Matty Stern/U.S.

פומפאו: "ארה"ב אישרה מכירת יכולות הגנה מתקדמות לאיחוד האמירויות"

מזכיר המדינה האמריקני אומר כי מדינתו אישרה מכירה של אמצעי הגנה מתקדמים לאיחוד האמירויות בשווי של מליוני דולרים, דווח כי באמירויות יקבלו כ-50 מטוסי F-35‎. פומפאו: "זוהי הכרה במערכת היחסים המעמיקה עם איחוד האמירויות, והצורך שלהם ביכולות הגנה מתקדמות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אישר כי מדינתו אישרה מכירה של אמצעי הגנה מתקדמים לאיחוד האמירויות בשווי של מליוני דולרים. על פי הדיווחים צבא ארה"ב ימכור לאיחוד האמירויות 50 מטוסי F35‎.

בהודעה הרשמית של מזכיר המדינה האמריקני נכתב:"איחוד האמירויות הם פרטנרים ביטחוניים זה זמן רב, היום, הנחיתי את המחלקה ליידע את הקונגרס על כוונתנו לאשר את המכירה של יכולות מתקדמות לאיחוד האמירויות בשווי 23.37 מיליארד דולר".

פומפאו הוסיף כי בעסקה ימכרו "עד 50 מטוסי F35, בשווי של כ-10.4 מיליארד דולר; עד 18 כלי טיס בלתי מאוישים מסוג MQ-9B, בשווי מוערך של 2.97 מיליארד דולר; וטילי אוויר-אוויר ואוויר-קרקע שמוערכים ב-10 מיליארד דולר".

בסיום הודעתו כתב פומפאו: "זוהי הכרה במערכת היחסים המעמיקה עם איחוד האמירויות, והצורך שלהם ביכולות הגנה מתקדמות על מנת להגן על עצמה מפני איומים מצד אירן. ההסכם ההיסטורי לנרמול היחסים עם ישראל תחת 'הסכמי אברהם' מציע הזדמנות יחידה בדור לשנות לטובה את היחסים באזור".

כזכור, אמש (שני) נערך דיון בועדת החוץ והביטחון בתנאי לחתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות – עסקת נשק הכוללת מטוסי F-35 מתקדמים ואמצעים טכנולוגיים נוספים. בדיון התבטאו בעיקר הח"כים מהאופוזיציה, שמתחו ביקורת על הסתרת העסקה ממערכת הביטחון טרם חתימת הסכם השלום. יועצו המדיני של רה"מ נתניהו שב והכחיש כי היו הבנות לפני ההסכם – בניגוד לדברי שר הביטחון בני גנץ.

יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראובן עזר, אמר בישיבה של ועדת החוץ והביטחון כי עסקת מטוסי ה-F35 בין ארה"ב לאיחוד האמירויות לא הייתה תנאי לחתימה על חוזה השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. עזר קרא מן הכתב את ההודעה שפרסם נתניהו בנושא לפני כמה שבועות וכמעט ולא השיב לשאלות שנשאל. ח"כ ניצן הורביץ שיזם את הדיון העיר: "זו פארסה. קראנו את כל זה כבר לפני חודשיים בישראל היום".

עזר טען כי כשראש המל"ל מאיר בן-שבת פנה למפקד חיל האוויר עמיקם נורקין בתחילת חודש יוני – חודשיים וחצי לפני ההודעה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות – המטרה הייתה "לתקף" את העמדה הישראלית בנושא מכירת נשק אמריקני למדינות ערב מתוך חשש שהאמריקנים יעלו את מכירת המטוסים ולא בגלל שהנושא כבר היה על השולחן.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר: "מכל הפרטים שפורסמו ואושרו על ידי לשכת ראש הממשלה עולה שנתניהו ואנשיו ידעו חודשים לפני ההסכם שהעסקה של המטוסים היא חלק מהעסק, וכדי למנוע מידיעת הציבור וכדי להסתיר ממערכת הביטחון – הוא פשוט שיקר. למה הוא לא עירב את שר הביטחון?".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם), אמר: "שולחים אנשים בשמו של הפוליטיקאי כדי לא לומר אמת. למשרת ציבור צריך להיות עמוד שדרה, אבל הטענה שלי היא לפוליטיקאי שמשחית את המערכת הציבורית". יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר, יצא להגנתו של עזר: "לא לנהל דיון עם פקידי ציבור כאילו הוא פוליטיקאי".

ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי במשרד הביטחון יגאל אוסטנובסקי אמר בדיון בוועדת החוץ והביטחון כי הוא סבור שההבנות הביטחוניות שהושגו עם ממשל טראמפ בעקבות עסקת המטוסים בין ארה"ב לאיחוד האמירויות "תישמרנה גם בממשל ביידן". אוסטנובסקי סירב לומר האם משרד הביטחון ידע או לא על עסקת המטוסים מראש. בהמשך הדיון הדגיש ראש מחלקת תיאום במשרד החוץ, דור שפירא, כי "אם היו הבנות ביטחוניות טרם חתימה ההסכם בנוגע למכירת מטוסים לאיחוד האמירויות, אנחנו לא הכרנו אותן ושר החוץ לא הכיר אותן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture