Tal Shahar/POOL

נתניהו בשיחות סגורות: "מינוי גנץ לראש הממשלה יהיה סכנה ביטחונית"

גורמים בכירים בכחול לבן: "מוכנים לפשרות, אבל נתניהו מתקדם לבחירות". בכירים בכחול לבן טוענים: "צמרת המפלגה דחתה את הצעותינו לפעול באגרסיביות מול הליכוד והובילה למצב קשה". נתניהו מעריך בשיחות סגורות: אחרי הבחירות הבאות - יעלה בידו להקים ממשלה ביתר קלות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו "הזהיר" בשיחות סגורות כי "מינוי גנץ לראש הממשלה יהיה סכנה ביטחונית – הוא אינו בשל לתפקיד" – כך דיווח עקיבא נוביק ב'חכאן חדשות'. כידוע, על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, בני גנץ אמור להתמנות לראש הממשלה בעוד כשנה. מהליכוד נמסר בתגובה כי מדובר ב"פייק ניוז. הדברים לא נאמרו"

ספי עובדיה דיווח ב'חדשות 13' נתניהו מעריך בשיחות סגורות, על בסיס נתוני הסקרים שלו, כי אחרי הבחירות הבאות – יעלה בידו להקים ממשלה ביתר קלות. על פי הדיווח, לאחר שבמערכת הבחירות הקודמת הוא עסק רבות בענייני מערכת המשפט – הוא מבין שהבחירות הבאות יהיו בסימן מגפת הקורונה, ובשבועות האחרונים הוא עוסק פומבית רק בענייני המגפה. זאת, כדי לבוא מוכן למערכת הבחירות הבאה.

ב'כאן חדשות כי בכחול לבן מביעים דאגה כי "הקמפיין של נתניהו מוכן לבחירות" סביב קביעת בג"ץ שנקבעה בדיון ביום חמישי האחרון, על הממשלה לנמק למה לא יבוטל חוק ממשלת החילופים. על רקע חשש זה, מתעוררת שוב ביקורת בתוך מפלגתו של גנץ של מי שנקטו מלכתחילה בגישה חריפה יותר מול הליכוד. חברים בסיעה טוענים כי צמרת המפלגה דחתה את הצעותיהם לפעול באגרסיביות והובילה למצב קשה.

יערה שפירא דיווחה כי בכיר בכחול לבן מתח ביקורת על ההתנהלות בתוך הסיעה ואמר: "אנחנו לא עובדים כמו מפלגה שרוצה לנצח. שקענו בקונספציה שאם נתנהג בנימוס כשותפים נאמנים אז יתנו לנו קרדיט. עכשיו נשאר לנו רק לומר שאנחנו כועסים". מחר תתקיים ישיבת שרים של כחול לבן, שאמורה להתעסק בעיקר סביב נושא קבינט הקורונה. לנוכח המתיחות הפוליטית בתוך הסיעה, ייתכן שזו תחלחל גם לתוך הדיון.

ב'חדשות 12' דווחו כי גורמים בכירים במפלגה מבהירים כי יהיו מוכנים להתפשר בנושא התקציב אם תונח הצעה רצינית על השולחן, אלא שנתניהו מתקדם לבחירות. בליכוד, מנגד, טוענים כי היו מוכנים להתפשר בסוגיית התקציב, אך זה לא הדבר היחיד שמונח על סדר היום מבחינתם. לדבריהם, המחלוקות בנושאים המשפטיים ובסוגיות נוספות הן הסיבה לכך שבשלב זה טרם הושגה עסקה ראשונית.

כחול לבן איימה שאם לא יהיה תקציב לשנה הבאה הם הולכים לבחירות ואפילו קבעו כמה דד-ליינים, אך שוב מתברר שאיומים לחוד ומציאות לחוד. רגע לפני שמגיע התאריך המדובר, גוברים הקולות בסביבתו של בני גנץ שקוראים לו לחפש פשרה לפיה יקודם אישור התקציב לשנת 2021 בקריאה ראשונה בכנסת עד סוף דצמבר וההליך יושלם בחודשים ינואר-פברואר.

השר אלון שוסטר מכחול לבן אמר כי "ראש הממשלה גורר את העם המיוסר לבחירות, דווקא במועד בלתי נסבל בעליל. איך יודעים זאת? כי במקום לייצב את ממשלתו על ידי העברת תקציב לשנה הבאה, הוא מתבטא בגסות כלפי ממלא מקומו, המנהיג הנבון, האחראי והמנוסה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture