הודיעו כי יפעלו לקדם בהקדם את הצעת החוק הפרטית שהגיש לפתיחת אזורי התיירות אילת וים המלח. ר"ע אילת: "פוליטיקה של פח אשפה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין משך את הצעת חוק "האיים הירוקים" ובכך טרפד את פתיחת בתי המלון באילת ובים המלח, במערכת הפוליטית מגיבים בחריפות למהלך. בכחול לבן הודיעו כי בעקבות משיכת החוק על ידי שר הבריאות, הנחה יו״ר המפלגה את יו״ר הסיעה ח״כ איתן גינזבורג, לקדם בהקדם את הצעת החוק הפרטית שהגיש לפתיחת אזורי התיירות אילת וים המלח.

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר: ״שפכו את התינוק עם המים בשל התנהלות רשלנית. לא נפקיר את העיר אילת ואת עתידה התיירותי והבריאותי. כחול לבן תדאג להביא לפתרון עבור תושבי אילת וים המלח בהקדם האפשרי״.

ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר. בשיחה סוכם כי השרים ויו״ר הועדה ייפגשו מחר במטרה להגיע להבנות על מנת לסיים את החקיקה של חוק ״האיים הירוקים״ באילת ובים המלח בהקדם האפשרי.

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, נראה בתיעוד שפורסם ב'ווינט' מטיח בשרים ובח"כים במסדרונות הכנסת: "יושבים פה כל מיני בריונים, פשוט לא להאמין. על מה? יש כאן איזה סיפור? הכול פוליטיקה של פח אשפה. בושה וחרפה. מישהו יכול להסביר לי שאבין?".

בעיריית אילת אומרים הערב כי המשמעות של דחיית החוק להגדרת העיר אילת כ״אי תיירותי״ היא הרת אסון לעיר. ״מלחמת אגו וקרבות פוליטיים גזרו הערב חרפת רעב על אלפים מתושבי אילת והפכו אותם לבני ערובה בתוך המאבקים הפנימיים״ אמר ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי וקרא לראש ממשלת ישראל – בנימין נתניהו לכנס בדחיפות ישיבת ממשלה לדיון מיוחד בעניין העיר אילת והטלטלות הקשות שהיא חווה בעקבות משבר הקורונה ומשברים אחרים.

עוד ציין ראש עיריית אילת, כי בהמשך להכרזת יו״ר ועדת הכנסת לגבי הצעת החוק הפרטית, אנו מצפים מכנסת וממשלת ישראל, להגיע להסכמות מהירות על הצעת החוק ולאשר אותה עוד השבוע בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ובכך להציל את העיר אילת אחרת ציין ראש העירייה, כי כנסת וממשלת ישראל יצטרכו לקחת אחריות על התוצאות ההרסניות הנובעות מהחלטה האומללה הזחוחה וחסרת החמלה הזו.

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר אמר בתגובה למשיכת החוק: "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר: "‏מריבות קטנוניות של הקואליציה הפילו עכשיו את הצעת החוק שאמורה היתה לאפשר הזרמת חמצן קריטי לעיר אילת. ממשלה שלא מסוגלת לתפקד ועסוקה בלשים מקלות בגלגלים של עצמה לא ראויה לאמון הציבור ולא יכולה להמשיך לתפקד. בושה וחרפה".

יו״ר סיעת ימינה, חה״כ איילת שקד תקפה את הקואליציה ואמרה: ״הקואליציה לא מתפקדת, מסוכסכת והעיר אילת מדממת". שקד הציעה פיתרון להצלת העיר לדבריה: ״זה מה שצריך לעשות כדי להציל את אילת: מחר בועדת חוקה אפשר להעתיק את הצעת החוק הממשלתית להצעת החוק הפרטית ולהעביר אותה בשלוש קריאות. שהועדה תוותר על ההסתיגות לה שר הבריאות מתנגד בכל תוקף וזה האפשרות להרחבה גם לערים אחרות".

"משרד הבריאות יוותר על ההתנגדות שהממשלה תוכל לפי החלטתה לאשר גם פתיחת מסעדות באילת כי אין הגיון לפתוח רק את המלונות בלי המסעדות אם העיר ירוקה והסמכות עדיין נשארת בידי הממשלה. ההתנגדות הזו של שר הבריאות היא מיותרת.ועל ההסתיגות השלישית שחשובה ליו״ר הועדה (תעודת מחלים) יצביעו במליאה. אפשר להעביר את החוק מחר אם טובת התושבים תהיה לנגד עיניי כולם. אם גם את זה הקואליציה לא עושה שיעלו כבר הצעה לפיזור הכנסת״, אמרה.

בסיעת יש עתיד תל"ם תקפו בחריפות את הממשלה שלדבריהם משכה את הצעת החוק שהיתה אמורה לפתוח את העיר אילת ואזור ים המלח ולהפיכם ל"אי ירוק": "המציאות הזו בה מאבקים פוליטיים פוגעים באזרחים, חייבת להיפסק", בהודעת המפלגה נכתב, "לאחר שבוטלה ההצבעה על הצעת החוק לפתיחת העיר אילת אמר מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת יש עתיד תל"ם: "מביש שגם כאשר באופוזיציה תומכים בחזרתה של אילת לחיים, הממשלה מכשילה זאת. המציאות הזו בה מאבקים פוליטיים פוגעים באזרחים, חייבת להיפסק".

חברת ועדת החוקה, ח"כ קארין אלהרר: "בושה. בגלל פוליטיקה קטנה הממשלה ממשיכה להתעלל ב-60 אלף תושבי אילת שכבר יותר מחצי שנה נאבקים לשרוד. אנחנו נלחמים למען תושבי העיר ועתידם וברגע האחרון עולה שר הבריאות ומצביע נגד התושבים והכלכלה של עיר שלמה".

כזכור, לאחר דיון ממושך ורגע לפני ההצבעה הסופית במליאת הכנסת, משכה הממשלה את הצעת החוק המבקשת לקבוע הסדר מיוחד ל-"איי תיירות" במסגרתו תתאפשר פתיחת מלונות בעיר אילת ואזור עין בוקק, במידה ורמת התחלואה בהן תהיה נמוכה. הצעת החוק היא ממשלתית אליה מוזגו הצעות פרטיות של חברי הכנסת איתן גינזבורג, מיקי זוהר, מיקי חיימוביץ', משה ארבל, מתן כהנא, אלי אבידר, מאיר כהן וניצן הורוביץ.

בעוד שהצעת החוק הממשלתית כוללת רק את העיר אילת ואזור עין בוקק בים המלח, הנוסח שאושר בוועדת חוקה, בניגוד לעמדת הממשלה, ביקש להעניק לממשלה את האפשרות להכריז גם על אזורים נוספים כאזורי תיירות מיוחדים, במידה והם עומדים בקריטריונים שנקבעו בהצעה. לאור זאת הגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין הסתייגויות לחוק המבקשות למחוק מההצעה את האפשרות לכלול בה גם אזורים נוספים, מלבד העיר אילת ואזור עין בוקק. ההסתייגות נדחתה ברוב של 49 תומכים מול 46 מתנגדים ולאור זאת החליט השר אדלשטיין למשוך את ההצעה.

שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין אמר לפני ההצבעה: "בא ראש העיר אילת ואמר לי שאם יפתחו רק בתי מלון לא הצלת את אילת, אולי להפך. מה ירגישו בעלי אטרקציות בעלי מסעדות בעלי העסקים אם בבתי מלון יש חיים אבל אף אחד לא יוצא משם? אמרתי לו "קיבלתי" ובכוונתנו ודאי בהתאם לחוות דעת של הרופאים בבריאות הציבור, לפתוח כל מה שאפשר לפי תו סגול, פותחים לכן באנו עם סעיף כזה בהצעת החוק המקורית. ומה אני שומע כאן כל היום? הממשלה מתכוונת לפתוח רק בתי מלון ולכן אנחנו באים עם הסתייגות הוועדה. רשימת מכולת של כל מה שאנחנו חייבים לפתוח ה כולל מתקני ספורט, כולל התקהלויות. מה הקשר אני שואל? אין תשובה. לכן חברי הכנסת ההחלטה היא בידיים של כולנו, אפשר לצאת מכאן עם בשורה או שאפשר לקחת את אילת כבת ערובה לצרכים אחרים לגמרי, שלא שייכים לשום דבר, ולהתעקש כאן במליאה על נוסח שונה מן הנוסח הממשלתי".

בהמשך מסר כי "חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור. כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו. הגשתי את הצעת החוק, בשיתוף פעולה ען ראש עיריית אילת, כדי להציל את אילת. אמרתי מראש שלא אאפשר לנצל זאת כדי להביא להפקרות בריאותית. ברגע שהגיע לכנסת העמיסו על זה אזורים נוספים ופעולות מסוכנות אחרות. אמרתי: בואו נצביע על הצעת החוק הממשלתית. לצערי הפופוליזם ניצח. אחזיר את הצעת החוק בתנאים שלא יסכנו את תושבי אילת ואת תושבי יתר המדינה. הגל הפופוליסטי העכור הזה צריך לעבור מהעולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture