1. Axiom Space Station Image

עושה היסטוריה: האסטרונאוט הישראלי השני שיטוס לחלל הוא איתן סטיבה

איתן סטיבה, בן 62 וטייס קרב בעברו, צפוי להמריא בסוף שנת 2021 למשימה מדעית בתחנת החלל הבין לאומית, שבה ישהה כ-200 שעות ויבצע שורת ניסויים בטכנולוגיות ובפיתוחים מדעיים ישראליים. ריבלין אמר: "אפילו השמיים אינם הגבול". שר המדע: "גאים להיות שותפים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בית הנשיא וקרן רמון הודיעו היום (שני) כי הישראלי השני בדרכו לחלל. איתן סטיבה, בן 62 וטייס קרב בעברו, צפוי להמריא בסוף שנת 2021 למשימה מדעית בתחנת החלל הבין לאומית, שבה ישהה כ-200 שעות ויבצע שורת ניסויים בטכנולוגיות ובפיתוחים מדעיים ישראליים. אימו של האסטרונאוט העתידי סיפרה בשיחת טלפון עם כאן חדשות: "אני רואה את הבן שלי בטלוויזיה ומתרגשת מאוד".

בחודשים הקרובים יחל האסטרונאוט הישראלי את הכשרתו לקראת הנסיעה לחלל, כשבשלושת החודשים שלפני הנסיעה יעבור סדרת אימונים מרוכזת בארצות הברית, גרמניה ורוסיה. מעבורת החלל תשוגר מפלורידה. קרן רמון תוביל את המשימה הישראלית על כל גזרותיה – המדעית והחינוכית – בשיתוף עם משרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית.

סטיבה, אלוף משנה במילואים, היה טייס קרב בחיל האוויר הישראלי במשך 43 שנים והשתתף בעשרות מבצעים צבאיים. הוא מייסד ויו"ר קרן "Vital Capital Fund", ועוסק ב-35 השנים האחרונות בפיתוח יזמות עסקית ומימון פרויקטים במדינות מתפתחות. כמו כן, הוא אחד ממייסדיה של קרן רמון, ומכהן כחבר בולט ומתנדב ותיק בוועד המנהל של הקרן.
 
איתן סטיבה אמר: "בעוד שנה תהיה לי ההזדמנות להשתתף במסע לתחנת החלל הבינלאומית – מסע מרתק אל המדע, החינוך וחקר רוח האדם. תחנת החלל הבינלאומית היא אחד ממוקדי שיתוף הפעולה הגדולים בעולם, בה אסטרונאוטים ממדינות רבות חיים, עובדים ולומדים יחד – אחווה שכל כך נחוצה לנו, במיוחד בימים מאתגרים אלה של התמודדות עם משבר הקורונה".

"לאחר האבדן הכואב של אילן ואסף הקמנו יחד עם רונה את קרן רמון וראינו כיצד חקר החלל מגרה את כל החושים, מעורר את הסקרנות ואפילו מאתגר את הדמיון הפרוע ביותר. תקוותי שמסענו המשותף לחלל יפתח ערוצים חדשים לשיתוף פעולה, לשלום ולאמונה ביכולתנו לשמור על הכוכב היפה שלנו, לטובת הדורות הבאים".

נשיא המדינה ריבלין נשא דברים בטקס ההכרזה: "לא בכל יום אנחנו מכריזים על אסטרונאוט ישראלי שיוצא לחלל. בקרוב, תמריא מכדור הארץ מעבורת חלל ובאחד ההגאים שלה יאחוז, שוב, "אחד משלנו״. טייס ישראלי שעל כתפו רקום דגל כחול-לבן, שיוכיח פעם נוספת, כמו שאנחנו מוכיחים כאן כבר 72 שנה, שאפילו השמיים אינם גבול".
 
ריבלין פנה לאיתן ואמר: "איתן יקירי, שם למעלה, מעבר לרקיע השביעי, אתה תבצע שורה של ניסויים בטכנולוגיות ישראליות שחלקן פותחו על ידי נערים ונערות ישראלים. אתה תהיה שליחם של אותם מוחות מבריקים, דורות ההווה והעתיד של המחקר הישראלי המשובח, ותסייע להם להבין איך העולם עובד כשמסתכלים עליו מבחוץ. אתה תהיה נציג של ישראל במאמץ האנושי להבין את המנגנון המופלא שמאפשר את החיים על פני הכדור הזה, ולפצח את רזי היקום".
 
"את המסע הזה לחלל, בשם המדע, בשם המחקר, בשם החתירה האנושית הבלתי נלאית – לידע, לתגליות, להבנה, אנחנו משיקים בשעה שהאנושות נמצאת באחד האתגרים הגדולים שלה. משבר שלא ידענו כמותו בדורנו. בצל הנגיף, התחוור לנו כמה מושגים גדולים, כמו מדע, רפואה ומחקר, יכולים לטלטל את חיינו מהיסוד. התחוור לנו עד כמה אנחנו לא יודעים – לא רק בַּפלנטות הרחוקות, ובגלקסיות רחבות הידיים, אלא אפילו פה בתוך הכדור הצנוע שלנו. מול הווירוס המיקרוסקופי, הקטנטן, בַּמאמץ למציאת חיסון, אנחנו נדרשים לשלב ידיים, מדענים ממדינות ומעמים שונים. זה כוחו של המדע. הוא מזכיר לנו שאנחנו חלק ממשהו גדול הרבה יותר, ומדבר אל הרוח האנושית שקיימת בכולנו".
 
שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, אמר: "משרד המדע והטכנולוגיה גאה להיות שותף למסעו של האסטרונאוט הישראלי השני, איתן סטיבה, במשימה לאומית שתחבר סביבה את מיטב המוחות של עשרות אלפי ילדים ומבוגרים, גברים ונשים, מדענים ותעשיינים כאחד. מדינת ישראל כבר נחשבת למעצמה עולמית בתחום החלל. המסע של האסטרונאוט הישראלי השני יתרום לצמיחת תעשיית 'החלל החדש', שתיצור בישראל עשרות אלפי מקומות עבודה ותייצר בארץ ענף חדש ומשמעותי בכלכלת החדשנות והיזמות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נקווה שהוא לא יטוס בשבת….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture