Roy Alima/Flash90

הגיע הזמן להחליף דפוסי חשיבה ופעולה, ואולי גם מנהיג / חיים פסל

לא ברק ולא הברקה: את המחיר לתגובה הרופסת ואת מחיר הכישלון וחוסר המנהיגות שזועק לשמיים, נסבול כולנו, כי כבר כעת בכל הרשתות החברתיות ברצועת עזה צוחקים על צה''ל ומדינת ישראל על עצם המחשבה של סופת ברקים, ועל התגובה הרפה / העיתונאי מעוטף עזה בטור זועם

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

למדינה בעלת הישגים בתחומי הכלכלה, הביטחון והמדיניות דרוש מנהיג. עדיפות ליוצא צבא עם רזומה עשיר, אך בעל חשיבה מנהיגותית, כזה שלא פוחד לקבל הכרעות בתחומי המדינה השונים והמגוונים.

השבוע האחרון עבר על מדינת ישראל במתיחות בגבולותיה, הן הדרומית והן הצפונית. בצפון צה"ל פרוס כבר כ-100 יום, ערוך לכל תרחיש אפשרי באם יהיה כזה מצד החיזבאללה, שהבטיח לנקום את חיסולו של אחד מפעיליו בסוריה, לטענת הארגון, בתקיפה ישראלית. ישראל מעולם לא לקחה אחריות על האירוע אולם רק לאחרונה שלח חיזבאללה מסרים לפיהם הם עדיין מתכוננים, אם זה באמצעות רחפנים שנשלחו ויורטו על ידי צה"ל ואם זה בחדירה בגבול שהייתה במוצאי השבת שבה נתפס חשוד שחדר לשטח ישראל והועבר לחקירת כוחות הביטחון. חשוב לציין, כי שום דבר לא זז בגבול הצפוני ללא אישור של חיזבאללה, שהוא 'בעל הבית' האמיתי בשטח.

בגבול הדרומי פרסו כוחות צה"ל בשבוע האחרון כיפות ברזל וכוחות התפרסו לאורך הגבול, זאת מחשש לנקמה מצד הג'יהאד האסלמי, לרגל יום השנה לחיסולו של אבו אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי שצוין ביום חמישי האחרון.

לאורך כל השבוע עבדו המתווכים המצריים והעבירו מסרים מהישראלים לפיהם במידה ויהיה ירי מעזה לכיוון ישראל אזי ישראל תגיב בעוצמה עד כדי אפילו חזרה למדיניות החיסולים. ישראל לא הסתפקה באזהרות ונערכה כאמור לאורך הגבול עם הרצועה. עד מוצאי השבת השקט נשמר. אז, נשבר השקט המדומה ולכיוון ישראל נורו רקטות. כמה? לטענת דובר צה"ל 2 בלבד, אולם לטענת גורמים אחרים העוסקים בתחום שוגרו 5 רקטות, כאשר בפעימה הראשונה נורו שתים למרחב אשקלון, ואחת לאשדוד, ואילו בפעימה השניה, בהפרש של כרבע שעה בניהם, נורו עוד שתי שיגורים לכיוון גוש דן.

כל החמישה לטענת אותם גורמים נפלו בשטחים פתוחים. מערכת ההתרעה פעלה באיזור אשדוד ופלמחים.

לפי הודעת דובר צה"ל נורו זוהו שני שיגורים, שיגור אחד אשר לא הפעיל התרעה במרחב העיר אשדוד בהעדר צורך, ושיגור נוסף שבעקבותיו הופעלה התרעה באשדוד ובמרחב השפלה. מערכת כיפת ברזל ניסתה ליירט אותם, אולם ללא הצלחה. עד מהרה התקבלו דיווחים על נפילות של רסיסים באיזור בת ים וכן באזורים שונים באיזור גוש דן, דבר שכאמור לא הופעלה שום התרעה נגדו.

בתגובה תקפו מטוסי חיל האוויר בסביבות השעה 5 לפנות בוקר תשתית תת קרקעית ושלוש עמדות תצפית של החמאס.

כן הבנתם נכון. בתגובה לירי לכיוון גוש דן הוחלט לתקוף בצורה מינורית ביותר אך ורק כדי לצאת ידי חובה. אפילו על האירועים של הפרחת בלונים לכיוון העוטף היו תגובות יותר חמורות.

עד כדי כך ניסו בצה"ל להמעיט בחומרת האירוע שעוד לפני התגובה של ישראל, טענו גורמים צבאיים כי נשקלת האפשרות שברקים שהיו באותה העת הם אלו שהפעילו את הירי, בהפרש של רבע שעה בניהם.

אין ספק שגם בצבא וגם במערכת המדינית וגם בחמאס מעדיפים להכיל את האירוע החמור ולא להיכנס בשלב זה לעימות נרחב בעקבותיו, בטח לא בתקופה כזו. ייתרה מכך, כל המערכת הן הצבאית והן המדינית תומכת בהסדרה רחבת היקף, הכוללת ויתורים מפליגים. אולם, בכדי להגיע למצב של הסדרה הכוללת ויתורים אנו חייבים לבוא עם הרתעה, כזו שאיננה מזמן.

את המחיר לתגובה הרופסת ואת מחיר הכישלון וחוסר המנהיגות שזועק לשמיים, נסבול כולנו, כי כבר כעת בכל הרשתות החברתיות ברצועת עזה צוחקים על צה"ל ומדינת ישראל על עצם המחשבה של סופת ברקים, ועל התגובה הרפה.

הגיע הזמן להחליף דפוסי חשיבה ופעולה, ואולי גם מנהיג. לא להידרדר למצב דומה שגרם לחיזבאללה להרים ראש וכעת מסבה הרבה כאב ראש למערכת הביטחון. לא כזו שמתרחשת כרגע בעוטף עזה, ששם הריבון היחיד הוא החמאס, אחרת נאלץ לומר לכם תושבי גוש דן, ברוכים הבאים לעוטף עזה.

אם לא נגיב כעת בעוצמה שהצד השני יפנים שהדבר לא משתלם לו, בפעם הבאה זה יתחיל, חלילה, ישירות מגוש דן.

הכותב הוא סגן עורך עיתון מרכז העניינים וגר בתחומי עוטף עזה, ומכיר את המציאות הכואבת כבר שנים ארוכות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק! כל מילה פנינה.

ביבי לא חושב על מה שאתה חושב? תכל'ס אנחנו חיים ברגיעה כבר תקופה ארוכה מאוד. לכן במבחן התוצאה הוא מצליח בענק ולא מעניינת אותי הדרך גם אם הוא עושה זאת כאילו הוא לא הבין שהיה ירי. אני מחפש תוצאות ולא בירבורים ולכן אני מייחל שישאר כאן עוד הרבה זמן.

לכאורה תגובה גרועה,
אך אינני יכול לוותר עליו ,
למשל על הסכמי שלום, כלכלה טובה מאוד לפני הקורונה, הוצאת הגז מהאדמה ועוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture