צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

אושר בקריאה ראשונה: הקפאת שכר חברי הכנסת בשנת 2021

מדובר בהצעה מטעם ועדת הכנסת אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת יאיר לפיד ומיקי לוי. ההצעה אושרה ברוב של 65 תומכים וללא מתנגדים, ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להמשך דיון. מוצע כי בשנת 2021 תהיה הקפאה של שכר חברי הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ביטול עדכון שכר חברי הכנסת בשנת 2021. מדובר בהצעה מטעם ועדת הכנסת אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת יאיר לפיד ומיקי לוי. ההצעה אושרה ברוב של 65 תומכים וללא מתנגדים, ההצעה תועבר לוועדת הכנסת להמשך דיון. מוצע כי בשנת 2021 תהיה הקפאה של שכר חברי הכנסת.

בדברי ההסבר להצעה הפרטית נכתב: "בינואר 2021 אמור שכרם של חברי הכנסת להתעדכן בכ-6,500 ש"ח. הזינוק הצפוי בשכרם של חברי הכנסת הוא תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה וכישלון הממשלה בטיפולו. זאת משום ששכר חברי הכנסת צמוד לשכר הממוצע במשק ובשנת 2020 עלה השכר הממוצע באופן משמעותי בשל הגידול באבטלה ופיטוריהם של רבבות עובדים שהשתכרו פחות משכר הממוצע.

העלייה בשכרם של חברי הכנסת מדי שנה היא שערורייתית כשלעצמה ונובעת מכך ששכרם אינו נקבע על ידי ועדה ציבורית אלא על ידי חברי הכנסת עצמם – נושא שבו דנה הכנסת בהצעת חוק אחרת.

בשל המשבר הכלכלי החמור הפוקד את מדינת ישראל ואי קידום הצעת החוק לקיצוץ בשכרם של חברי הכנסת, שהציע שר האוצר ישראל כץ, ועד שישונה המנגנון לקביעת שכר חברי הכנסת, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי שכרם של חברי הכנסת יוקפא עד לסוף שנת 2022. בכך יראו חברי הכנסת דוגמה אישית ויחזקו את אמון הציבור בכנסת ובנבחריה."

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג הציג את ההצעה ואמר: " כפי שכולכם יודעים בשנים רגילות חברי הכנסת אינם משפיעים על עדכון שכרם שמשתנה באופן אוטומטי מדי ינואר לפי השינוי בשכר הממוצע במשק. השנה בשל משבר הקורונה צפויה עליה חריגה בשכר הממוצע במשק ונדמה לי שזה די ברור לכל יושבי הבית הזה שלא יהיה זה נכון שחברי הכנסת ייהנו מהעלייה שנובעת מהמשבר הכלכלי שהוביל למספר רב של מחוסרי עבודה ושל כאלה שיצאו לחופשה כפויה ללא תשלום מה שמעלה באופן מעוות את השכר הממוצע במשק."

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר: "רק שיהיה ברור מה אנחנו עושים פה, אנחנו מקום עבודה ובמקום העבודה אז מדי פעם מתכנסים העובדים להחליט מה היה השכר שלהם. מ-2015 רצוף אנחנו עומדים פה על הדוכן ואומרים שחברי הכנסת לא יכולים לקבוע לעצמם את השכר ובוודאי שבעיצומו של משבר לאומי רחב כשהעסקים נסגרים סביבנו, חברי כנסת לא יכולים לקבוע לעצמם את השכר. צריך להוציא את זה מידיהם של הח"כים ולתת לוועדה ציבורית לקבוע את שכר חברי הכנסת נקודה. בסוף זה יהפוך להיות מושחת ומקולקל וזה אכן מושחת ומקולקל. צריך להפסיק את תיאטרון המגוחך הזה שבו כל פעם אנחנו עומדים פה ורבים במליאה מה יהיה השכר של עצמנו."

ח"כ עודד פורר: "נשבר לי מהבדיחה שאתם מנהלים פה על חשבון הציבור ונשבר לי מהפופוליזם שחלק מחברי הכנסת נוהגים כאן פעם אחרי פעם סביב הנושא הזה בצורה הכי זולה שאפשר. אתם כולכם יודעים מצוין שהדרך להקפאת השכר לא צריכה לעבור כאן בשלוש קריאות. אתם אפילו לא צריכים לגשת פיזית ללשכת חשב הכנסת, אתם צריכים לכתוב מכתב כמו שכתבו כל חברי סיעת ישראל ביתנו עוד בדצמבר שנה שעברה ולהודיע לו שלא יעדכן את השכר וזה מה שקורה. גם חלק מהחברים שלי באופוזיציה יודעים לקשקש על זה נהדר אבל כשצריך ללכת לחתום אצל החשב פתאום הם נעלמים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture