Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר: "דירוג האשראי היא תשובה ניצחת לכל ה'פרשנים מטעם'"

במהלך דבריו הבוקר אמר ישראל כץ כי "ראש הממשלה ואני במהות מובילים את כלכלת ישראל בדרך בטוחה ונכונה". הוא אף התייחס לסוגיית החיסונים ואמר: "אף אחד לא פישל כאן, היו מגעים, וברגע הקריטי חודד העניין שיש לרה"מ את היכולת להגביל את אספקת החיסון"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר, ישראל כ"ץ, התראיין הבוקר (ראשון) ל-103FM, במהלך דבריו התייחס שר האוצר אודות אשרור דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P, וכן לסוגיית החיסונים ופתיחת חנויות הרחוב.

"אני עקבתי אחר הבשורה החשובה שקיבלנו בשעה 23:00 ביום שישי עם סגירת הבורסה בניו יורק, שחברת דירוג האשראי S&P החליטה להשאיר את דירוג האשראי שלנו ברמה הגבוהה. הם נתנו ציון לשבח למדינת ישראל על תפקודה, וכנראה מבינים קצת יותר מאות 'מומחים מטעם' שניבאו את הקריסה הכלכלית של מדינת ישראל" – אמר השר כץ.

שר האוצר נשאל האם יש מתיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והשיב, "ראש הממשלה ואני במהות מובילים את כלכלת ישראל בדרך בטוחה ונכונה. כאשר מצד אחד מוענק סיוע נרחב למובטלים, לעצמאים, ולשכירים, ומצד שני אני מוודא עם כל משרד האוצר שמסגרת האשראי ומסגרת התקציב תישמר".

השר נשאל האם לא מפריע לו העובדה שראש הממשלה לקח על זה קרדיט ובחשבונו האישי בטוויטר צייץ על עניין דירוג האשראי כשהוא שם את תמונתו בדיווח במקום את תמונת השר כץ, "ממש לא מפריע לי" השיב שר האוצר.

"כמו שאמרתי, אנחנו מובילים את הכלכלה וההחלטה של חברת דירוג האשראי, מהמובילות ביותר בעולם, להשאיר את הדירוג של ישראל באותה הרמה היא תעודת כבוד. אני רוצה לומר שאין להם הרבה סנטימנטים כי לקנדה, איטליה, ועוד כמה מדינות נחתך הדרוג".

עוד נשאל שר האוצר "הרי אנחנו עובדים בלי תקציב, אז איך חברת דירוג אשראי כה חשובה לא מתייחסת לזה?, השר השיב: "הם מסתכלים על כל המסגרת: התוכניות, הנמלים, הרכבות, על השלום, הם מסתכלים על כל המסגרת ורק ככה הם קובעים האם מדינת ישראל תוכל להתאושש והתשובה היא כן".

"אני אומר שוב – זו הייתה תשובה ניצחת לכל אותם 'פרשנים מטעם', שרק שלשום ישבו באולפנים ואמרו שהדרוג שלנו הולך לרדת, שהכלכלה קורסת ושמשרד האוצר מתפורר. לא דובים ולא יער".

ישראל כץ נשאל אודות החיסון של חברת פייזר ואמר, "אני לא אכנס לפרטים, ואגב מי שמוביל את המשא ומתן זה משרד הבריאות בעוד אנשי האוצר מלווים את זה בכל ההיבטים התקציביים".

"אף אחד לא פישל כאן, היו מגעים, וברגע הקריטי בדיון בו השתתפתי חודד העניין שיש לראש הממשלה את היכולת להגביל את אספקת החיסון במועדים מוקדמים. עכשיו, צריך להבין שצורת ההתקשרות היא תמיד מותנת אני חושב שבעקבות השיחות של ראש הממשלה קרה כאן דבר גדול – הודקה המחויבות".

ישראל כץ התייחס גם לאי פתיחת הקניונים ואמר, "אני נאבקתי על פתיחת חנויות הרחוב וכרגע מבקש לקיים את החלטת קבינט הקורונה לפתוח את השווקים, מרכזי הקניות הפתוחים, ואת הקניונים שיודעים להישמר".

"העניין הוא שפקידי בריאות באים בישיבות וקובעים, וראש הממשלה נזף בהם בישיבה האחרונה – הרי אין כאן דבר כזה שמישהו מודיע מראש אני כן ואני לא. כולנו צריכים להישען על ההחלטות, ולהיות רתומים יחדיו לשמירה על הבריאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture