ד"ר משה ליבוביץ' עם האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל

השם החם לקבלת המינוי החיצוני של ליצמן: הכירו את ד"ר משה ליבוביץ'

ליבוביץ הוא מקים העיר ביתר עילית, ואיש החזון והמעש שיישם את הקמתה כנגד הסיכויים. לאחר שבשנות השמונים עסק בניהול הבנייה והפיתוח של העיר ביתר עילית, הוא כיהן כראש המועצה בשנים 1990–1996, וחתום על התרחבותה והפיכת לעיר. הוא אף מקורב לאדמורי"ם רבים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

עידן חדש של מינויים מקצועיים בסיעות החרדיות? עם עזיבת ליצמן את תפקיד שר השיכון, ענף הדיור החרדי המשווע ליד מכוונת, ממתין לראות בימים אלו כיצד ינהגו ראשי יהדות התורה במינוי בתיק החשוב שהושג במאמץ רב במו"מ הקואליציוני, במטרה לקיים את אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות הנוגעת לרוב מוחלט של בוחריהם.

אמש פורסם בדה מרקר, כי לצד יאיר פינס מנכ"ל המשרד, גוברות הפניות לד"ר משה ליבוביץ', מאנשי המקצוע הבולטים בישראל בתחום הדיור אשר על שמו רשומות הצלחות רבות לטובת המגזר החרדי.

ליבוביץ הוא מקים העיר ביתר עילית, ואיש החזון והמעש שיישם את הקמתה כנגד הסיכויים. לאחר שבשנות השמונים עסק בניהול הבנייה והפיתוח של העיר ביתר עילית, הוא כיהן כראש המועצה בשנים 1990–1996, וחתום על התרחבותה והפיכת לעיר.

לצד תנופת הבניה האדירה שנוצרה באותן שנים, כראש מועצת ביתר עילית יזם את ההפרטה של התחבורה הציבורית ביישוב. שנים קודם לכן הוא כיהן כיועצו לענייני התיישבות של משה ארנס, ויחד עם הרקורד בביתר הוא הפך מהר מאד לבר סמכא יוצא דופן ליזמות, חדשנות ופתרונות דיור מחוץ לקופסא.

ליבוביץ' נולד ברומניה, עלה לישראל כילד עם הוריו והתיישב עמם בצפת. דמותו המרתקת משלבת צמתים רבים בחיי המגזר החרדי והמדינה, והיא מאופיינת בהיכרות נרחבת עם מכלול מערכות ומגזרים. את שירותו בצה"ל עשה בפיקוד הגדנ"ע, הגיע לדרגת קצונה ושימש, בין היתר, כקצין חבורות רחוב של מרחב צפון של הגדנ"ע. לאחר שחרורו מצה"ל פעל כנציג שירותי ההתנדבות באזור הצפון, נמנה עם מייסדי ארגון ערכים (1978) ושימש כמנהלו הארצי הראשון. כמו כן, היה מראשוני הפעילים של ארגון גשר, הפועל לקירוב לבבות בין דתיים לחילונים.

בגיל 22 מונה למנהל המחלקה לטיפול בנוער, ולאחר מכן נבחר למועצת העירייה בצפת. ליבוביץ הוסמך על ידי רבני ישיבת עטרת ישראל ורבנים נוספים לשמש כ"רב, מורה ומנהיג". הוא למד לימודי חינוך במגמת מינהל ופיקוח באוניברסיטת בר-אילן, סיים תואר במנהל עסקים, וקיבל דוקטורט בפילוסופיה של מדעי ההתנהגות מ"אוניברסיטת ניופורט" שבקליפורניה.

הוא מוכר כמגשר מוסמך ומתמחה בעיקר בסכסוכי דתות ועדות, וכתוצאה מכך נקשר בקשרי ידידות עם חוסיין, שהיה מלך ירדן. הוא מכהן כיושב-ראש הארגונים תעצומות, ו"שתיל". כמו כן הוא משמש כיועץ מגזרי לקופת החולים שירותי בריאות כללית.

בשנים האחרונות הוא מקדם את הקמת העיר החדשה כסיף בנגב. כמו כן הוא כרת ברית ערים תאומות עם מועצה מקומית וואדי מוסא בפטרה שבירדן. בהיותו תלמידו של הגאון הרב יששכר מאיר זצ"ל, בשנת 2017, הוציא לאור ספר בשם "לקחת מוסר" – משיחותיו של רבו. המהדורה הראשונה נקראה 'מהדורת ליבוביץ' על שמו. נודע כמקורב וזכה לאמון ללא סייג ממרן הגרי"ש אלישיב זיע"א.

לייבוביץ' מייעץ לפרויקטים רבים בארץ, אך לא פחות מכך למשרד השיכון ולפוליטיקאים חרדים רבים. הוא מקורב לאדמורי"ם רבים שנועצו בו בעת בניית שיכונים וקריות חסידיות, ביניהם לכ"ק הרבי מערלוי זיע"א ולאדמו"ר מסדיגורא זיע"א. גם הגעת חסידות ביאלא למעלה עמוס יחד עם ההתפתחות הליטאית במקום, נזקפת במידה רבה למעורבותו בקידום היישוב והאזור.

בכירים ביהדות התורה אישרו הערב את הפניה לליבוביץ', ואמרו: "ליבוביץ' מינוי ראוי ומתבקש, בוודאי כאשר נדרש מינוי מקצועי לקידום פתרונות בוערים ובוודאי כאיש אמונם של מועצות גדולי התורה והמגזר החרדי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אכן מינוי ראוי ומכובד (אולי דחוף) לטובת הציבור החרדי

האיש שעשה הכי הרבה למען דיור לציבור החרדי. מינוי תפור בשבילו.. הלוואי.

איש הנכון במקום הנכון ידידי היקר תצליח בסייעתא דשמיא גדולה אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture