צילום: ויקפידיה

מינוי ראשון: ביידן הודיע כי מקורבו היהודי יכהן כראש הסגל בבית הלבן

הנשיא האמריקני המיועד הכריז על מינויו של הפוליטיקאי היהודי-אמריקני רון קליין לתפקיד הבכיר: "הניסיון העמוק והמגוון שלו - בדיוק מה שצריך ראש צוות הבית הלבן". קמפיין טראמפ המסרב לקבל את הפסדו ופנה לבית המשפט פעם נוספת בניסיון לערער על התוצאות במישיגן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית הנבחר, על פי הערכת כלי התקשורת, ג'ו ביידן, הכריז הלילה (בין רביעי לחמישי) על מינויו של רון קליין כראש הסגל שלו בבית הלבן. קליין, יהודי אמריקני וחבר בית הנבחרים בעבר, שימש כראש הסגל של ביידן כסגן הנשיא בממשל אובמה. ראש הסגל המיועד גם מילא תפקיד משמעותי בבית הלבן בשיאה של התפרצות נגיף האבולה בשנים 2014-2015

קליין נולד בשנת 1961 להורים יהודים באינדיאנפוליס שבאינדיאנה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר למשפטים באוניברסיטת הרווארד בשנת 1987, והחל לעבוד כיועץ לביידן בשנת 1989 – כשהנשיא הנבחר עוד היה סנאטור מטעם מדינת דלאוור. בהמשך הוא צבר מעמד בקרב הדמוקרטים ועבד בתפקידים שונים בממשל של ביל קלינטון, כולל כראש הסגל של סגן הנשיא אל גור. בין השנים 2009 ל-2011 היה ראש הסגל של ביידן, שהיה אז סגנו של אובמה. בשנת 2016 הוא שימש כיועץ בכיר בקמפיין של הילארי קלינטון, והתמקד בעיקר בהכנתה לעימותים עם טראמפ.

תפקיד ראש הסגל אחראי על ניהול כל אנשי הסגל שמתחתיו, קביעת לוח הזמנים של הנשיא וניטור הגישה הישירה אליו. היכולת לקבוע מי זוכה להיפגש עם הנשיא ומי לא זוכה לכך מעניקה לראש הסגל עוצמה פוליטית רבה. בדרך כלל נבחר לתפקיד אחד מיועציו הפוליטיים הקרובים של הנשיא, על פי רוב חבר אישי שהלך עם הנשיא כברת דרך פוליטית.

ביידן בירך על בחירתו בקליין בציוץ בטווייטר. "רון היה אדם יקר ערך עבורי לאורך השנים הרבות בהן עבדנו יחד, כולל כאשר חילצנו את הכלכלה האמריקנית מאחת ההידרדרות הקשות ביותר בתולדותינו בשנת 2009", אמר. קליין מסר בהצהרה כי "זה כבוד לכל החיים לשרת את הנשיא הנבחר ביידן בתפקיד זה. אני מצפה לעזור לו ולסגנית הנשיא הנבחר להרכיב צוות מוכשר ומגוון לעבודה בבית הלבן".

לרוב הנשיאים היה יותר מראש סגל אחד, בעיקר משום שהלחץ הרב הכרוך בתפקיד גורם לזמן כהונה ממוצע של פחות משנתיים וחצי. ראשי סגל היו על פי רוב פוליטיקאים לפני שנכנסו לתפקיד וכמה מהם המשיכו מתפקיד זה למשרות בכירות אחרות בממשלים מאוחרים יותר. לעיתים בחרו נשיאים להותיר בידי ראשי הסגל שלהם את כל הפרטים של ניהול הממשל, להתוות בקווים כלליים מדיניות ולהתרחק מפרטי יישומה בפועל.


טראמפ בהופעה פומבית ראשונה אתמול. צילום: U.S. Army photo

בתוך כך, הנשיא הנבחר שוחח הלילה בטלפון עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה אין, והשניים אישרו מחדש את מחוייבותם לברית בין שתי המדינות ולשמירה על השלום בחצי האי קוריאה. מון אמר כי יעבוד מקרוב עם ביידן להתמודד עם אתגרים עולמיים, בהם מגפת קורונה ומשבר האקלים. גם ראש ממשלת יפן, סוגה, שוחח הלילה עם ביידן על חשיבות הקשרים בין שתי המדינות והשניים סיכמו להפגש בהקדם האפשרי.

בינתיים, נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ ממשיך הלילה לסרב להכיר בהערכה כי הפסיד לביידן בבחירות לנשיאות, צוות הקפמיין של טראמפ פנה פעם נוספת לבית המשפט הפדרלי כדי לערער על התוצאות במדינת מישיגן. בציוץ בטוויטר כתב טראמפ כי במדינות פנסילבניה ומישיגן לא אפשרו למשגיחים מטעם מפלגתו לפקח על ספירת הקולות, וכי למעשה הוא ניצח במדינות אלה.

טענותיו של הנשיא המכהן זוכות לתמיכה חלקית בקרב הציבור האמריקני. בתחילת השבוע סקר של "פוליטיקו" מצא כי 70 אחוז מהרפובליקנים סבורים כי הבחירות לא היו הוגנות. עליה חדה לעומת 35 אחוזים לפני הבחירות. בין אותם מפקפקים בהוגנות הבחירות, 78 אחוזים מאמינים כי הצבעה דרך הדואר הובילה לזיופים נרחבים ו־72 אחוזים מאמינים כי בוצעה חבלה בקלפיות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture