נסראללה: "ממשל טראמפ היה מהגרועים בארה"ב – שמח על הפלתו המשפילה"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס גם לתרגיל האחרון של צה"ל בגבול לבנון, ואמר כי ישראל הציגה תוכנית הגנתית, וזהו הישג של חזבאללה שהרתיע אותה וגרם לה לעבור ממתקפה למגננה. בדבריו איים ואמר "אם ישראל חושבת לבצע מעשה טיפשי - התגובה שלנו תהיה מהירה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה הבהיר היום (רביעי) בנאום לרגל יום השהיד כי הוא מכחיש דיווחים על פנייה של חיזבאללה לישראל, ושב ותקף את חתימת המדינות הערביות על הסכמי הנורמליזציה בחודשים האחרונים עם איחוד האמירויות בחריין ועוד.

במהלך דבריו אמר נסראללה כי הוא מברך על הפסדו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית. "ממשל טראמפ היה מהגרועים שהיו בארצות הברית, אם לא הגרוע ביותר", אמר נסראללה והוסיף כי הוא שמח באופן אישי על מפלתו "המשפילה" של טראמפ.

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף בנאומו כי חילופי הממשל הצפויים והעברת הבית הלבן לידי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לא ישנו את מדיניותה של ארצות הברית במזרח התיכון, והיא תמשיך להיות פרו-ישראלית.

בנאומו הכחיש נסראללה דיווחים על פנייה של חיזבאללה לישראל ואמר "אמרנו בעבר שלא נתערב בשאלת שרטוט גבולות ימיים ויבשתיים עם ישראל, משום שזו אחריות המדינה. המשא ומתן הוא לשרטוט הגבולות בלבד", הדגיש.

"היו כאלה שניסו לצייר את סוגיית השרטוט כתחילת הנרמול עם ישראל, ואלה דברים חסרי ערך. השיח על פנייה של חיזבאללה לנרמול עם ישראל הוא רק שקרים וזיוף, לא ראוי להכחשה שלנו, ונועד לכסות על הנרמול של מדינות ערב".

לדבריו, "אנחנו חלוקים עם הנשיא על אופי המשלחת למו"מ. ביקשנו שבשתי המשלחות יהיו רק אנשי צבא. המשלחת הלבנונית צריכה לדעת שהיא בעמדות כוח ולא חולשה. ישראל זקוקה לנפט וגז, ואם היא רוצה למנוע מאיתנו להוציא את האוצרות שלנו אנחנו גם יכולים למנוע ממנה". עם זאת, אמר כי הארגון יצדד בהחלטות הממשלה. "אנחנו דבקים במה שקבעה המדינה בנושא השרטוט ונסייע לצבא לשחרר כל אדמה כבושה".

נסראללה התייחס גם לתרגיל האחרון של צה"ל בגבול לבנון, ואמר כי ישראל הציגה תוכנית הגנתית, וזהו הישג של חזבאללה שהרתיע אותה וגרם לה לעבור ממתקפה למגננה. "בתמרון האחרון דיברו על נכונות שיראלית לבצע פעולה בלבנון או בגולן. לראשונה, העברנו את ישראל מעמדה של תקיפה לעמדה של התגוננות", טען.

"כל המלחמות הוכיחו שחיל האוויר לבדו לא יכול להכריע את המערכה ולהביא ניצחון. היינו בכוננות מלאה בזמן שהתקיים התמרון, וההנהגה הסורית נקטה באמצעי זהירות. אם ישראל חושבת לבצע מעשה טיפשי – התגובה שלנו תהיה מהירה".

בתוך כך, המשלחת הישראלית לשיחות בנוגע לסוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון, סיימה היום את סבב השיחות השלישי עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה. בפגישה השתתף המתווך האמריקאי ג'ון דרושר ובסיומה נקבע כי יתקיים סבב שיחות נוסף בחודש הבא.

בראש המשלחת שמינה שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ עומד מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. בנוסף כוללת המשלחת את ראובן עזר, יועץ מדיני לראש הממשלה, אלון בר, ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, תא"ל ד"ר אורן סתר, ראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל, עמית הוימן, מנהל מחלקת משפט בינלאומי במשרד החוץ, מור חלוץ, ראש מטה השר, אביב איאש, יועצו המדיני של השר, וד"ר חיים סרברו, מומחה בינלאומי לגבולות, אשר שימש בעבר כמנכ"ל המרכז למיפוי ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חשבתי שרק השמאל שמח…

נסראללה לא לבד ב'שמחתו': יחד עימו שמחים כל הסמאלנים ממוצא יהודי. הם גם מתאבלים על מותו של המחבל והצורר סאיב עריקאת. עוד מעט נראה אותם בסוכת האבלים ביריחו, מתחבקים עם 'עמיתיהם' המחבלים הפילסטינים.

אם נסראאלה הטרוריסט שמח שביידן עלה וטראמפ נפל – זה מראה עוד יותר כמה טראמפ היה לטובתנו וכל השמאל הישראלי והתשקורת כפויי טובה, וכמה שביידן עדיף יותר בשביל הטרוריסטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture