צילום: דוברות הכנסת- דני שם-טוב

לוין: "בית הדין הבינלאומי הוא גוף הפועל נגד ישראל בצורה בלתי לגיטימית" • צפו

היערכות בכנסת לקראת אפשרות שבית הדין הבינ"ל יחקור "פשעי מלחמה בפלסטין". לוין: "ההחלטות של מי שמכונים "שופטי" בית הדין מפלות לרעה את מדינת ישראל". היועץ המשפטי של משרד החוץ: "קבעו מראש מהי המסקנה ועושים כל מאמץ כדי להצדיק אותה, וזה לא מאוד ניטרלי"

בכנסת התקיים היום כנס מיוחד לקראת הכרעת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הצפויה בקרוב, האם בכוונתו לפתוח בחקירה נגד אישים בישראל על ביצוע "פשעי מלחמה בפלסטין". התובעת הראשית של בית הדין, פאטו בנסודה (לשעבר שרת המשפטים של גמביה), כבר הודיעה שאין לה ספק כי "פשעי מלחמה בוצעו בעבר או מבוצעים כעת בגדה המערבית, לרבות במזרח ירושלים, וברצועת עזה" וכי "שימוש בכוח בלתי מידתי ביעדי תקיפה ברצועת עזה, במבצע צוק איתן, גרם להרג אזרחים ולפציעתם".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין: "בית הדין הבינלאומי הוא גוף הפועל נגד ישראל באופן מוטה ובצורה בלתי לגיטימית. ההחלטות של מי שמכונים "שופטי" בית הדין מפלות לרעה את מדינת ישראל, הנאבקת מדי יום על ביטחונה וביטחון אזרחיה אל מול ארגוני טרור רצחניים. דווקא בימים אלו, כאשר אירופה מתמודדת עם גל טרור אשר שוטף את עריה, כפי שראינו בפריז ובוינה, בוחרים שופטי בית הדין להתמקד בישראל, אשר הייתה הראשונה לעמוד בחזית המאבק בטרור. אני משוכנע כי בעשייה משותפת נצליח לעמוד כנגד הניסיונות הבלתי צודקים לפגוע בישראל וביכולתה לפעול כמדינה ריבונית".

מתאמת הכנסת בסוגיית בית הדין בינלאומי בהאג, ח"כ מיכל קוטלר-וונש, אמרה בכנס: "במידה ובית הדין יחליט לחקור את ישראל, הוא יפעיל מוסר כפול וישמיט את הקרקע מתחת לערכים שעליהם הוא אמון להגן – הגנה על הדין הבינלאומי וזכויות אדם, על מנת להבטיח "לעולם לא עוד" בעולם בו הפרות מחרידות ממשיכות לקרות שוב ושוב. זאת לא בעיה רק של ישראל; 6 מדינות הגישו עמדה רשמית לפיה לבית הדין אין סמכות לדון בנושא הזה".

ח"כ אבי דיכטר: "ברור לחלוטין שזה לא עניין של צדק, אלא של לחץ פוליטי וגחמות פוליטיות. וכאן עלינו להיזהר לא להיות "הפראיירים של העולם". אל לנו להושיט את הלחי השנייה. המאבק חייב להיות נחוש. אני פחות אופטימי. העולם צבוע יותר ממה שאנחנו מסוגלים לשער".

ח"כ עוזי דיין: "אני רואה חשיבות רבה להבנה ועיסוק בתחום הדין הבינלאומי בכנסת. מתכוון לייצג ולקדם את מדיניות ישראל במאבק נגד האנטישמיות גם אם במסווה של אנטי ישראל וכן במסגרת הלחימה בטרור".

היועץ המשפטי של משרד החוץ, ד"ר טל בקר, הבהיר: "אנחנו ממתינים להכרעה האם בכלל לבית הדין יש סמכות שיפוט טריטוריאלית על עזה, הגדה ומזרח ירושלים. התובעת מודה שזה שנוי במחלוקת, על אף דעתה האישית. למעשה קבעו מראש מהי המסקנה ועושים כל מאמץ כדי להצדיק אותה, וזה לא מאוד ניטרלי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture