Yonatan Sindel/Flash90

המשנה ליועמ"ש על תיקי נתניהו: "עמדתי הייתה שחלק מהתיקים צריך לסגור"

עו"ד רז נזרי חושף את עמדותיו ובעד המשך כהונת נתניהו: "זו שאלה הנתונה להכרעת הציבור והכנסת ולא לבית המשפט או ליועץ". תומך בפסקת ההתגברות: "חיוני להסדרת מערכת היחסים המורכבת". בביקורת פנימית: "צריכים להיות פתוחים יותר לשינויים, להודות בטעויות ולתקן בזמן אמת"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בתחום ניהול ותפקידים מיוחדים ובתחום משפט ציבורי-חוקתי, עו"ד רז נזרי, חושף פומבית את עמדתו על כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פורסם כבר שעמדתי הייתה שונה בחלק מהתיקים והאישומים אותם סברתי שצריך לסגור. היו לנו ויכוחים ודיונים מעמיקים וסוערים, אך בסופו של יום האחריות והסמכות היא של היועץ. לא מקנא בו ובכובד ההכרעה שהונחה על כתפיו, אך יודע שקיבל את ההחלטה "בלב כבד ובלב שלם", כדבריו".

עו"ד נזרי, מבכירי המערכת המשפטית בישראל הממעט להתבטא בנושאים שעל סדר היום, העניק ראיון נדיר לעיתונאי משה ויסטוך במדור 'פרויקט השו"ת' בעיתון הדתי 'שביעי', וחשף את עמדותיו החריגות ביחס לבכירי משרד המפשטים. "כאזרח יש לי דעה, אך היא לא רלוונטית. כמשפטן דעתי הנחרצת היא שזו שאלה הנתונה להכרעת הציבור והכנסת ולא לבית המשפט או ליועץ", הוא עונה לשאלה על העובדה ראש הממשלה מכהן עם כתבי אישום.

על הטענות לרדיפת נתניהו הוא אומר כי "משמאל טענו וטוענים ש'מרחנו' חקירות ושאנחנו מגנים על נתניהו. מימין טענו וטוענים ש'תפרנו' תיקים ושאנחנו רודפים אחר נתניהו. קשה מאוד לשכנע את 'שונאי נתניהו' מכאן ואת 'סוגדי נתניהו' מכאן, אך אלו ואלו טועים. אגב גם אנחנו טועים לא פעם. טועים אבל לא 'תופרים' ולא 'מורחים' במכוון".

על הביקורת של הפוליטיקאים בימין נגד מערכת המשפט הוא אומר כי "לא אחת נדמה שיש כאלו שאינם מבקשים את ריסונה של מערכת המשפט אלא את ריסוקה. ביקורת ותיקון אמיתי לא משיגים באמצעות 9-D, קמפיין הכפשות, שקרים ואיומים. מנגד אני באמת חושב שאנחנו צריכים להיות פתוחים יותר לשינויים, להודות בטעויות ולתקן בזמן אמת. לא כל ביקורת או הצעות לשינוי ממוטטות את 'חומת הדמוקרטיה', שמהר מדי ובקלות רבה מדי מכריזים כאן על מותה חדשות לבקרים".

הוא מביע תמיכה בביקורת חיצונית על הפרקליטות: "הייתי בשעתו בדעת יחיד במשרד (מתוך צוות של שמונה בכירים), ותמכתי בהקמת גוף ביקורת על הפרקליטות. היו לי ויכוחים קשים עם פרקליט המדינה דאז לדור ובכירים נוספים. סברתי אז ואני סבור היום שגוף כזה הוא חשוב וחיוני מאין כמותו".

הוא אפילו מבקר את האקטיביזים השיפוטי: "לפני למעלה מ-20 שנה כתבתי במסגרת עבודה באוניברסיטה שהתגברות האקטיביזם השיפוטי מסכנת ומחלישה את מעמד בג"ץ. בחלוף השנים עמדתי לא השתנתה. חיוני שיהיה בג"ץ ושיהיה לו כח מול רשויות השלטון. חיוני לא פחות שהכחהזה יופעל במשורה ובמקרים המתאימים".

הוא מבקר את הפקידים שמתערבים יתר על המידה, אך מזכיר כי לפעמים זה משמש כ"תירוץ" לפוליטיקאים. "יש לי שתי הרצאות מוכנות – אחת עם שלל דוגמאות למקרים בהם פקידים/ משפטנים 'התבלבלו' וחרגו לשדה המדיניות ב'אצטלא' משפטית, והשנייה – עם לא פחות דוגמאות, בהןם שרים לא רצו לקבל החלטות או שהיה להם נח 'לגלגל' זאת לפקידים ואח"כ להתגולל עליהם".

נזרי תומך בחוק יסוד החקיקה ופסקת ההתגברות: "חוק חיוני להסדרת מערכת היחסים המורכבת והרגישה בין הרשות המחוקקת והרשות השופטת. חוק כזה צריך לטעמי להסדיר מפורשות את סמכות בג"ץ לפסול במקרים המתאימים ברוב מיוחד חוק של הכנסת, ובה בעת לכלול 'פסקת התגברות' שתאפשר לכנסת ברוב מיוחד להתגבר על כך. על טיבם של המקרים המתאימים לפסילה ולהתגברות ועל טיבו של הרוב המיוחד בבג"ץ ובכנסת – יש לנהל שיח ענייני ומכבד בין הרשויות, ויפה שעה אחת קודם".

וגם מגן על חוק הלאום: "זכויות לאומיות לעם היהודי, ולו בלבד. זכויות פרט לכל אזרח ואזרח, ללא הבדל דת, גזע ומין. זו ההבחנה הבסיסית העומדת ביסוד המדינה, שקמה מעפר לאחר 2000 שנות גלות. זהו תורף העיקרון שקבעו 'האבות המייסדים' בחתימתם על מגילת העצמאות".

הוא משבח את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואומר כי "עבדתי עם ארבעה יועצים משפטיים לממשלה, ולכולם היו תקופות סוערות עד מאוד. תמיד נראה שהסערות האחרונות משכחות את זיכרון הסערות הראשונות, אך אין ספק שהוא היועמ"ש שעמד ועומד בעין הסערה הגדולה ביותר מול התקפות רבות מכיוונים שונים. תחילה משמאל כשהיו שרצו להחליף את 'דיני הראיות' ב'דיני הכיכרות', וכעת מימין, כשברור שברקע עומדת ההחלטה להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן, לראשונה מקום המדינה".

על הדיווחים כי שכנה של מנדלבליט נחקרה לאחר שסיננה לעברו ברחוב "פרשת משפטים בושה", אומר נזרי כי "איני מכיר את פרטי העניין, אך משפט כזה לא אמור להוות עילה לחקירה פלילית ככלל, ולא מצדיק חקירה בשבת בפרט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקיצור בחור עם חוש ריח פוליטי מפותח, סולל את דרכו אל עבר משרת היועמש הבא..
ומאמין שתמשיך ממשלת ימין..

אתם שקרנים . אתם צריכים להיות שקופים ולעשות בחירות חופשיות לבתי המשפט שכל מי שאוצה להיבחר יכול. ולא כמו היום חבר מביא חבר…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture