Yonatan Sindel/Flash90

גנץ: "ההישענות של נתניהו על הרפובליקנים מבלי קשב לצד הדמוקרטי היא טעות"

ראש הממשלה החליפי מספר כי "אני לא אוהב שמשקרים אותי. ואני נתקל בזה כל הזמן. זה מוציא אותי מדעתי". על ניצחון ביידן: "זה לא משנה אם הנשיא רפובליקני או דמוקרטי. כל מי שפועל באופן שמשבש את העניין הזה עושה נזק אסטרטגי למדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התראיין לפודקאסט של העיתונאית טל שלו ב'וואלה'. הוא סיפר מה קורב כשהוא מגלה שמשקרים אותו: "זה קטלני. אני לא צורח, אני מרים את קולי, בתקיפות, באסרטיביות, יש הרבה פעמים שהדבר הזה קורה". אנשים שמכירים אותי מקרוב מעידים עלי שכשאני מתרגז על מישהו אני שותק עליו. אני פשוט נכנס למוד שתיקה".

גנץ התייחס לדרישה של מפלגתו להעביר את תקציב 2021 עד סוף דצמבר ואמר כי "או שהדברים האלה מסתדרים, ויש ממשלה מתפקדת באמת, ויש לה גם תקציב והיא גם עובדת נכון ולא משחקת משחקים. כבר באוגוסט אמרתי שהדבר הזה נגמר ולא אתן לזה יותר יד, הוא לא נותן לסיפור הזה יד, ואם מדינת ישראל תלך לבחירות – זה יהיה בגלל נתניהו".

לדבריו, "אין לי חרטות. אני סברתי שבעת הזו נתניהו יתרומם לגודל של האירוע, והפוליטיקה השכיבה אותו, ולצערי זו לא רק פוליטיקה לא עניינית אלא גם עניין אישי מאוד מהותי שמכתיב את העניין הזה. ניקח את השאלה למה אין תקציב, למה לא היה תקציב באוגוסט ולמה לא יהיה תקציב בדצמבר – אין לי שום תשובה חוץ מאינטרס אישי שלא להרוויח אזור חיוג שמאפשר לו אקזיט פוליטי כזה או אחר. אז פה מונח ההבדל בין שני הבנימינים".

הוא מתייחס לזעם עליו בשמאל ואומר כי "אין לי על מה להתנצל. אני לא חושב שעשיתי משהו רע. אנשים ציפו לנס שאני אוכל לנפנף את נתניהו ולפתור את הבעיה. סיפקתי להם איזו תאווה של אנטי ביבי. לא השתנתה דעתי שלא צריך לכהן ראש ממשלה עם כתבי אישום, לא השתנתה דעתי שצריך להגביל את כהונת ראש הממשלה, רק בקונוטציה הפוליטית שפגשתי אני לא מסוגל להעביר אותם. פגשתי מציאות של פנדמיה, קורונה, שהביאה איתה חבילת קושי כל כך גדולה, ואני סברתי שבתנאים שנוצרו, אני לא רוצה להשאיר את המדינה מתנפצת על בחירות רביעיות".

לדבריו, "בואו נראה מה קרה בחצי שנה האחרונה – אותם אנשים שתמכו בי מנעתי בשבילם סיפוח שאני חושב שאסור לו לקרות, וכתוצאה מזה היה אפשר לעשות הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות המפרץ – אולי תגידו שיש פה חצי כוס מלאה? אותם אנשים שמפגינים לי ליד הבית יכולים להפגין ליד הבית כי דאגתי שהם יוכלו לעשות את זה. אולי יראו את החצי כוס המלאה?".

גנץ מתח ביקורת על נתניהו ועל כך שמידר אותו ואת שר החוץ גבי אשכנזי מתהליכי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ ואמר כי "נתניהו לא נוהג נכון במידור היתר שלו. אני מבין את הצורך בחשאיות מקדימה אבל הוא עשה שגיאה חמורה שהוא לא חשף אותנו יותר מוקדם לעניין הזה. אף על פי כן השלום הזה מספיק יקר לי כדי שאעבוד שהוא יקרה". ברקע בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית והחזרה של הממשל הדמוקרטי לבית הלבן, הוא אמר כי "נתניהו עושה שגיאה גדולה בזה שהוא לא ממצה את העובדה שיש לו שותף לממשלה שהוא ממלכתי, ענייני ויכול לקדם את עניני המדינה, אבל זו השיטה שלו הוא יעשה מה שהוא מבין".

גנץ שיבח את ממשל טראמפ ויחסו החם לישראל אך מתח ביקורת על מה שהוא מכנה "הישענות היתר של נתניהו על ממשל רפובליקני מבלי לתת את הקשב לצד הדמוקרטי. הדו מפלגתיות ההכרחית שיש לנו ביחסים עם ארצות הברית זה לא משהו שאנחנו יכולים לזלזל בו. זה לא משנה לנו אם הנשיא רפובליקני או דמוקרטי, זה יחסים חזקים שחייבים להישמר בכל דרך וכל מי שפועל באופן שמשבש את העניין הזה עושה נזק אסטרטגי למדינת ישראל. הישענות היתר של נתניהו על ממשל רפובליקני מבלי לתת את הקשב לצד הדמוקרטי היא טעות ואסור להמשיך אותה. צריך להישאר מאוזנים. עכשיו יש ממשל דמוקרטי, מצוין, וצריך לעבוד איתו וגם עם האחרים".

הוא התייחס לביקורת שנמתחה על ההתמהמהות של הצמרת המדינית בישראל בפרסום הודעות ברכה לביידן והכחיש שהיה מתואם עם נתניהו בנושא. "יש לי תפיסה מדינית משלי, חשבתי שצריך לחכות ולראות שהתוצאות לא הפיכות בשביל לברך בצורה אחראית וגם לתת כבוד לנשיא היוצא. עד ינואר ממשל טראמפ דה פקטו מתפקד, וצריך לעבוד עם הממשל הזה. תפקידי לא לשבת באופוזיציה ולצעוק או להעלות ציוץ בעשר שניות. לי יש אחריות מעשית כשר הביטחון אני חי מעבר לטוויטר ולפייסבוק, זה לא מוקד החיים שלי בכלל, ומי שנמצא באופוזיציה זה יכול להיות מוקד החיים שלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

את אף אחד לא מעניין מה שאתה חושב, אתה פשוט לא מתאים לפוליטיקה, תחזור לצבא או לך לעסקים, ולפיד שיחזרו לעתונות וטלויזיה, וליברמן למולדובה ואז יהיה פה קצת מנוחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture