צילום:דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

גנץ לנתניהו: "הצטרפתי כשותף במאבק למען אזרחי ישראל, ולא כשותף לפשע כלכלי"

שר הביטחון נאם בישיבה המיוחדת בכנסת. בדבריו פנה לרה"מ: "אתה יודע היטב שהושטתי לך יד, למרות קשיים רבים. עשיתי זאת למען המלחמה בקורונה, אזרחי ישראל צופים בנו, הם מבקשים ממשלה שתעשה שלום בבית, ממשלה מתפקדת שתשרת אותם במשבר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יושב ראש כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ נאם בפתח הישיבה המיוחדת בכנסת לאישור הסכם הנורמליזציה עם בחריין. בפתח דבריו אמר: "היום, בפעם השנייה בתוך חודש, והרביעית בסך הכל בתולדות מדינת ישראל, תצביע כנסת ישראל בעד הסכם נורמליזציה ושלום עם מדינה ערבית נוספת – והפעם בחריין. חלום שאך לפני זמן קצר נראה רחוק, הופך למציאות מזרח תיכונית חדשה".

"המקורות מצווים לנו – "נצור לשונך מרע ושפתייך מדבר מרמה, סור מרע עשה טוב, בקש שלום ורודפהו". כאזרח ישראלי אני מקפיד על כל המשפט הזה. כאיש צבא, במשך כמעט ארבעים שנות חיי, רדפתי אחר מחבלים ואויבים- ואני גאה היום כשר הביטחון לצד המשך קיום מאמץ הביטחון, לרדוף באותה הנחישות אחר השלום ואחר השותפות".

הוא בירך את נתניהו: "אני מבקש לברך אותך ראש הממשלה, ואת שותפינו מבחריין בהובלתו של המלך חָמַד בּן עיסא אֶל – חֲלִיפָה, על כך שהכנסתם אותנו לנתיב של שלום, נורמליזציה ושגשוג".

גנץ בירך את ג'ו ביידן על בחירתו: "אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולברך שוב את הנשיא ביידן על היבחרו, על הדרך שעשה, על האמונה באחדות העם האמריקאי, והכבוד שבו הוא נוהג באזרחי ארצות הברית. הכבוד שבו הוא נוהג בכל אדם. אני בטוח שתחת הנהגתו, הממשל האמריקאי ימשיך להוביל להסכמים נוספים, ושישראל תמיד תהיה חלק בכל תהליך מייצב במזרח התיכון".

שר הביטחון קרא למדינות נוספות להצטרף ולעשות שלום עם ישראל: "אני קורא למדינות נוספות באיזור ברית המתונים ובראשן ערב הסעודית, לקדם את האינטרסים ולקדם את היחסים עם ישראל. הרחבת ברית המתונים מאפשרת מנוף של עוצמה צבאית, מדינית וכלכלית מאוחדת מול מי שמבקשים לפרוץ את הסכר שמחזיק את האזור על מי מנוחות. היא מגדילה את היכולת להגיע להישגים דיפלומטיים מול הקיצוניים ובראשם איראן".

הוא התייחס לסוגיה הפלסטינית: "הסכמי אברהם יכולים להתרחב למדינות נוספות באזור, אך לא פחות חשוב מכך, עליהם לחלחל גם לשכנינו הקרובים – הפלסטינים. לצערי, ההנהגה הפלסטינית כולה לא השכילה להבין שהגיעה העת לאפסן את התירוצים, לחזור לשולחן המשא ומתן והתיאום הביטחוני והאזרחי, ולעבוד ביחד על מציאת פתרונות. לזנוח אשליות מדיניות ולפעול ליצירת מציאות טובה יותר לשני העמים. אני קורא לאבו מאזן ולהנהגה הפלסטינית – אם לא עבורכם עשו זאת עבור ילדיכם".

הוא הוסיף: "גם אם לכם קל יותר להתבצר בעבר של איבה – להם דור העתיד מגיע עתיד של שלום ורווחה. הם מסתכלים החוצה ורואים היטב את העולם. יש מגוון אופציות על השולחן, ובהובלת ארצות הברית, ביחד עם סיוע ממדינות האזור- אפשר לשנות את המציאות. פשוט צריך להבין שאין אפשרות אחרת, אלא צריך לחיות זה לצד זה, ואם צריך אז אפשר, ואם אפשר זה הופך לחובה מוסרית ולאומית".

בסיום דבריו פנה לרה"מ: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו מדברים פה גבוהה-גבוהה על השלום עם מדינות באזורינו, הגיעה הזמן שנדבר גם על שלום בתוכנו. אזרחי ישראל צופים בנו, הם מבקשים ממשלה שתעשה שלום בבית, ממשלה מתפקדת שתשרת אותם במשבר הקשה ביותר שפקד אותנו בעשורים האחרונים".

"ממשלה שיש בה בעלי תפקידים קבועים, שיש בה תוכנית כלכלית ארוכת טווח, שבה עובדים ביחד. אתה יודע היטב שהושטתי לך יד, למרות קשיים רבים. עשיתי זאת למען המלחמה בקורונה, ובכדי להימנע מסכנה למלחמת אחים".

עוד אמר גנץ: "אני חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו. שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי, ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל. בנושא הזה לא יהיה גורם חיצוני שיכווין אותך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture